kuchnia gazowa+piekarnik do zabudowy - czy istnieje???

1. Data: 2001-10-02 08:20:49

Temat: kuchnia gazowa+piekarnik do zabudowy - czy istnieje???
Od: "bRODA" <p...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie!
Czy ze zakup kuchni moze sprawic problem, tak wieliki problem?
Gazowe, elektryczne, gazowo elektryczne, opiekacz , rozen.....itd.
Osobiscie chcialem kupic kuchnie z plyta i piekarnikiem gazowym ale do
zabudowy ...
nie spotkalem oferty, w ktorej ow gazowy piekarnika do zabudowy sie
znajduje...
Prosze poradzcie czy slusznym jest upieranie sie przy gazowym piekarniku
z ekonomicznego
punktu widzenia ( koszty energii ).
Co przemawia za kupnem elektrycznego piekarnika ?
Istnieja gazowe piekarniki do zabudowy ???

pozdrawiam
Piotr

1. Data: 2001-10-02 08:28:53

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik bRODA <p...@k...net.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9pbtjd$ofm$...@n...ipartners.pl...
> [...]
> punktu widzenia ( koszty energii ).
> Co przemawia za kupnem elektrycznego piekarnika ?
> Istnieja gazowe piekarniki do zabudowy ???

Wolę elektryczny, równiej piecze, ma więcej funkcji, nie przypala tak ciast
z jednej strony, co się zdarzało w gazowych, można wyłączyć grzanie od dołu
i podpiec wierzch ciasta, a nie spalić spodu.
W sumie super, polecam.

Wkn

1. Data: 2001-10-02 08:43:37

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "bRODA" <p...@k...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> znajduje...
> Prosze poradzcie czy slusznym jest upieranie sie przy gazowym

A kto Ci powiedział, że jest taniej na gazie?
Jak masz termoobieg to temperaturę, którą chcesz mieć do pieczenia masz od
razu!!! Nie trzeba rozgrzewać piekarnika. A koszty czyszczenia mieszkania z
osadów z gazu? nie policzyłeś...
Hmm... W piekarnikach gazowych jest problem z termoizolacją... jak by było
nawet coś takiego do zabudowy (teoretycznie) to wypaczą Ci się szafki i
zaraz będziesz musiał szafki zmieniać...
Jeszcze jakieś minusy gazowego piekarnika mam wymyślić?

--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2001-10-02 09:21:53

Od: "{Wilma}" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "bRODA" <p...@k...net.pl> napisał w wiadomości
: Witam serdecznie!
: Co przemawia za kupnem elektrycznego piekarnika ?
: Istnieja gazowe piekarniki do zabudowy ???
:
: pozdrawiam
: Piotr
:
1. Moje przedmowczynie napisaly juz co, najwazniejsze, ze nie trzeba dogladac.
ustawiasz temperature i masz spokoj.
2. Z tego co slyszalam to juz nie produkuja kuchenek gazowych pod zabudowe. Sama
tez troche szukalam i rzeczywiscie nie moglam znalezc. Ze strachem kupilam
piekarnik elektryczny, a teraz nie zamienilabym go na inny.
pozdr.Wilma

1. Data: 2001-10-02 09:32:37

Od: "Aldik" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zabudowy ...
> nie spotkalem oferty, w ktorej ow gazowy piekarnika do zabudowy sie

W Amice jest (a przynajmniej był) piekarnik elektryczny i palniki gazowe.
Pod zabudowę ma się rozumieć. Odwrotnie - nie spotkałam.

> Co przemawia za kupnem elektrycznego piekarnika ?

1) Możliwość dość dokładnego określania temperatury wymaganej i trzymania
jej. Ustawiasz 200 stopni i idziesz oglądać telewizję.
2) W modelach bardziej zaawansowanych - możliwość wybrania kierunku i
sposobu grzania (grzałka góna, dolna bądź obie, z termoobiegiem bądź bez,
inne kombinacje).

Kiedyś też chciałam piekarnik gazowy (przyzwyczajenie), ale spółdzielnia
mieszkaniowa wstawiała wszystkim elektryczne i muszę stwierdzić, ze jestem
zadowolona. Nie zamieniłabym się na gazowy. A koszty... rachunek za prąd
wygląda normalnie, licznik nie szaleje podczas pieczenia :)))

Pozdrowionka

Aldik

-- Nic nie jest tak trudne
-- jak nieoszukiwanie samego siebie
-- (Ludwig Wittgenstein)

1. Data: 2001-10-02 09:43:08

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> piekarniku
>
> A kto Ci powiedział, że jest taniej na gazie?
u mnie jest na przykład

> Jak masz termoobieg to temperaturę, którą chcesz mieć do pieczenia masz od
> razu!!! Nie trzeba rozgrzewać piekarnika. A koszty czyszczenia mieszkania z
moc piekarnika gazowego to ok. 11 kW, moc piekarnika elektrycznego to
ok. 5kW maksymalnie, na ogół 3 kW. Więc który nagrzeje się szybciej?

> osadów z gazu? nie policzyłeś...
jeszcze nie czyściłem

> Hmm... W piekarnikach gazowych jest problem z termoizolacją... jak by było
> nawet coś takiego do zabudowy (teoretycznie) to wypaczą Ci się szafki i
> zaraz będziesz musiał szafki zmieniać...
moje mają 8 lat i nic się nie wypaczyło.

> Jeszcze jakieś minusy gazowego piekarnika mam wymyślić?

jeszcze żadnego nie podałaś.

Ja mam kuchnię gazową, wbudowaną z termoobiegiem i dodatkowym
elektrycznym opiekaczem (2kW) u góry, który można dołączać wg uznania.
Czyścić domu dodatkowo nie muszę, bo gaz się raczej spala na wodę i CO2,
farfocli u nas nie dodają. Aha, mam gaz ziemny.

Masz taką kuchnię? Ja mam i piszę z autopsji.

Waldek

1. Data: 2001-10-02 10:01:56

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w
wiadomości news:3BB98C2C.FC1B98DA@zedat.fu-berlin.de...

> u mnie jest na przykład

W Niemczech...

> moc piekarnika gazowego to ok. 11 kW, moc piekarnika elektrycznego to
> ok. 5kW maksymalnie, na ogół 3 kW. Więc który nagrzeje się szybciej?

Ale tu piekarnik nie musi się nagrzewać... Nagrzać się musi tylko powietrze
w piekarniku... Fakt, automatycznie się podgrzewa i całość, ale jeszcze nie
widziałam piekarnika gazowego, który byłby zimny z przodu - szyba i po
bokach, a elektryczne tak mają...

> jeszcze nie czyściłem

> moje mają 8 lat i nic się nie wypaczyło.

Wiesz, faktycznie nie miałam nigdy piekarnika gazowego do zabudowy, ale
kuchnię gazową taką całościową miałam i szafki przy kuchni się wypaczały...

> jeszcze żadnego nie podałaś.

Gazowa nie ma termostatu. Nie da się jej ustawić do suszenia grzybów tak na
50 stopni np. Nie da się w niej dobrze piec bezów - też takiej do pieczenia
bezów temperatury nie uzyskasz... Chociaż jest ciut wyższa niż do suszenia
owoców i grzybów...

> Ja mam kuchnię gazową, wbudowaną z termoobiegiem i dodatkowym
> elektrycznym opiekaczem (2kW) u góry, który można dołączać wg uznania.

A jednak coś elektrycznego jest potrzebne...

> Czyścić domu dodatkowo nie muszę, bo gaz się raczej spala na wodę i CO2,
> farfocli u nas nie dodają. Aha, mam gaz ziemny.

Ja też, a wołałabym nie mieć gazu wcale, ale przydziału mocy na płytę
elektryczną nie dostałam...

> Masz taką kuchnię? Ja mam i piszę z autopsji.

Nie mam i nie chcę mieć...

1. Data: 2001-10-02 10:35:08

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> widziałam piekarnika gazowego, który byłby zimny z przodu - szyba i po

no to możesz przyjechać pomacać ;-))
powietrze też się od razu nagrzewa, bo mam termoobieg.Po prostu szybkość
nagrzewania się czegokolwiek zależy od dostarczonej mocy, więc gazowy
musi się szybciej nagrzać.

> Wiesz, faktycznie nie miałam nigdy piekarnika gazowego do zabudowy, ale
> kuchnię gazową taką całościową miałam i szafki przy kuchni się wypaczały...
no bo te są z założenia wolnostojące. Choć pożądne też są izolowane.

> [...]
> bezów temperatury nie uzyskasz... Chociaż jest ciut wyższa niż do suszenia
fakt, do suszenia grzybów się nie nadaje zbyt dobrze, choć stwierdzenie
"nie ma termostatu" to komunistyczny przesąd. Moja ma. Temperatury 50
stopni nie ustawię jednak: twój punkt. Bezy wychodzą fajne.

> A jednak coś elektrycznego jest potrzebne...
Nie jest potrzebne, ale czasem dobrze mieć pieczenie od góry.

> Ja też, a wołałabym nie mieć gazu wcale, ale przydziału mocy na płytę
> elektryczną nie dostałam...

> Nie mam i nie chcę mieć...

każdy lubi co ma ;-))

Więc podam za ciebie: kuchenka elektryczna jest dużo tańsza od gazowej.
Podobna kuchenka elektryczna do mojej gazowej kosztuje u nas ok. 600DM,
moja gazowa kosztowała 2000DM.
Optymalną kombinacją jest palniki gazowe i kuchenka elektryczna o
porządnej mocy (5kW przynajmniej). Najlepiej jest mieć i gazową i
elektryczną (tak mieliśmy w Polsce), ale miejsce też potrzebne jest.

Waldek

1. Data: 2001-10-02 13:31:21

Od: "Agata Solon" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@z...fu-berlin.de...
> <ciach>
> "nie ma termostatu" to komunistyczny przesąd. Moja ma. Temperatury 50
<ciach>
> Waldek

Ale na pewno nie ma wylacznika czasowego. Ja wczoraj wlaczylam piekarnik z
kurczakiem w sosie jogurtowym (przepis z grupy of course) i poszlam z
pieskiem do weterynarza. Gdy wrocilam miesko bylo juz od kwadransa gotowe,
piekarnik wylaczony bez mojego udzialu i w dodatku potrawa byla goraca jakby
sie piekla caly czas (ta izolacja!).
Jezeli mimo wszystko ma taki wylacznik czy tez programator to szybko podaj
nazwe firmy! Ja tez lubia tradycyjny gaz, chociaz u nas z farfoclami i
spaliny roslinkom szkodza.

Pozdrowienia, Agata Solon, naturalna

1. Data: 2001-10-02 13:40:17

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Jezeli mimo wszystko ma taki wylacznik czy tez programator to szybko podaj
> nazwe firmy! Ja tez lubia tradycyjny gaz, chociaz u nas z farfoclami i

wyłącznika nie ma, no i dobrze. Nie lubię zostawiać czegokolwiek
włączone ;-)) Ale faktycznie, do tego celu dobry jest elektryczny. Moi
rodzice coś takiego mają jeszcze jest mikrofala na dokładkę. Wziąłbym,
ale jako drugi piec ;-))

Waldek

nowosci w galerii
sekrety kruszonki
7000 przepisow
Dla zwolennikow (czek) kuchni organicznej
Moje drogie Krakowianki