krótkowzroczność

1. Data: 2006-10-23 13:09:28

Temat: krótkowzroczność
Od: Kasia <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Słyszałam, że można poprawić sobie wzrok ćwiczeniami i odpowiedną dietą
czy może ktoś coś powiedzieć na ten temat?

2. Data: 2006-10-23 15:42:34

Temat: Re: krótkowzroczność
Od: <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kasia" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> Słyszałam, że można poprawić sobie wzrok ćwiczeniami i odpowiedną dietą
> czy może ktoś coś powiedzieć na ten temat?

Dobrze słyszałaś. wejdź na www.dietaoptymalna.org.pl Ludzie na diiecie
optymalnej, a mający juz okulary +/- 5 dioptrii, ściągali je po kulku
miesiącach (czasem po roku).
Jak bedziesz mieć jakieś wątpliwości, pytaj na priv.
Pozdrawiam Jurek M.

3. Data: 2006-10-23 15:54:20

Od: Mateusz Szczyrzyca <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

2006-10-23: Kasia wrote:
> Słyszałam, że można poprawić sobie wzrok ćwiczeniami i odpowiedną dietą
> czy może ktoś coś powiedzieć na ten temat?

Ztcp casus pisał, że nic się na to nie pomoże - można jedynie skorygować
zabiegiem laserowym conajwyżej, ale tak za pomocą ćwiczeń, diety (?),
to nie jest to możliwe. Wymiary gałki ocznej są za duże i żadna dieta
według moich informacji jej nie zmniejszy.

--
{ <http://www.rowerowe.net> - wycieczki rowerowe, zawody, sprzęt }
{ <http://www.bikertrzebinia.pl> - trzebińska grupa rowerowa }

4. Data: 2006-10-23 15:56:17

Od: Mateusz Szczyrzyca <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

2006-10-23: <j...@n...pl> wrote:

> Dobrze słyszałaś. wejdź na www.dietaoptymalna.org.pl Ludzie na diiecie
> optymalnej, a mający juz okulary +/- 5 dioptrii, ściągali je po kulku
> miesiącach (czasem po roku).

Czemu oni przy tej diecie muszą ściągać okulary? Nie mogą siedzieć przy stole
w nich? To jakiś nowy rodzaj kultury przy jedzeniu? :-P

5. Data: 2006-10-23 16:22:47

Od: "Krzysztof (Suzuki Kokushu)" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mateusz Szczyrzyca napisał:
> Czemu oni przy tej diecie muszą ściągać okulary? Nie mogą siedzieć przy stole
> w nich? To jakiś nowy rodzaj kultury przy jedzeniu? :-P
Kpisz, czy o drogę pytasz? Po prostu nie mogą patrzeć na słoninę i smalec.

--
Krzysiek, EBP
Satrapa jest wcielonym postępem.

6. Data: 2006-10-23 16:32:49

Od: Sabina <sa-re.wyrzuc.to.co.uwazasz:)@epf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 23 Oct 2006 15:54:20 +0000 (UTC), Mateusz Szczyrzyca napisał(a):

> Wymiary gałki ocznej są za duże i żadna dieta
> według moich informacji jej nie zmniejszy.

Wymiary brzucha mam dużo większe od wymiarów gałki ocznej i jakoś dieta go
zmniejsza :D

BP...

--
Sabina

7. Data: 2006-10-23 17:13:31

Od: "Michał" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wymiary brzucha mam dużo większe od wymiarów gałki ocznej i jakoś
> dieta go
> zmniejsza :D

Ale przedmówcy nie chodziło o oko kakaowe.

8. Data: 2006-10-23 19:03:18

Od: "Gal Anonim" <a...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> Słyszałam, że można poprawić sobie wzrok ćwiczeniami i odpowiedną dietą
> czy może ktoś coś powiedzieć na ten temat?

Teoria jest taka, że generalnie za akomodację (czyli "dostrojenie" oka do
ostrości) odpowiedzialne są dwa mechanizmy, tj.: zmiana kształtu soczewki w oku
oraz zmiana kształtu całej gałki ocznej (a co za tym idzie zmiana odległości
soczewki od siatkówki).
Współcześnie okuliści przyjmują, że mechanizm drugi nie ma zastosowania u
człowieka (ale zgadzają się co do tego, że u niektórych zwierząt ten mechanizm
działa).
Mechanizm pierwszy uruchamiany jest za pomocą mięśnia rzęskowego. Jego
osłabienie lub inne wady soczewki powodują utrudnienie akomodacji.
Mechanizm drugi miałby być uruchamiany mięśniami gałki ocznej. Cztery mięśnie
proste i dwa skośne sterują ruchami gałki ocznej. W roku 1920 W. H. Bates
(Amerykanin) opublikował pracę, w której dowodził, że mięśnie skośne
mogą "ściskać" gałkę oczną powodując jej wydłużenie, zaś mięśnie proste -
powodować jej skrócenie.
Na tej bazie powstał cały szereg metod poprawiania wad wzroku. Metody te
opierają się na ćwiczeniach powodujących wzmacnianie bądź rozluźnianiu
odpowiednich mięśni oraz właśnie diecie wspomagającej odżywianie tych mięśni.
Jeśli jesteś zainteresowana tym tematem - szukaj w sieci pod hasłem "metoda
Batesa".

Gal

9. Data: 2006-10-23 19:17:00

Od: "Marek Li" <M...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <j...@n...pl> napisał w wiadomości

> Dobrze słyszała?. wejdĽ na www.dietaoptymalna.org.pl Ludzie na
> diiecie optymalnej, a maj?cy juz okulary +/- 5 dioptrii, ?ci?gali je
> po kulku miesi?cach (czasem po roku).

Zejdź, jak już ktoś radził, z tą swoją bogatotłuszczową dieta, tak
skrytykowaną przez świat nauki na wasze strony.

10. Data: 2006-10-24 16:53:25

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mięśni.
> Jeśli jesteś zainteresowana tym tematem - szukaj w sieci pod hasłem

tak. Ale jego metody nie przyjely sie, gdyz nie dowiedziono naukowo (w
badaniach klinicznych robionych wielokrotnie w roznych, niezaleznych od
siebie osrodkach) ich skutecznosci.

pozdr.

casus

prof zaba