ksiadz zneca sie nad dziecmi

1. Data: 2002-11-27 17:48:03

Temat: ksiadz zneca sie nad dziecmi
Od: "mk" <g...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Bylem dzisiaj na zastepstwie w szkole podstawowej w malej wiosce. Na lekcji
zauwazylem, ze jeden z uczniow nosi na ciele swieze slady pobicia. Zapytany
o sprawce, odpowiedzial, ze jest nim ksiadz uczacy w tejze szkole. Dzieci
poczatkowo niechetnie odpowiadaly na moje pytania, wiec poprosilem o wyjecie
karteczek i opisanie sytuacji bez podawania swojego imienia i nazwiska. Oto
co przeczytalem:

"Ksiadz nas bije po glowie kijem, bije nas na przerwach, przezywa dzieci."
"Raz bil mnie kijem i pasem tak, ze mialem czerwone slady na rekach i
nogach. Bil mnie bo spadl mi dlugopis."
"Na lekcjach religi ksiadz bije kilku chlopcow z naszej klasy. Bije ich po
rekach pasem od spodni i kijem nawet za odwrocenie sie do kolegi."
"Raz Slawka wzial na stolik i go bil po tylku az sie rozplakal."
"Widzialam, ze bil chlopcow po rekach, kopal, bil pasem, kazal kleczec przy
tablicy."

I tak dwadziescia pare razy. Relacje pokrywaja sie. Dzieci prosily zeby
nikomu o niczym nie mowic. Co z tym zrobic ? Gdzie sie z tym zwrocic by im
jakos pomoc a nie pogorszyc sytuacji?

1. Data: 2002-11-27 17:52:57

Temat: Re: ksiadz zneca sie nad dziecmi
Od: "ajtne" <a...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mk" <g...@p...fm> napisał w wiadomości

> I tak dwadziescia pare razy. Relacje pokrywaja sie. Dzieci prosily zeby
> nikomu o niczym nie mowic. Co z tym zrobic ? Gdzie sie z tym zwrocic by im
> jakos pomoc a nie pogorszyc sytuacji?

Do prokuratury albo na policję, albo jak chcesz się jeszcze czegoś dowiedzieć
o procedurze i dostać trochę wsparcia w tej trudnej sprawie - do najbliższego
Ośrodka interwencji kryzysowej.
Przedtem chyba powinieneś poinformować o tym dyrektora szkoły
(ale nie jestem pewna czy jest to konieczne). Jestem natomiast pewna, że zatajenie
tego faktu byłoby
wielkim błędem, i wydaje mi się, że w świetle
prawa - przestępstwem ...

pozdrawiam i życzę dużo wytrwałości...

joa

1. Data: 2002-11-27 17:53:04

Od: "Vicky" <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> I tak dwadziescia pare razy. Relacje pokrywaja sie. Dzieci prosily zeby
> nikomu o niczym nie mowic. Co z tym zrobic ? Gdzie sie z tym zwrocic by im
> jakos pomoc a nie pogorszyc sytuacji?

A co tu jest do pogarszania .. masz odpowiedzi dzieci .. więc na policję! I
już...

Pozdrawiam
Vicky

1. Data: 2002-11-27 18:17:00

Od: "tren R" <t...@2...antispamior.pl> szukaj wiadomości tego autora

Eksplorując zasobnik z wyrazami, osobnik <mk> wylosował takie:

> "Ksiadz nas bije po glowie kijem, bije nas na przerwach, przezywa dzieci."
> "Raz bil mnie kijem i pasem tak, ze mialem czerwone slady na rekach i
> nogach. Bil mnie bo spadl mi dlugopis."

czy ktos inny zaobserwował na przerwach
jak ksiądz gania dzieci z kijem?

moim zdaniem to cudowna abstrakcja
obliczona na reakcje świętego oburzenia.

poza tym że oczywiście jest to spisek
uderzający w rydza i jego radyjko

--
tren R
gg #1290613

1. Data: 2002-11-27 18:26:19

Od: "ajtne" <a...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tren R" <t...@2...antispamior.pl> napisał w wiadomości

> moim zdaniem to cudowna abstrakcja
> obliczona na reakcje świętego oburzenia.

Abstrakcja - konfabulacja ? ;|

> poza tym że oczywiście jest to spisek
> uderzający w rydza i jego radyjko

A! manipulacja! ;|

Ech, Dear Sherlock... ;)

joa

1. Data: 2002-11-27 19:14:54

Od: "Pyzol" <p...@s...ca> szukaj wiadomości tego autora

"tren R" > moim zdaniem to cudowna abstrakcja
> obliczona na reakcje świętego oburzenia.

To wlasnie wyjasniloby sledztwo, nie?
Kaska

1. Data: 2002-11-27 22:40:28

Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller) szukaj wiadomości tego autora

"mk" <g...@p...fm> writes:

> [...]
> nikomu o niczym nie mowic. Co z tym zrobic ? Gdzie sie z tym zwrocic by im

moim zdaniem to sprawa sie nadaje do prokuratury a ten ksiadz powinien
NATYCHMIAST byc odsuniety od pracy z dziecmi.

--
Nina Mazur Miller
n...@p...ninka.net

1. Data: 2002-11-28 00:11:29

Od: "Duch" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> jak ksiądz gania dzieci z kijem?
>
> moim zdaniem to cudowna abstrakcja
> obliczona na reakcje świętego oburzenia.

Mi sie tez tak wydaje ze to cos w tym stylu,
Zdrufka, Duch

1. Data: 2002-11-28 00:19:59

Od: "Duch" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Duch" <a...@p...com> napisał w wiadomości

Mam swietny pomysl!
Do mk - podaj koniecznie jaka to miejscowosc
(i koniecznie wojewodztwo i wieksza miejscowosc obok)
- jesli mala wioska ta na pewno jest tam *jedna* szkola podstawowa.
Zadzwonie do kierownika (moze jako rodzic),
oczywiscie grzecznie zeby nie sploszyc
i sprobuje sie cos sie dowiedziec - pewnie dowiem sie o
personalia ksiedza, jesli jest zle - moze cos pomoge?
Zdrufka, Duch

1. Data: 2002-11-28 00:39:28

Od: "el" <k...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sytuacja w rzeczywistości jest trudna.

Pierwszy odruch czytacza to: za łeb gnoja i do paki (to sa emocje).

Według mnie najważniejsze zostało już powiedziane: OŚRODEK INTERWENCJI
KRYZYSOEJ (jeśli tak to się dokładnie nazywa).

Oni tam wiedzą jak sobie z takimi rzeczami radzić. Na prawdę.

Tak czy inaczej nie polecam działania w stylu prokuratura, czy policja na
własną rękę (chyba, że nic innego nie zadziała). Myślę, że osoby lepiej się
orientujące, radzą też sobie lepiej z SILNYMI emocjami w takich sytuacjach.
A to niewątpliwie już ma miejsce.

Życzę odporności, przyda Ci się.
__
el