kuchnie z różnych stron świata

1. Data: 2002-10-11 10:07:05

Temat: kuchnie z różnych stron świata
Od: "anglik" <h...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Zbieram opinie na temat lokali, gdzie serwuja dania narodowe z roznych stron
swiata (zalezy mi na naprawde nietypowych kuchniach, bo 'chinczyk' i 'arab'
juz mi sie troche przejadly).
Troche podrozowalem po swiecie i mialem okazje sprobowac roznych smakow.
Ciekawe czy w Polsce mozna znalezc kuchnie np. afrykanska, azjatycka (cala
Azja od Uralu po Ciesnine Beringa) itp. W Łodzi dominuja sfinxy z jedzeniem
arabskim (swoja droga ciekawe dlaczego nie ma ich w Warszawie?), jest tez po
jednej knajpce zydowskiej, japonskiej i rosyjskiej. Z tych trzech nie
probowalem tylko jedzenia japonskiego.
Prosze podrzuccie wasze opinie, gdzie w innych miastach Polski mozna dobrze
i nietypowo zjesc.

Pozdrawiam

Burrito

1. Data: 2002-10-11 10:44:18

Temat: Re: kuchnie z różnych stron świata
Od: "Waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

=============
We Wroclawiu są:
- turecka, obok Rynku, na Szewskiej,
- meksykanska, tez w poblizu (calkiem niezla)
- indyjska (gdzies sie ostatnio przeniosla, jescze nie wiem gdzie)
no i jak wszedzie: wloskie, wietnanskie, koreanskie, japonskie.....

waldek
=============

1. Data: 2002-10-11 10:57:42

Od: "anglik" <h...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Waldek" <x...@o...pl> napisał w wiadomości
> =============
> We Wroclawiu są:
> - turecka, obok Rynku, na Szewskiej,
> - meksykanska, tez w poblizu (calkiem niezla)

kuchnie turecka i meksykanska juz troche znam (w Lodzi otworzyli w wakacje
the MEXICAN - podobno w ameryce jest to rodzaj mcdonaldsa z meksykanskim
zarciem; nie mniej, jedzonko dobre - zwlaszcza fajitas :)))

> - indyjska (gdzies sie ostatnio przeniosla, jescze nie wiem gdzie)

przynam sie, ze nie znam kuchni indyjskiej - co maja godnego polecenia?

Burrito

1. Data: 2002-10-11 11:05:10

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zarciem; nie mniej, jedzonko dobre - zwlaszcza fajitas :)))

> przynam sie, ze nie znam kuchni indyjskiej - co maja godnego polecenia?

anglik i nie zna indyjskiej kuchni ;-)
Wg mojego szefa, kuchnia indyjska to jedyna zjadliwa kuchnia imperium
(szef jest szkotem). A co jest dobre? Wszystko, prawie. Choćby curry
różniste, kurczaki, jagnięcina w różnistych wariantach, wege tyż fajne.

Waldek

1. Data: 2002-10-11 11:06:33

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>przynam sie, ze nie znam kuchni indyjskiej - co maja godnego polecenia?
>
>Burrito

a gdzie zaczac???? tam wiekszosc jest do polecenia

Trys
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-10-11 11:09:28

Temat: Re: kuchnie z ró?nych stron ?wiata
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

olecenia?

>anglik i nie zna indyjskiej kuchni ;-)
>Wg mojego szefa, kuchnia indyjska to jedyna zjadliwa kuchnia imperium
>(szef jest szkotem). A co jest dobre? Wszystko, prawie. Cho?by curry
>ró?niste, kurczaki, jagni?cina w ró?nistych wariantach, wege ty? fajne.
>
>Waldek

to go zapytaj o haggis with neeps and tatties!!! hehehe i Singing
Hinny i Stargazy Pie (tu Ci powinien dac w leb...stargazey pie to
pie z rybami w srodku, a ich lby wylaza z ciasta na wierzchu i
gapia sie w niebo - stad nazwa.)...nie zapominaj, ze do imperium
jeszcze pare innych miejsc nalezalo na kuli ziem.

Trys
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-10-11 11:19:29

Od: "anglik" <h...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@u...fu-berlin.de> napisał w
wiadomości news:3DA6B066.8050607@ukbf.fu-berlin.de...

> anglik i nie zna indyjskiej kuchni ;-)

:-)))

> Wg mojego szefa, kuchnia indyjska to jedyna zjadliwa kuchnia imperium
> (szef jest szkotem).

Rzeczywiscie, na wyspach jedzenie nie nalezy do najsmaczniejszych. Mialem
kiedys przyjemnosc byc na weselu angielskim i pomijam juz fakt smaku, ale
wszystko bylo NA ZIMNO.

A co jest dobre? Wszystko, prawie. Choćby curry
> różniste, kurczaki, jagnięcina w różnistych wariantach, wege tyż fajne.

Wege brzmi intrygujaco. Jakie sa glowne ingrediencje?
Widzialem, ze na grupie ktos o tym pisal i dokladny przepis sobie na pewno
znajdę.

Pozdrawiam

Burrito

1. Data: 2002-10-11 11:26:22

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Krysia Thompson:

> [...]
> gapia sie w niebo - stad nazwa.)...nie zapominaj, ze do imperium
> jeszcze pare innych miejsc nalezalo na kuli ziem.

zbyt dużej różnicy między haggis a salcesonem to nie widzę. Jedyne, to
że żaden z polskich wieszczów nie pisywał eposów o salcesonie (no chyba,
że Kern, ale to nie wieszcz). O Stargazy pie też już coś słyszałem, a co
to Singing Hinny?

A co byś z imperialnej kuchni poleciła? Fish and chips? (hops za słup)

Waldek

1. Data: 2002-10-11 11:46:53

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 11 Oct 2002 13:26:22 +0200, Waldemar Krzok
<w...@u...fu-berlin.de> wrote:

>Krysia Thompson:

>zbyt du?ej ró?nicy mi?dzy haggis a salcesonem to nie widz?. Jedyne, to
>?e ?aden z polskich wieszczów nie pisywa? eposów o salcesonie (no chyba,
>?e Kern, ale to nie wieszcz). O Stargazy pie te? ju? co? s?ysza?em, a co
>to Singing Hinny?
>
>A co by? z imperialnej kuchni poleci?a? Fish and chips? (hops za s?up)
>
>Waldek

no pewnie ze f&c - panierka jest cudus!

shephard's pie
Sussex Pond Pudding
Spotted Dick
Queen od Puddings
cauliflower cheese
Welsh tea cakes
Cornish Pasties (domowej roboty najlepsze)
bangers and mash (banalne, ale lubie)
corned beef bake (dosc zaslupie, ale nie calkiem)
cheese and onion pie
flapjacks
scones with homemade jam
dundee cakeglazed carrots (ale to chyba francuskie jako Vichy
marchew wystepuje...)
roasted parsnip
wszystko z serem pt cheddar
shortbread
colcannon
cokolwiek z yorkshire pudding
Bakewell tart
no i wszelkiego rodzaju kanapki - jako danie wrecz narodowe
porzadny pork pie
ham and chicken pie

ploughman's lunch co jest instytucja sama w sobie, tez banalne
ale moze byc i wyszukane

Haggis to troche salcesonowate, ale wypchane mielonym owsem, ze
tak powiem. Oprocz wiersza, w wieczor Burnsa, fachowiec muzsi zza
skarpety wyjac sztylecik i recytujac wierszyk wieszcza i tego
haggisa zamordowac...

wlasciwie to, co podalam wyzej to taka mieszanka slodkich i nie,
z pominieciem lobsterow, iinnych zyjatek morksich, dziczyzny,
nereczke etc etc etc...co do innych czesci bylego imperium to
naleciialosci indyjskie sa w takiej Muligatawny soup (z curry), w
kedgeree (wedzona rybka wymieszana z ryzem i czyms tam, pewnie
curry powder),

etc etc

Trys

P.S. Singing Hinny to wlasciwie to samo so Welsh tea-cakes
;)))))) smazy sie na zelazistej patelni, nie piecze

K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-10-11 11:50:28

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>kiedys przyjemnosc byc na weselu angielskim i pomijam juz fakt smaku, ale

czy na tym weselu zakonczylo sie Twoje sprawdzanie Tradycyjnej
Kucjhni Wysp[iarskiej? jadales u kogos w domu, co sam gotuje
piecze, a nie kupuje byle co pol gotowe w sklepie?
instytucjonalne jedzenie ang jest tak niedobre jak i
instytucjonalne zarcie w Polsce... jakies stolowki, bary etc
neistety zasypanie wyspy rzeczami do jedzenia pol gotowymi i
gotowymi wykonczylo tradycyjne gotowanie....

Trys
K.T. - starannie opakowana

wyjazd na Kaszuby
fajny przepis:-)