kupno lodówki, wybór sprzedawcy, opinia o sklepie inetowym - BARDZO PROSZĘ o wypowiedzi!

1. Data: 2005-12-13 09:48:25

Temat: kupno lodówki, wybór sprzedawcy, opinia o sklepie inetowym - BARDZO PROSZĘ o wypowiedzi!
Od: Hanna Deirdre K. <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich!
co do marki juz jestem zdecydowana na Elektroluxa. Poszukaj?c na sieci
zestawie? ró?nych modeli trafi?am na sklep interetowy samej firmy a
raczej sygnowany przez firm? Elektrolux (tak mi si? zdaje)
No i pytania:
1. Ktokolwiek ma dooewiadczenie z tym sprzedawca, kupowa? cooe u nich na
odleglosc?? w moim przypadku to odleglosc Warszawa-Pozna?.
link do sklepu (i modelu ktory mnie inetersuje):
http://www.sklep.electrolux-home.pl/go/_info/?id=19
chodzi o to czy sa:
a) rzetelni
b) terminowi
c) nie wciskaj? bubli (BARDZO WA?NE)
d) nie grymasz? przy reklamacjach

2. Upieram sie przy modelu dwuagregatowym bo wydaje mi sie ze tak jest
latwiej - a to wyjazd i dziala tylko zamra?arka a góra pusta czeka i
nie ch?odzi a to posucha zakupowa i zamrazarka swieci jak czarna
dziura wiec sie ja spokojnie wylacza i oszczedza prad.
Czy takie zalozenia sa prawdziwe ?? dotychczas mialam tylko mala
lodoweczke 80cm i nie mam doswiadczen zyciowych z tymi dwudzielnymi
wypasami ;-)
A jesli to tylko moje mzonki?? prosze sie wypowiedziec!

dziekuje i pozdrawiam
Hanna Deirdre
Hanna Deirdre K.
poznan

MAIL deirdre6MALPKAwpKROPKApl

2. Data: 2005-12-13 10:33:52

Temat: Re: kupno lodówki, wybór sprzedawcy, opinia o sklepie inetowym - BARDZO PROSZ? o wypowiedzi!
Od: "BQB" <a...@a...spamowy.com.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Hanna Deirdre K." <d...@w...pl> napisal w
wiadomosci news:wZieQ6TaZtI85Z78hn8qMQJFI5XV@4ax.com...

[ciach] - nic nie mozna normalnie odczytac, prosze skonfigurowac sobie
program. 8859-15 nie wiem nawet jaki to kraj jest. Gdyby to byl Outlook
Express to konfiguruje sie go tak:
http://klub.chip.pl/wincat2/news/oekonf.htm

--
bqb znaczek wiadomo jaki data.pl
Uwaga adres w naglówku jest antyspamowy !!!

3. Data: 2005-12-13 10:42:47

Temat: Re: kupno lodówki, wybór sprzedawcy, opinia o sklepie inetowym - BARDZO PROSZe o wypowiedzi!
Od: " 666" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ciekawe, jaki jest poziom decybeli, gdy chodza dwa agregaty na raz?
Oraz jaki procent czasu nie chodzi zaden z agregatów?
Oraz co zrobic ze sprzetem, gdy sie nienaprawialnie zepsuje tylko jeden z dwóch
zaplaconych agregatów?
Oraz po co w niektórym sprzecie jest tryb 'wakacyjny'?
I dlaczego lepiej miec jedna lodówke z dwoma agregatami, niz osobno chlodziarke +
zamrazarke ?
JaC

4. Data: 2005-12-13 11:42:32

Od: Sierp <s...@s...NO.net> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 13 Dec 2005 10:48:25 +0100
Hanna Deirdre K. <d...@w...pl> wrote:

> co do marki juz jestem zdecydowana na Elektroluxa. Poszukaj_c na sieci
> zestawie_ ró_nych modeli trafi_am na sklep interetowy samej firmy a
> raczej sygnowany przez firm_ Elektrolux (tak mi si_ zdaje)

nie wiem czemu ci sie zdaje - bo w nazwie strony maja electrolux?
mysle, ze zle ci sie zdaje - tak dla Twojej informacji, aby nie
brac tego argumentu pod rozwage

> [...]
> nie ch_odzi a to posucha zakupowa i zamrazarka swieci jak czarna
> dziura wiec sie ja spokojnie wylacza i oszczedza prad.

szczerze?
najpierw zdaj sobie sprawe z kosztow takiej lodowki... liczylem, nie
pamietam ale dla klasy A to bylo chyba kilkanascie pln miesiecznie.
Mysle, ze pusta zamrazarka jest malo prawdopodobna, a wyjazd.. ok,
a ile wyjezdzasz w ciagu roku aby moc wylaczyc lodowke? Jezeli tak jak
normalny czlowiek, to ile oszczedzisz? 20pln w skali roku?
Twoim zdaniem warte jest to ceny dodatkowego agregata, wiekszej glosnosci
i mimo wszystko - wiekszej awaryjnosci? (bo jezeli sa dwa, to jest juz
wiecej elementow, ktore moga ulec awarii)

No, chyba ze wyjezdzasz na 4 miesiace w roku - ale wtedy pewnie w ogole
wylaczasz lodowke

Sierp

5. Data: 2005-12-13 12:37:18

Od: "jacek" <j...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sierp"

> najpierw zdaj sobie sprawe z kosztow takiej lodowki... liczylem, nie
> pamietam ale dla klasy A to bylo chyba kilkanascie pln miesiecznie.

TAK. ZGADZA SIĘ KLASA A TO OK 300KW ROCZNIE, TROCHE PONAD, WIĘC RAZY OK
0,38ZŁ ZA 1KWH (Z ABON, I TYMI CAŁYMI OPŁATAMI STAŁYMI I ZMIENNYMI),
WYCHODZI OK 10ZŁ / M-C

> [...]
> normalny czlowiek, to ile oszczedzisz? 20pln w skali roku?
> Twoim zdaniem warte jest to ceny dodatkowego agregata,

JEDNAK, CO DO DWÓCH AGREGATÓW TO JESTEM ZA. LODÓWKĘ OTWIERAMY DUŻO CZĘŚCIEJ
I TYM SAMYM SZYBCIEJ JĄ OGRZEWAMY. DLATEGO AGREGAT OD NIEJ BĘDZIE CZĘŚCIEJ
ZAŁĄCZANY NIŻ OD ZAMRAŻALNIKA. PO CO WIĘC MA CHŁODZIĆ JEDNO I DRUGIE
JEDNOCZEŚNIE?

> wiekszej glosnosci
> i mimo wszystko - wiekszej awaryjnosci? (bo jezeli sa dwa, to jest juz
> wiecej elementow, ktore moga ulec awarii)

TYLKO, JEŚLI SĄ DWA TO SĄ MNIEJ OBCIĄŻONE A TYM SAMYM AWARYJNOŚĆ POWINNA BYĆ
MNIEJSZA, A CO DO GŁOŚNOŚCI TO WCALE NIE MUSI TAK BYĆ. MNIEJSZY AGREGAT TO
MNIEJSZY HAŁAS, A 45DB + 45DB NIE RÓWNA SIĘ 90DB, A TEN OD ZAMRAŻALNIKA
BĘDZIE CHODZIŁ MNIEJ.A WSZYTKO ZALEŻY OD KONSTRUKCJI. MOŻE SIĘ ZDARZYĆ (CHOĆ
MYŚLĘ, ŻE W LODÓWKACH NIE JEST TO JESZCZE STOSOWANE), ŻE DWA AGREGATY BĘDĄ
CICHSZE NIŻ JEDEN. TAKĄ KONSTRUKCJĘ WYKORZYSTANO DO BUDOWY TŁUMIKÓW
SAMOCHODOWYCH (TEŻ SPORADYCZNIE SPOTYKANYCH). PRZESUWAJĄC AMPLITUDĘ DŹWIĘKU
I TŁUMIĄC JEDEN DZWIĘK DRUGIM.

JACEK

6. Data: 2005-12-13 13:44:41

Od: Sierp <s...@s...NO.net> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 13 Dec 2005 13:37:18 +0100
"jacek" <j...@p...wp.pl> wrote:

> TAK. ZGADZA SIĘ KLASA A TO OK 300KW ROCZNIE, TROCHE PONAD, WIĘC RAZY
> OK 0,38ZŁ ZA 1KWH (Z ABON, I TYMI CAŁYMI OPŁATAMI STAŁYMI I
> ZMIENNYMI), WYCHODZI OK 10ZŁ / M-C

prosze.. nie krzycz
to wlasnie w usenecie oznaczaja wielkie litery

> [...]
> CZĘŚCIEJ I TYM SAMYM SZYBCIEJ JĄ OGRZEWAMY. DLATEGO AGREGAT OD NIEJ
> BĘDZIE CZĘŚCIEJ ZAŁĄCZANY NIŻ OD ZAMRAŻALNIKA. PO CO WIĘC MA CHŁODZIĆ

ok

> TYLKO, JEŚLI SĄ DWA TO SĄ MNIEJ OBCIĄŻONE A TYM SAMYM AWARYJNOŚĆ
> POWINNA BYĆ MNIEJSZA

awaryjnosc moze jest mniejsza z powodu mniejszego obciazenia, ale na
pewno jest wieksza z powodu wiekszej ilosci elementow - mysle, ze
sumarycznie jest wieksza
a oszczednosc w energii zadna

wiec nadal pozostaje przy swoim - moim zdaniem nie warto doplacac

Sierp

7. Data: 2005-12-13 15:29:54

Od: BartekK <s...@d...org> szukaj wiadomości tego autora

Hanna Deirdre K. napisał(a):
> http://www.sklep.electrolux-home.pl/go/_info/?id=19
to ze w adresie jest elektrolux - to o niczym nei swiadczy!
Ja najtaniej swoja lodowe znalazlem w www.hoopla.pl - i jak narazie
chwale ich obsluge.
Co do lodowek dwu-agregatowych - to chwyt marketingowy. Koszt duzo
wiekszy, a w dzisiejszych czasach jest mnustwo lodowek z 1 agregatem
majacych funkcjonalnosc 2agregatowej. Wynika to z budowy lodowki:

1. stare rupiecie i "tanie" lodowy maja 1 agregat, ktory chlodzi
zamrazalnik i w tym samym obiegu ma chlodzenie reszty lodowki. Roznica
temperatur wynika z tego, ze zamrazalnik jest chlodzony bardziej, jest
jeden termostat (bimetal/rurka z gazem i membranka) - temperatura w
lodowce jest mniejwiecej stabilizowana a temperatura w zamrazarniku -
wynika z tego ze jest mocniej chlodzony i tyle. Niewiadomo czy wyjdzie
tam -20 bo akurat mocno trzeba bylo chlodzic lodowke, czy +5 bo akurat
wsadziles do lodowki klocek lodu i wcale nie musiala byc chlodzona.

2. aby dalo sie mniejwiecej ustabilizowac temperature w zamrazalniki i w
chlodziarce w sensownych granicach - wstawiono w 1 skrzynke 2 agregaty,
tworzac po prostu oddzielny zamrazalnik z oddzielnym agregatem i
termostatem, i oddzielna chlodziarke ze swoim agregatem i termostatem.

3. Dzisiejsze sensowne konstukcje posiadaja 1 agregat, ale rozpyw srodka
chlodzacego jest sterowany elektronicznie zaworkami - dzieki temu
niezaleznie mozna ustawic temperature w zamrazalniku i w lodowce.
Charakterystyczne dla takich lodowek sa wyswietlacze temperatury, osobno
ustawiane obie temperatury oraz czesto guzik "super cool" itp systemy
super mrozenia zamrazalnika albo super chlodzenia w lodowce - wlaczenie
powoduje calkowite odciecie na chwile drugiego obiegu, cala moc
chlodnicza skupia sie na np zamrazalniku (wygodne do robienia lodu ;) )

Koszt elektroniki oraz 2 elektrozaworkow jest duzo mniejszy niz koszt
kompletnego 2giego agregatu, rowniez awaryjnosc i komplikacja duzo
mniejsza, wiec ceny sa umiarkowane...

A tak wogole na marginesie dodam, ze nie rozumiem sensu wkladania
'mechanicznego' termostatu do lodowek. Ustawiona temperatura jest w
zasadzie nieznana (nikt tego nie kalibruje), dokladnosc - marna, dzisiaj
ustawione +3st moga sie za pare miesiecy okazac +10 albo -2, bez
zmieniania polorzenia galki. Histereza (roznica temperatur miedzy
temperatura 'kiedy trzeba chlodzic' a temperatura 'kiedy jest juz
schlodzone') jest dosc duza, wiec agregat pracuje dlugo i musi byc
przewymiarowany. Czas reakcji na cieplo (np wstawienie cieplego garnka)
jest dlugi...
Koszt porzadnego termostatu elektronicznego (przy produkcji
jednostkowej) to kilkanascie zlotych, przy cenie lodowki najpodlejszej
~1000zl - mi byloby wstyd "nie dac" klijentowi porzadnej stabilizacji
temperatury. Rodzicom do Amicy zrobilem taki termostat - nie dosc ze
ojciec sie cieszy bo widzi na wyswietlaczu ze ma (np) +4st w lodowce,
-14st w zamrazalniku i ta temperatura jest taka jak sobie wybral
guziczkami +/-, to jeszcze ta temperatura jest stala...

--
| Bartlomiej Kuzniewski
| s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098
173

8. Data: 2005-12-13 21:08:01

Od: "Kropelka" <k...@n...serwery.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sierp" <s...@s...NO.net> napisał w wiadomości
t...

> [...]

Nie zgodze sie. Nasza lodowka osobno chlodzi zamrazarke i lodowke i podobnie
jak dwuagregatowa ma mozliwosc wylaczenia jednej czesci (np podczas
wyjazdu).I robi to jeden agregat ktory sam sobie tym steruje.Temperatura
jest utrzymywana na konkretnym (podanym przeze mnie) poziomie w obu komorach
osobno.
Gdyby tak nie bylo znaczyloby to , ze jesli niechcacy otworze lodowke na
dluzej i zrobi sie w niej cieplej zamrazarka (zamknieta) nie utrzyma mi
zadanych -21 stopni tylko spadnie do np -28. A tak nie jest.
Zgadzam sie z reszta ze dwuagregatowa lodowka jest po prostu zbedna.
Kosztuje znacznie wiecej, agregaty zajmuja wiecej miejsca, byc moze jest
glosniejsza, ciagnie wiecej pradu, a wylaczanie jedej polowki jest uzywane
sporadycznie. Do tej to samo mozna uzyskac majac jeden agregat.

Pozdrawiam
Agnieszka

9. Data: 2005-12-13 21:14:08

Od: "Kropelka" <k...@n...serwery.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "BartekK" <s...@d...org> napisał w wiadomości

> [...]
> powoduje calkowite odciecie na chwile drugiego obiegu, cala moc
> chlodnicza skupia sie na np zamrazalniku (wygodne do robienia lodu ;) )

OOo - dokladnie dokladnie:-) Taka wlasnie mam. Dokladniej taka
http://tinyurl.com/74e4g
I w zyciu nie zaplacilabym za nia tyle gdyby byla dwuagregatowa.
(kosztowala-uwaga- 900zl!!!, no ale to dlatego ze ma ryse na drzwiczkach i z
boku)
Zreszta wszystkie sprzety do domu kupilam "rysniete". Za taki sam sprzet
praktycznie polowe ceny:-) A na lodowce i tak magnesy wisza hehehe

Pozdrawiam
Agnieszka

10. Data: 2005-12-16 08:15:22

Od: Hanna Deirdre K. <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>jest utrzymywana na konkretnym (podanym przeze mnie) poziomie w obu komorach

Jaka firma?????

> [...]
>glosniejsza, ciagnie wiecej pradu, a wylaczanie jedej polowki jest uzywane
>sporadycznie. Do tej to samo mozna uzyskac majac jeden agregat.

jak w ogole na pierwszy rzut oka rozpoznac w ofercie lodowki
1-agregatowe ale majace rozdzielone zarzadzanie obiema czesciami??
sorki za moze banalne pytanie ale nie wiedzialam ze istnieje juz taka
opcja (tak to jest jak sie mialo z 20 latek starego minska) ;-))

dzieki i pozdrawiam
Hanka

Hanna Deirdre K.
poznan

MAIL deirdre6MALPKAwpKROPKApl

głośnik z rur kanalizacyjnych/co - pomocy
Wykonczenie sciany wewnetrznej
Ekspress, pytanie do kawoszy.
wynajecie mieszkania
Jak calkowicie zaciemnic pokoj.