kto mi powie cos o zurku?

1. Data: 2000-09-22 15:21:38

Temat: kto mi powie cos o zurku?
Od: "monizda&glizda" <m...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

chcialabym sie dowiedziec konkretnie jak kisic zur. i jakie sa wymogi
temperaturowe.
monika

1. Data: 2000-09-22 21:14:30

Temat: Re: kto mi powie cos o zurku?
Od: "Joanna Bauzac" <j...@w...fr> szukaj wiadomości tego autora

monizda&glizda <m...@p...wp.pl> a écrit dans le message :
8qfss1$bav$...@n...tpi.pl...
> chcialabym sie dowiedziec konkretnie jak kisic zur. i jakie sa wymogi
> temperaturowe.
> monika
>
> Witaj!
Podaje przepis na kwaszenie zurku:
10 dkg maki zytniej,razowej,pytlowej lub owsianej,0.5 l wody,czosnek

Make zalac ciepla przegotowana woda, dokladnie wymieszac, przelac do
kamiennego garnka,
dodac czosnek i pozostawic na kilka dni w cieplym miejscu.

Zurek krolewski:
1.2 l wywaru z miesa i warzyw,0.5 l smietany (moze przesadzilam),20 dkg
szynki wedzonej,
5 dkg kielbasy mysliwskiej(lub innej ktora ma zapach wedzonki),50 dkg
ziamniakow,10 dkg cebuli,
tluszcz,2 dkg maki, natka pietruszki, sol, pieprz,przyprawa do zup(np:
wegeta..)majeranek
i kwas zurkowy do smaku.

Ziemniaki umyc, zalac wywarem i ugotowac. Cebule obrac,oplukac, pokrajac
w kostke,posmazyc,dodac pokrojona w paseczki szynke, wlozyc do ziemniakow
pod koniec
gotowania razem z kielbasa pokrojona w plasterki. Nastepnie polaczyc z
zakwasem i smietana wymieszana z maka, zagotowac,dodac majeranek, posiekana
natke pietruszki,doprawic do smaku.

Smacznago!

P.S Pszepraszam brak mi polskich znakow.
Joanna.

1. Data: 2000-09-23 17:34:09

Od: l...@w...pdi.net (Dariusz K. Ladziak) szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 22 Sep 2000 23:14:30 +0200, "Joanna Bauzac"
<j...@w...fr> wrote:

> [...]
>kamiennego garnka,
>dodac czosnek i pozostawic na kilka dni w cieplym miejscu.

Mysle ze warto byloby posolic - nastawiajac nieposolona make z woda
ryzykujemy ze pojdzie nam fermentacja etanolowa z pozniejsza konwersja
octowa. Lekkie osolenie zdecydowanie utrudnia zywot drozdzom nie
wplywajac zbytnio na rozwoj bakterii kwasu mlekowego.
Z czosnkiem ostroznie - jest silnie bakteriobojczy i przesada grozi
tym ze nijaka fermentacja nie zajdzie. Czyli nie przesadzic - jak ktos
lubi duzo czosnku to po ukiszeniu do gotowania mozna dodac wiecej.

--
Darek

1. Data: 2000-11-22 10:45:21

Od: fghfgh <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pytanie moze i glupie ale wlasciwie jaka jest róznica miedzy zurkiem a
zalewajka?
Wg. niektorych przepisow zurek rozni sie tym, ze podaje sie go bez
smietany-ale w innych tak samo jak w zalewajce-smietana jest podana. Czy
jest to wiec inna zupa czy tylko inna nazwa tej samej?
pozdrawiam po dlugiej nieobecnosci
agi

1. Data: 2000-11-22 10:47:07

Od: "asia" <j...@h...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

fghfgh <a...@p...onet.pl> wrote in message
> Pytanie moze i glupie ale wlasciwie jaka jest róznica miedzy zurkiem a
> zalewajka?
Dla mnie zurek i zalewajka to dwie inne zupy. Zurek robi sie z maki
(razowej? czy innej?) ukiszonej (?) plus duzo czosnku, moze byc kielbaska, a
zalewajka to chleb, czosnek, sol i zalane troche tluszczu wrzatkiem. A moze
sie myle?
Asia

1. Data: 2000-11-22 11:02:41

Od: fghfgh <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jednak w przepisach z którymi sie zetknelam ( nie szukajac nawet dlugo:
http://www.kuchnia.3miasto.pl/1_1911.htm ) do zalewajki rowniez dodaje sie zuru
- a ten jak pamietam robimy z maki :(

1. Data: 2000-11-22 11:04:57

Od: "asia" <j...@h...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jednak w przepisach z którymi sie zetknelam ( nie szukajac nawet dlugo:
> [...]
a czy zalewajka to jest to samo co slaska wodzionka? Bo jesli tak to nie
slyszalam, zeby do wodzionki dodawalo sie zuru.
Asia

1. Data: 2000-11-22 11:28:57

Od: "Agnieszka" <A...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik fghfgh <a...@p...onet.pl> w wiadomooci do grup dyskusyjnych
napisał:3...@p...onet.pl...
> Pytanie moze i glupie ale wlasciwie jaka jest róznica miedzy zurkiem a
> zalewajka?

W moim domu rodzinnym to byly bardzo podobne zupy. Tzn. zalewajka to byl
zurek z dodatkiem ziemniaków, smazonej cebuli i skwarek. Pozdrawiam - A.

1. Data: 2000-11-22 11:36:03

Od: fghfgh <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Asiu jak rozumiem w Twoim przepisie dodaje sie chleb zakiszony?
Ile czasu nalezy go kisic?
agi

1. Data: 2000-11-22 11:39:37

Od: fghfgh <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Niedokladnie spytalam- czy taki zakwas jak do barszczu wigilijnego? na
skórce od chleba?
agi

fghfgh wrote:

> Asiu jak rozumiem w Twoim przepisie dodaje sie chleb zakiszony?
> Ile czasu nalezy go kisic?
> agi

Freebies of Poland! Darmowe CD,DVD i inne rzeczy z internetu!
Meble
RE: Prosba
patisony
prosba