kurczak po wietnamsku

1. Data: 2002-03-18 14:54:03

Temat: kurczak po wietnamsku
Od: "Agusia" <a...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc
czy zna ktos przepis na kurczaka po wietnamsku?
Agusia

1. Data: 2002-03-19 01:41:29

Temat: Re: kurczak po wietnamsku
Od: kamila slawinska <k...@s...killer.acedsl.com> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 18 Mar 2002 15:54:03 +0100, "Agusia"
<a...@p...wp.pl> wrote:

>czy zna ktos przepis na kurczaka po wietnamsku?

cos wiecej - jaki to ma byc kurczak? z przyprawami(5 smakow?),
warzywami, pieczony, smazony, duszony, grillowany?

jesli czytasz po angielsku, zajrzyj tu:
http://www.ivietbusiness.com/vietnamese-food-recipe.
htm
moze tam znajdziez to, czego szukasz.

pozdrowienia,
kamila
--
kids are for people who can't have cats.

1. Data: 2002-03-20 06:58:32

Od: "Agusia" <a...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

bylam na tej stronie ale niestety nie ma tego rodzaju jaki lubie. Chodzi mi
o smazonego kurczaka po wietnamsku. W restauracjach zazwyczaj jest podawany
na zeliwnych pulmiskach, jest z cebula i szczypiorkiem.
pozdrowienia
Agusia
Uzytkownik "kamila slawinska" <k...@s...killer.acedsl.com> napisal w
wiadomosci news:gn5d9usm7b8srq4gq9evu3et0c51s1sir7@4ax.com...

1. Data: 2002-03-24 19:21:31

Od: "Rafał Rajtar" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dołączam się do pytania. Od dłuższego czasu próbuję znaleźć przepis . W
kilku krakowskich restauracjach można go zjeść - bardzo dobry - natomiast
dobrego przepisu nigdzie nie można znaleźć. Oryginalne kawałki mają w środku
białe mięso, ale z zewnątrz są czerwone do głębokości 2-3 mm i całkiem
pikantne. Podpatrzyłam już jak są smażone, ale co z przygotowaniem
(konserwowaniem)?
Czy może ktoś zna ten sekret?

Edyta

1. Data: 2002-03-24 21:16:29

Od: kamila slawinska <k...@s...killer.acedsl.com> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 24 Mar 2002 20:21:31 +0100, "Rafał Rajtar"
<r...@p...onet.pl> wrote:

>Dołączam się do pytania. Od dłuższego czasu próbuję znaleźć przepis . W
>kilku krakowskich restauracjach można go zjeść - bardzo dobry - natomiast
>dobrego przepisu nigdzie nie można znaleźć.

moze ktos bylby wreszcie tak mily i dowiedzial sie o oryginalna nazwe
tego dania?? bo jak do tej pory nikt z was nawet nie podal jednego
hipotetycznego skladnika(pocz kurczaka, oczywiscie), po ktorym mozna
by to danie zidentyfikowac! z calym szacunkiem, to prawie tak, jak ten
koles pare at temu na pl.rec.muzyka, co to chcial, zebymu
powiedzieli, co to za piosenka, co leci tak: la lalalalalllla lala
la....
nam soro stron z azjatyckimi przpisami i paru pozytecznych azjatow
takoz, ale na razie to szukamy igly w stogu siana.

podrowienia,
kamila

--
everything tastes better with cat's hair in it.

1. Data: 2002-03-30 12:56:51

Od: "Rafał Rajtar" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> moze ktos bylby wreszcie tak mily i dowiedzial sie o oryginalna nazwe
> tego dania??
W conajmniej 5 krakowskich barach z kuchnią wietnamską lub
chińsko-wietnamską występuje to danie jako "kurczak po wietnamsku" i zawsze
jest niemal identyczne.

> bo jak do tej pory nikt z was nawet nie podal jednego
> hipotetycznego skladnika(pocz kurczaka, oczywiscie)
Kawałki kurczaka przysmażone w wok'u. Na zewnątrz czerwone w środku białe z
cebulą także przysmażoną. Często posypane szczypiorkiem, podawane na gorącym
żeliwnym półmisku bez sosu, do tego ryż i kapusta.
Przyprawy/marynata - ???

Ten kurczak wydaje mi się coraz bardziej tajemniczy jak "Raport pelikana".
Niedługo się okaże, że nagle zniknie z menu w Krakowie i nikt nawet nie
będzie chciał potwierdzić, że kiedykolwiek był.

Może jednak ktoś go rozszyfruje.

Czekam na podpowiedź.

Edyta

1. Data: 2002-03-31 04:02:38

Od: kamila slawinska <k...@s...killer.acedsl.com> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 30 Mar 2002 13:56:51 +0100, "Rafał Rajtar"
<r...@p...onet.pl> wrote:

>W conajmniej 5 krakowskich barach z kuchnią wietnamską lub
>chińsko-wietnamską występuje to danie jako "kurczak po wietnamsku" i zawsze
>jest niemal identyczne.

przepraszam, ale ja mieszkam w stanach, czyli od krakowa troche
daleko. czy spodziewasz sie, iz jak powiem znajomym azjatom, ze w
krakowie nazywa sie to kurczak po wietnamsku, to wszystko beda od razu
wiedzieli??

>Kawałki kurczaka przysmażone w wok'u.

ten ops pasuje do 3/4 potraw azjatyckich z kurczaka.

> Na zewnątrz czerwone w środku białe z cebulą także przysmażoną. Często posypane
szczypiorkiem, podawane na gorącym
>żeliwnym półmisku bez sosu, do tego ryż i kapusta.
>Przyprawy/marynata - ???

otoz to, czy pikantne? slodkawe? kwasne? gorzko-korzenne? czerwone jak
czerwone wino czy jak sos pomidorowy? bo samo 'dobre' to troche malo!
chcesz ten przepis czy nie? bo ja naprawde chce pomoc i mam jak, tylko
wysil sie troche z danymi, co?

pozdrowienia,
kamila

--
everything tastes better with cat's hair in it.

1. Data: 2002-04-02 10:28:36

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Polecam lekturę - Pałeczkami w barze mlecznym - czyli kuchnia chińska w Pl
w oczach Chinki.
http://newsweek.redakcja.pl/archiwum/artykul.asp?Art
ykul=6425

Po prostu go podaj.