kuchenka z plyta ceramiczna

1. Data: 2001-05-28 06:16:25

Temat: kuchenka z plyta ceramiczna
Od: "Krzysztof Dołharz" <d...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam szanownych grupowiczow,

Bardzo prosze o przedstawienie wszystkich za i przeciw odnosnie kuchenek z
plytami ceramicznymi w porownaniu do elektrycznych starego typu i gazowych
(oszczednosc, wygoda, funkcje itp).

Krzysztof Dołharz

1. Data: 2001-05-28 07:15:52

Temat: Re: kuchenka z plyta ceramiczna
Od: Agata Wasilewska <a...@t...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof Dołharz napisał:

> Bardzo prosze o przedstawienie wszystkich za i przeciw odnosnie kuchenek z
> plytami ceramicznymi w porownaniu do elektrycznych starego typu i gazowych

Witam

Stare kuchnie elektryczne nie maja zalet:
- dlugo sie nagrzewaja do, ze sie tak wyraze, temperatury gotowania;
- wolno stygna;
- w zwiazku z dwoma powyzszymi punktami sadze, ze zuzycie energii jest o
wieeele wieksze niz w przypadku plyty ceramicznej;
- z wolnym stygnieciem wiaze sie jeszcze jedno: maja niesamowicie duza
bezwladnosc cieplna, tzn. od momentu przykrecenia kipiacych ziemniakow
do chwili kiedy kipiec przestaja mija tak duzo czasu, ze ziemniaki sa
juz ugotowane. Jest to na dluzsza mete strasznie niewygodne, zwlaszcze
przy potrawach bardziej subtelnych niz ziemniaki, np. przy duszonym
miesie;
- gorzej sie je czysci - jakos latwiej i bardziej sie na nich przypala.

Plyta ceramiczna ulega natomiast odbarwieniom. Dosc latwo. Trzeba np.
uwazac, zeby nie wysypac na nia cukru.

Kuchnia gazowa:
- szybko sie gotuje;
- latwo sie "przykreca", tzn. jak zmniejszysz gaz, gotuje sie
natychmiast wolniej;
- czysci sie tez ladnie;
Niestety, trudno mi powiedziec, co jest bardziej ekonomiczne: kuchenka
gazowa czy plyta ceramiczna. No i instalacha gazowa jest generalnie
mniej bezpieczna.

Agata

1. Data: 2001-05-28 08:01:06

Od: "pablo" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Niestety, trudno mi powiedziec, co jest bardziej ekonomiczne: kuchenka
> gazowa czy plyta ceramiczna. No i instalacha gazowa jest generalnie

Witam

Mialem do niedawna ten sam problem i ostatecznie zdecydowalem sie na
gazowo - elektryczna, wydaje sie to byc najlepsze rozwiazanie.
Jesli chodzi o ekonomicznosc gazowa jest zdecydowanie tansza,
kilowatogodzina kosztuje zapewne ok 70gr (chyba) i mniej wiecej tyle pobiera
kuchenka elektr. w ciagu godziny na pelnych obrotach.
Jezli duzo pieczesz i duzo gotujesz to koszt bedzie niewatpliwie wysoki.
U nas malo sie uzywany jest piekarnik (4,5 razy w miesiacu po jakies 2 godz)
Piekarnik ma 2kW mocy co oznacza ze jego uzywanie kosztuje doslownie grosze,
a za gaz przy codziennym gotowaniu (na dwie osoby) placimy ok 14 zl za 4
miesiace.

A co do bezpieczenstwa
Kuchenka juz nowej generacji sama odcina doplyw gazu w momencie gdy np
ziemniaki wykipia i zaleja palnik (czas okreslony jest przez stygniecie
bimetalu). Oznacza to rowniez ze nie ma mozliwosci alby dziecko przekrecilo
kurek i gaz sie uwalnial, kurek przekreci ale gaz lecial nie bedzie,bimetal
musi sie nagrzac.
Jezli mieszkasz w nowym budownictwie to rury doplywowe gazu sa spawane wiec
tylko mechaniczne uszkodzenie mogloby spowodowac ulatnianie , przynajmniej w
najblizszych 50 latach.
A polecam elastyczna rurke na ostatnim odcinku tzn przy kuchence , bardzo
wygodna rzecz.:))

Pozdrawiam
Pablo

1. Data: 2001-05-28 15:18:59

Od: "siepacz" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie wiem na ile będzie to ważki argument ale kuchnia gazowa zużywa tlen z
naszego mieszkania, poza tym w trakcie procesu spalania gazu dochodzi do
reakcji chemicznej (niestety nie jestem chemikiem i nie moge jej fachowo
nazwać - proszę ewentualnie o wypowiedź fachowca w tym temacie), w wyniku
której tłuszcz znajdujący się w powietrzu "skuteczniej" przylega do ścian i
wszystkich przedmiotów w kuchni. No i oczywiście, gaz czuć w całym
mieszkaniu, pomimo, iż wydaje się nam, że wcale tak nie jest (najlepszym
"miernikiem" jest kanarek lub papuga, które w mieszkaniu gazowym prędzej czy
później padają.
Sam jestem użytkownikiem kuchni ceramicznej i zaręczam, że sterowanie siłą
grzania jest prawie tak samo szybkie jak w przypadku gazu. Rzeczywiście
istnieje problem związany z czyszczeniem takiej płyty ale ja z powodzeniem
stosuję zwykły płyn do naczyń (istnieje również specjalny płyn o nazwie
vitro-clean - być może przekręciłem nazwę, ale jego cena jest absurdalna).
Przy zakupie płyty ceramicznej, warto zwrócić uwagę na rodzaj pól grzejnych
gdyż istnieją różne ich typy (zwykłe są najtańsze ale i najmniej efektywne,
Hilight-rozgrzewają się 4-5 razy szybciej niż zwykłe przy takim samym
zużyciu prądu, halogenowe - najkrótszy czas rozgrzewania i największa
efektywność ale i najdroższe).
W przypadku zakupu kuchenki (nieważne czy gazowej czy ceramicznej) warto
poszukać hurtowni fabrycznej, w której oferuja egzemplarze, które w trakcie
transportu zostały lekko uszkodzone np. odbita farba, wgięcie z boku itp.
Różnica w stosunku do ceny sklepowej wynosi kilkaset złotych (w moim
przypadku 1,5 roku temu zapłaciłem 1.600 zł za kuchenkę która w makro
kosztowała 2.100 zł a w innych sklepach jeszcze więcej a uszkodzenia to były
malutkie odpryski w trzech miejscach i niewielkie wgięcie z boku). Służe
namiarami takiej hurtowni w Szczecinie (koszt transportu takiej kuchenki
poprzez servisco wynosi chyba ok.100 zł ale nie jestem do końca pewien).
Życzę owocnego wyboru.

d...@i...pl

1. Data: 2001-05-29 10:12:06

Od: "pablo" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mieszkaniu, pomimo, iż wydaje się nam, że wcale tak nie jest (najlepszym
> "miernikiem" jest kanarek lub papuga, które w mieszkaniu gazowym prędzej
Tak, jesli zasloni sie kratki wentylacyjne, albo wentylacja jest skopana.
Argument z "miernikiem" jest malo wiarygodny, po pierwsze sam mam kanarki od
wielu lat, i zeby bylo smieszne to sa to kanarki konkursowe, a niektore z
nich warte sa kilkaset zloty i ani jeden nigdy nie padl z powodu uzywania
przeze mnie gazu, co najwyzej ze starosci.
Argument jest rownie dobry jak ten, ze prad przeplywajacy przez przewod
wytwarza pole ktorej jest szkodliwe:))

Zgodze sie z argumentem ze sciany sa bardzie brudne niz w przypadku kuchenki
elektrycznej,
ale na ogol jest tak, ze mieszkanie maluje sie co 4, 5 lat a w kuchni na
ogol na scianach kladzie sie plytki, z ktorych latwo mozna wszelki brud
zdjac.
A co do tanszego zakupu, to prawda, sam mam "klepnieta" z boku, prawie
niewidocznie i tansza o 100 zl.

Pozdrawiam
Pablo

1. Data: 2001-05-31 17:22:59

Od: "siepacz" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przyznaję się, że w sprawach kanarków nie jestem specjalistą ale jestem
ciekaw czy trzymasz je w kuchni?
Moi znajomi mieli właśnie kanarki w kuchni (no właśnie... mieli...). Nie
wykluczam, że to był zwykły przypadek ale u trzech znajomych, w dodatku z
różnymi kuchenkami gazowymi??? Coś w tym musi być, ale jak już zauważyłem, w
tej sprawie wyrocznią nie jestem, przytoczyłem tylko znane mi fakty, które -
tak jak zauważył pablo - nie muszą się pokrywać z rzeczywistością.

1. Data: 2001-06-01 08:42:28

Od: "pablo" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "siepacz" <d...@i...pl> napisał w wiadomości
> Przyznaję się, że w sprawach kanarków nie jestem specjalistą ale jestem
> ciekaw czy trzymasz je w kuchni?

Hmmm.... ciezko powiedziec czy w kuchni, bo u mnie pokoj u kuchnia to niemal
jedno, ale najblizsza klatka stoi jakies dwa metry od kuchenki.
Mam swiadomosc tego ze nie jest to najzdrowsze rozwiazanie dla ptakow, ale
nie mozna mowic ze sa one miernikami:))
Tym bardziej jeszcze raz powtorze: wazna jest wentylacja, czyli ilosc
powietrza ktora jest wymieniana na dobe, a jesli ktos ma jeszcze okap z
wyciagiem to juz jest w ogole extra i o szkodliwosci mozna zapomniec.
Pozdrawiam
Pablo

gres - doswiadczenia w eksploatacji?
Potrzebna firma do przeprowadzki Katowice ->Krakow...
sufit napinany
plytki podlogowe imitujace parkiet
web page