kuchnia meksykanska - poszukuje przepisow

1. Data: 2000-01-21 16:23:17

Temat: kuchnia meksykanska - poszukuje przepisow
Od: "Sweetek" <s...@d...lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Poszukuje przepisow kuchni meksykanskiej czy tex-mex.
z gory dzieki

Sweetek

1. Data: 2000-01-21 19:36:08

Temat: Re: kuchnia meksykanska - poszukuje przepisow
Od: Slavek <s...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

Ta sa website' y ttore traktuja o tex-mex kuchni:
http://recipedude.com/texmex/
http://www.texascooking.com/
http://www.geocities.com/NapaValley/4079/index.html
http://www.geocities.com/Heartland/Bluffs/2679/index
.html

Slav

1. Data: 2000-01-22 07:03:09

Od: "af" <f...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

Sweetek <s...@d...lublin.pl> wrote in message
> Poszukuje przepisow kuchni meksykanskiej czy tex-mex.
> z gory dzieki
>
> Sweetek

> przepisu?... Zupy? Salaty? Mieso?... Ryby ? Podstawa kuchni sa tortillas,
> placki z maki lub kukurydzy. W USA i Mexyku kupuje sie je gotowe. W Polsce
> musisz sam zrobic... To latwe, potrzebna jest maka, woda i odrobina
> smalcu...Smazy sie na patelni bez tluszczu..Takze czerwona lub czarna
fasola i rozne odmiany chilii, czyli straczkow ostrej papryki...ancho,
pasilla,
pequin, green albo kalifornia, serrano, poblano, jalapeno....swieze lub
suszone. Smaku roznym salsom, czyli sosom dodaje swiezy coriander, czyli
cilantrio...innaczej chinska pietruszka. z tym moga byc trudnosci....
substytuty sa tylko substytutami.... Ale mozna cos wykombinowac...
F.

1. Data: 2000-01-22 10:38:24

Od: Anna <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

af wrote:

> Sweetek <s...@d...lublin.pl> wrote in message

nieprawda, można kupić! I to nie tylko w wielkich supermarketach

anna
--

""Bez wątpienia, jest proroctwem, to co mówię. Rozumiem i
nie mogąc wypowiedzieć się bez pogańskich słów, wolę zamilczeć.""

1. Data: 2000-01-22 17:02:17

Od: "af" <f...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

Anna <m...@h...com> wrote in message

Polsce

> nieprawda, można kupić! I to nie tylko w wielkich supermarketach
Jak ja bylem w Polsce to byla prawda.... Nie ladnie zarzucac klamstwo komus
kto sie myli...mozna to ujac innaczej.
F.

1. Data: 2000-01-22 17:24:00

Od: "Przemyslaw Koziarski" <p...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak ja bylem w Polsce to byla prawda.... Nie ladnie zarzucac klamstwo
komus
> kto sie myli...mozna to ujac innaczej.

OK, w takim razie gdzie widziales te tortille? Bo ja od dawna szukam w wielu
sklepach w roznych miastach, i jakos nie bylo mi dane trafic...

Przemyslaw Koziarski

P.S. I tak najlepsze sa jak sie zrobi, a mozna zrobic wiecej i przechowac bo
sie nie zepsuja

1. Data: 2000-01-22 22:36:07

Od: t...@p...pl (Sebastian Tkacz) szukaj wiadomości tego autora

Hej,

Przemyslaw Koziarski napisal:

[bylo o tortillach]

> P.S. I tak najlepsze sa jak sie zrobi, a mozna zrobic wiecej i
> przechowac bo sie nie zepsuja

Jak? (mam na mysli zrobic, nie przechowac ;) )

Sebastian
--
Newsy przez www ? Sprawdz http://www.newsgate.pl

1. Data: 2000-01-22 23:19:02

Od: "Przemyslaw Koziarski" <p...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak? (mam na mysli zrobic, nie przechowac ;) )
>
> Sebastian
> --

Nie pamietam od reki proporcji ale ciasto to woda, maka pszenna i maka
kukurydziana i odrobine soli

trzeba to zagniesc , zawinac w folie i potrzymac tak min. 1 godzine a
najlepiej kilkanascie godzin.
potem dzielimy ciasto na male porcje, walkujemy bardzo cienko , wykrawamy
kolka od jakiegos wzoru i smazymy na teflonowej patelni posmarowanej olejem;
smazyc trzeba dosc krotko, nie maja byc rumiane

to wszystko

proporcje podam w poniedzialek (chyba, ze ktos mnie uprzedzi)

A jak juz zaczalem, to podam ciekawy przyklad co z tym zrobic dalej :

3 cebule kroimy w polksiezyce
1 nieduzy sloik papryki konserwowej (czerwonej) kroimy w paski

podsmazamy to na oleju dodajac pare zabkow czosnku (przecisnietych) ; czas
smazenia to ok. 10 - 15 minut, doprawiamy chili i sola, dodajemy sloiczek
koncentratu pomidorowego i troszke jeszcze podgrzewamy zby zgestnialo

piekarnik nalezy nagrzac do 200 C , na kazdym placku dookola rozkladamy mase
paprykowo-cebulowa a w srodek wbijamy cale jako, posypujemy grybo startym
pikantnym zoltym serem

do pieca i pieczemy 10-15 min w zaleznosci czy jajko ma byc sciete czy nie

Przemyslaw Koziarski

1. Data: 2000-01-23 04:58:35

Od: "af" <f...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

Przemyslaw Koziarski <p...@k...net.pl> wrote in message

> [...]
>
> Przemyslaw Koziarski
>
>Ciekawy przepis, nawet bedac w Meksyku nic takiego nie jadlem. Ale widac
mozna i tak... Wracajac do tortilli, sa jej 3 podstawowe wymiary..taco
tortilla o wymiarach mniej wiecej talerzyka deserowego, enchilada tortilla o
wymiarach talerza na salate i burrito tortilla o wymiarach wiekszych niz
duzy talerz obiadowy...Jest tez rozmiar super burritos, to juz ogromny
placek. Ciasto, czyli z hiszpanska masa harina, robi sie w nastepujacy
sp[osob ( przepis wg. ksiazki"Mexican Cook Book" wyd. przez Better Home and
Gardens ) 2 szklanki maki , 1 lyzeczka od herbaty soli, 1 lyzeczka od
herbaty proszku do pieczenia, 1 lyzka stolowa smalcu, 1/2 - 2/3 szklanki
cieplej wody ( 110 F, czyli ok 40 C ). W misce zmieszac suche skladniki,
posiekac ze smalcem dodac wode, wyrobic ciasto. Dac ciastu postac 15 minut.
Podzielic na 12 czesci ( to amerykanski system dziesietny lol ) . Na
posypanej lekko maka stolnicy rozwalkowac kazdy kawalek na kolko o srednicy
7 cali , czyli ok 18 cm. Ja robilem w Polsce to w ten sposob , ze
przykladalem talerzyki o podobnej srednicy i okrawalem nozem to co
wystaje...mialem nawet zgrabne palcuszki. Oryginalnie kobiety meksykanskie
klepia tortille w rekach, a moj znajomy opowiadal, ze bedac a Andach, w Peru
widzial jak Indianki klepia je na udzie. Mamy wiec placki..Smazac je na
oliwie robimy je chrupkie i trudne do rolowania na enchilade, najlepiej wiec
smazyc je po pare minut na rozgrzanej suchej patelni. Do enchilady maja byc
miekkie. A teraz jak ja robie enchilade, nawet moi latynowscy przyjaciele
twierdza,. ze jest the best. Kurczaka, wolowine lub wieprowine dusze do
miekkosc. Potem klade na deseczce i dwoma widelcami, kazdy w innym reku
szarpie mieso na wlokienka, to podstawa. MEKSYKANIE NIGDY NIE UZYWAJA
MIELONEGO MIESA, chyba z takiego prostego powodu, ze nie znali maszynek do
mielenia. Mieso musi byc shreded, czyli poszarpane na wlokienka. Teraz szkle
na oliwie pokrojona cebule, jakies chili, a w polsce mozna dodac pokrojona w
kostke papryke, dodaje sol, pieprz, troche czerwonego pieprzu i mieso. Daje
tez ser chedar starty na tarce na grubych oczkach. Teraz sos...Skoro sa
placki na enchilade moze jest tez Enchilada Souce w puszce. Tu daje na duza
puszke sosu puszke sosu pomidorowego. W Polsce z braku gotowego Enchilada
sosu mozna zmieszac przecier pomidorowy z sokiem z pomidorow , dodac
przyprawy chili..Sosu musi byc duzo. Teraz bierzemy zaroodporna blaszke, a
najlepiej prostokatne naczynie z pyrexu, na spod nalewamy sosu, tak zeby dno
naczynia bylo cale pokryte, na kazdy placek nakladamy farsz i rolujemy
placek scislo w rulonik, kladziemy do naczynia obok siebie, dosysc
scislo...Powinno zmiescic sie 6- 8 plackow, Poniewaz jest z tym troche
roboty, ja robie 2-4 porcje po 6 enchilad i je mroze. Teraz gdy mamy
zrolowane placki w naczyniu, polewamy je sosem, tak zeby byly pokrytez
wierzchu calkowicie. Na to grubo starty cheddar ser. Kto lubi moze przed
posypaniem serem posmarowac placki gesta smietana. Przykrywamy to folia
aluminiowa i pieczemy w piekarniku ok. 45 minut . Przed podaniem posypac
posiekanym szczypiorem. Smacznego !
F.

1. Data: 2000-01-23 10:06:00

Od: "Przemyslaw Koziarski" <p...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> mozna i tak...

Tzn. co w nim takiego ciekawego? W kilku ksiazkach o kuchni meksykanskiej
sa zblizone receptury na tortille, i na pewno w zadnej z nich nie ma proszku
do pieczenia.

MEKSYKANIE NIGDY NIE UZYWAJA
> MIELONEGO MIESA, chyba z takiego prostego powodu, ze nie znali maszynek do
> mielenia.

A w wielu przepisach na chili con carne podaje sie ku mojej rozpaczy mielone
mieso wolowe:)
A swoja droga, to ze byles w Meksyku to nie znaczy, ze byles wszedzie i
probowales wszystkiego. Tortille to taka mnogosc odmian z roznymi
nadzieniami, ze trudno je wszystkie poznac, a mozliwosci interpretacji sa
przeogromne. Wiec to , ze czegos nie widziales, nie znaczy ze to cos jest
zaraz dziwne.

Przemyslaw Koziarski

Re: kuchnia meksykanska - poszukuje przepisow
Re: KALJAA
marta
Re: KALJAA
WWW Wirtualna Kuchnia Polska