kuchnia polska a MM

1. Data: 2003-01-20 14:06:43

Temat: kuchnia polska a MM
Od: "Musta" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Monignac podkreslal w swojej ksiazce ze kiedys ludzie jedli zdrowiej (nizszy
Ig). Pomyslalem ze poszukam tradycyjnych dan polskich zgodnych z MM.
Wymyslilem dwa, gdzie nie laczy sie tluszczy z weglowodanami o Ig powyzej
35.

Fasolka po bretonsku i Bigos.

Macie jeszcze jakies pomysly? MM pisal wszystko o kuchni francuskiej uwazam
ze trzeba jego przepisy spolszczyc.
Wtedy kuchnia MM przestanie byc tak droga- te wszystkie sery miekkie,
baklazany, losos - pamietam taki post dziewczyny ktora wydaje 3,5 zl na
dzien na jedzenie i tez chce byc chuda! Gdyby udalo sie potanic te diete
sadze ze wiecej osob moglo by schudnac.

musta

2. Data: 2003-01-20 14:30:23

Temat: Re: kuchnia polska a MM
Od: "Margolcia" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

<m...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
> 35.
>
> Fasolka po bretonsku i Bigos.
>
> Macie jeszcze jakies pomysly? MM pisal wszystko o kuchni francuskiej

Ano mam. skladniki: salata lodowa (jak bedzie cieplej, bedzie tansza)
ser feta light, oliwa z oliwek (w LiderPrice sa tanie i smaczne)
ogorek konserwowy albo zwykly, szczypiorek, cebulka

salate myjemy, suszymy i lekko gniatamy (jakies 5-6 listkow wystarczy)
cebulke, szczypiorek drobno siekamy,
ogorek kroimy na drobne platerki (te zielone, swieze radze kroic ze skorka -
bedzie wiosennie pachnialo)

calosc polewamy octem jablkowym (z zatopionym wiele tygodni wczesniej
ziolem - np. rozmaryn)
dodajemy bialy pieprz i ziola prowansalskie) i polewamy oliwa,
na koniec dodajemy 1/ 3 kostki fety.

Mniam, mniam palce lizac.

Tylko fete trzeba dodac przed samym spozyciem - szybko sie rozpuszcza.

Niestety salatke trzeba robic w okresie, kiedy warzywa sa tansze (raczej nie
teraz)
albo kombinowac i szukac tanich skladnikow.
Chociaz nawet teraz taka salatka duzo nie kosztuje (ogorek wystarczy na 5-6
salatek), salata lodowa na 3 sal.
szczypiorek z cebulka tez na trzy. Feta od 3 do 4.

Wiec tak ogolnie nie jest zbyt droga.

pozdrawiam

Anka

3. Data: 2003-01-20 14:36:49

Od: "Margolcia" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

i jeszcze jedno,
ludziom z Wawy (np. Woli ;)))
polecam MarcPol przy ul. Mlynarskiej (dawny Robert)
jest tam bardzo tania fasolka - po 4 zl z kawalkiem
- a wszedzie w okolicy po 11 zl.

4. Data: 2003-01-20 15:20:48

Od: "Musta" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> polecam MarcPol przy ul. Mlynarskiej (dawny Robert)
> jest tam bardzo tania fasolka - po 4 zl z kawalkiem
> - a wszedzie w okolicy po 11 zl.

jaka fasolka mrozona czy sucha? Bo sucha "Jas" jest w Marcpolu po 3zl za
400g a w innym slkepie na bielanach za 1,6zl za 500g.

musta

5. Data: 2003-01-20 15:37:02

Od: g...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Wspaniała strona to:
http://puszkkka.spinacz.pl/zaawansowana.php3

Wyszukiwarka przepisów kulinarnych (niestety tylko wegetariańskich)
zawierających (lub nie zawierających) konkretne produkty. Polecam!

A tak poza tym, z dań tanich, polskich i jednoczesnie MM:

1) Twarożek na śniadanie, z wkrojoną rzodkiewką czy czymkolwiek i kroplą
jogurtu. Do twarożku polecam też kiełki, np. słonecznika. Nie trzeba ich
kupować, można hodować! Są do tego takie specjalne podstawki, ale i bez nich
można sobie poradzić. Ważne by ziarno miało wilgotno, a jednocześnie by
regularnie było płukane, co uchroni je przed pleśnią i grzybami. Tak poza tym:
hodować na parapecie rzeżuchę. Całkiem smaczną potrawą może być też jogurt
naturalny lub kefir - przyprawiony i zmieszany z kiełkami, rzeżuchą lub
warzywami.

2) Pasta rybna: z wędzonej makreli lub szprotek kupowanych na wagę. W przypadku
szprotek wyjąć ość kręgową, w przypadku makreli - ości. Dodać cebulę, ogórek
kiszony, jeśli chcemy - kroplę oliwy z oliwek (a jeśli na to nas nie stać - od
biedy słonecznikowy). Jeśli mamy za co kupić, dodać do szprotek kapary. Całe
danie przystroić cząstkami jaja na twardo.

3) Na obiad (nie tak całkiem polskie, lecz dobre): sałatka makaronowa. Gruby
makaron gotowany na twardo (najlepiej włoskie kolorowe rurki, ale zwykła Malma
także być może) po ostudzeniu wymieszać z: oliwkami (w hipermarketach wcale nie
są tak drogie!) i marynowanym czosnkiem (całe ząbki). Całość polać oliwą
wymieszaną z bazylią i oregano.

Czosnek marynowany można oczywiście kupić, ale można też zrobić (marynowanie -
patrz: stare książki kucharskie). Marynujemy ząbki czosnku w całości. Czosnek
traci w occie swój charakterystyczny smak i zapach, więc można go jeść bez
problemu. Jest pyszny!

4) Wszelkie strączkowe ... Pożądane a przecież jak najbardziej tanie! Gęstą
zupą fasolową lub grochówką można się najeść spokojnie, a obie kosztują
niewiele.

Tak w ogóle: dużo kiszonych ogórków, kiszonej kapusty, słonecznika jako dodatku
do surówek, surowa marchew, gotowany seler (pycha!). Z białkowych: ryby (myślę,
że będą lepiej nam służyć niż tanie mięso), szczególnie z piekarnika (robią się
w mig, bez dodatkowych tłuszczy i panierki! Trzeba tylko owinąć folią
aluminiową, a jesli chcemy oszczędniej - robić je w naczyniu żaroodpornym z
pokrywką.

Gosia

6. Data: 2003-01-21 09:17:24

Od: "Margolcia" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Musta wrote:

> jaka fasolka mrozona czy sucha? Bo sucha "Jas" jest w Marcpolu po 3zl za
> 400g a w innym slkepie na bielanach za 1,6zl za 500g.
>
> musta

sucha typu Jas za kg
Anka

7. Data: 2003-01-21 11:07:37

Od: g...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Z innych tanich, polskich:

1. kapuśniak (na kiszonej) lub "parzybroda" (na świeżej kapuście), byle bez
ziemniaków i marchwi (lub z niewielką ilością marchwi)

2. solone śledzie Matijas z cebulą i startym jabłkiem, zalane chudym jogurtem
naturalnym lub skropione oliwą z oliwek (w tańszej wersji olejem słonecznikowym)

3. ryba z piekarnika w zalewie octowej z cebulką

G.

TEST
[MM] sniadanie z tunczykiem
Cola light
kawa zbożowa
dieta dla migrenowca??? moze jakies info???