kto zna ten tajny szyfr?

1. Data: 2004-06-03 14:37:13

Temat: kto zna ten tajny szyfr?
Od: "m." <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam problem. Mieszkam w wynajętym mieszkaniu i jestem w posiadaniu kuchenki
gazowej z piekarnikiem oczywiście tez na gaz. I nawet z niego korzystam dość
często jeżeli chodzi o pieczenie mięska. Ale nawet mając najlepszy przepis
boję się zabrac za pieczenie ciasta. Bowiem nie mam zielonego pojęcia jak
ustawic wymaganą temperaturę. Piekarnik nie posiada termometra na szybie a
na pokrętle są tylko cyferki od 0 - 8 i jakieś dwa dziwne symbole. Pewnie
byłoby najłatwiej zajrzeć do instrukcji obsługi, ale takowej nie posiadam.
Czy ktoś zna ten tajemny szyfr? Czy 6 to 150 czy 190 stopni? W przypadku
pieczenia mięska, robię to "na oko", ale z ciastem mi pewnie tak nie
wyjdzie....

pozdrawiam

m.

1. Data: 2004-06-03 15:35:04

Temat: Re: kto zna ten tajny szyfr?
Od: Gosik <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik m. napisał:
> [...]
> ustawic wymaganą temperaturę. Piekarnik nie posiada termometra na szybie a
> na pokrętle są tylko cyferki od 0 - 8 i jakieś dwa dziwne symbole.

Jaka to kuchenka? U moich tesciow (kuchenka polska, zdaje sie amica) ten
szyfr to 120+20x (stopni oczywiscie), gdzie x=0,...,8.

Th.

1. Data: 2004-06-03 15:46:11

Od: "eM" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kurcze, nie wiem, ale jak zawsze sprobuje pomoc.

Otoz w internecie znalazlam taki oto opis piekarnika marki Aeg model
Competence B 4100 1-M itd ;-)
"8 funkcji piekarnika:
. rozmrazanie
. ogrzewanie ifratermiczne - grill + nawiew
. "maly" grill do grillowania steków, ryb oraz opiekania tostów
. "duzy" grill - idealny do opiekania wiekszej ilosci produktów
. grzalka dolna
. grzalka dolna i górna
. nagrzewanie goracym powietrzem Multi - grzalka dolna + termoobieg
. nagrzewanie goracym powietrzem Solo - grzalka dolna i górna +
wentylator"

Co jednak nie wyjasnia Twoich d w o c h symboli i tego, ze nie masz pokretla
do ustawienia temperatury...

W Anglii, a pewno tez jeszcze i gdzie indziej, stosowane sa takie oto
oznaczenia "gas mark" do ustawiania temperatury piekarnika (skojarzylo mi
sie, bo tez jest ich osiem):

Gas Mark - °C
1= 140
2= 150
3= 160
4= 180
5= 190
6= 200
7= 220
8= 230

ufff - a ja to wszystko z pamieci! ;-)

Ja to chyba obejrzalabym te Twoja gazowke dokladnie z kazdej strony w
poszukiwaniu nazwy producenta, marki, typu, jakiegos szeregu znaczacych
cyferek, a potem biegiem popytac Googlusia.

Daj znac, jak odszyfrujesz!

Powodzenia,

eM

1. Data: 2004-06-03 17:03:16

Od: "m." <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "eM" napisał
> Co jednak nie wyjasnia Twoich d w o c h symboli i tego, ze nie masz
pokretla
> do ustawienia temperatury...
pokrętło mam, brak termometru, nie termometra :-)) na szybie, wiec nie mogę
ustalić empirycznie

> W Anglii, a pewno tez jeszcze i gdzie indziej, stosowane sa takie oto
> oznaczenia "gas mark" do ustawiania temperatury piekarnika (skojarzylo mi
> [...]

hm, toby mogło się zgadzać, cząstki kurczaka najlepsze były między 5 a 6

> Ja to chyba obejrzalabym te Twoja gazowke dokladnie z kazdej strony w
> poszukiwaniu nazwy producenta, marki, typu, jakiegos szeregu znaczacych
> cyferek, a potem biegiem popytac Googlusia.

mastercook frmy wrozamet; pytałam ale jest niemiły i nie chciał mi udzielić
jednoznacznej odpowiedzi.
Zasugeruję się skalą podaną wcześniej. Najwyżej nie wyjdzie. Jeden sernik
wte czy wewte....
Dziękuję serdecznie.

m.

1. Data: 2004-06-04 07:23:26

Od: "Basia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jednoznacznej odpowiedzi.
> Zasugeruję się skalą podaną wcześniej. Najwyżej nie wyjdzie. Jeden sernik

sernik jest dosc drogim ciastem wiec moze zaeksperymentuj na czyms
prostszym? ja proponuje babke pieczona na 4 stopniu. Moja mama tez ma
piernik z takim pokrętlem i bez termometru na szybie i jak jestem u niej to
wlasnie na 4 pieke babke.
Jesli potrzeba moge sluzyc przepisem na te babke.

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2004-06-04 07:34:43

Od: "Basia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

>niu. Moja mama tez ma
> piernik z takim pokrętlem i bez termometru na szybie i jak jestem u niej
> wlasnie na 4 pieke babke.

super mi wyszlo;-)) w sumie racja - ten piekarnik to juz dosc stary
piernik;-))

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2004-06-04 07:36:10

Od: "m." <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> wlasnie na 4 pieke babke.
> Jesli potrzeba moge sluzyc przepisem na te babke.

Problem z innymi ciastami jest u mnie zasadniczy. 1. umiem piec tylko dwa
rodzaje 2.mam alergię pokarmową i nie mogę jeść normalnej mąki a z mojej
prawie nic nie wychodzi - tzn. wszystko się okropnie kruszy. A sernik robię
tylko z dodatkiem ziemniaczanej, bez spodu z normalnego ciasta. Dlatego mimo
wszystko poeksperymentuję na serniku. Dziękuję za pomoc.

m.

1. Data: 2004-06-04 13:39:26

Temat: Re: kto zna ten tajny szyfr?-Mastercook
Od: "szulik" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mastercook swego czasu przyslal mi scan jakiejs instrukcji z wyjasnieniem
liczb.
Odgrzebie w domu i podrzuce.

Ewa

1. Data: 2004-06-04 19:40:26

Temat: Roszyfrowane - Mastercook
Od: " " <e...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Podaję oczywiście w stopniach C, (zaznaczone było, że błąd może wynosić =/-
10 stopni)
I jeszcze jedno - dość istotne - po zapaleniu gazu temperatura ustala się po
ok. 20 min.

Ewa

1. Data: 2004-06-05 11:43:20

Od: Linka <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik m. napisał:
> Mam problem.

Czytam ten wątek od samego początku z zainteresowaniem, ponieważ mam
taki sam problem.
Kupiłam mieszkanie już z kuchenką - bez instrukcji niestety.
Moja kuchenka ma skalę od 1 do 10. To _Polar GG50_
Jaki tu może być szyfr?

Linka

dobry sos do gołąbków
pizza a'la pizza hut