kutia

1. Data: 2000-12-19 19:06:47

Temat: kutia
Od: "MonikaR" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Może mi ktoś poradzić jak przygotować kutię?
Mam mieć rodzinę ze Wschodu
Monika

1. Data: 2000-12-20 07:34:50

Temat: Re: kutia
Od: "Idol" <n...@w...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

MonikaR napisał(a) w wiadomości: <91obc1$6pj$1@news.tpi.pl>...
>Może mi ktoś poradzić jak przygotować kutię?
>Mam mieć rodzinę ze Wschodu
>Monika

Przepis jest bardzo prosty. Należy wymieszać:
1. Gotowaną pszenicę na kutię
2. Sparzony mlekiem i zmielony mak
3. Suszone owoce
4. Miód
Ja lubię przed samym podaniem dodać świeżych mandarynek.

Idol

1. Data: 2000-12-20 21:17:43

Od: "Adam" <a...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja wolę kutię przyrządzoną jak zupę, czyli po ugotowaniu pszenicy,
wymieszaniu z makiem, orzechami, rodzynkami, migdałami, wiórkami kokosowymi,
suszonymi morelami, daktylami ( te większe bakalie kroję na mniejsze
części), następnie w ok. 1 litrze wrzącej wody rozpuszczam cukier i miód (
wg upodobania), po wystudzeniu mieszam razem z masą pszeniczno - makowo -
bakaliową. Wszystko trzeba oziębić, przy minusowej temp. na dworze, kutię
wystawiam na balkon lub w inne miejsce na podwórku. Ale na kolację radzę ją
ok. 1 - 2 godz. wcześniej przynieść, by nie była zbyt zimna. Co do proporcji
tej potrawy, to wszystko zależy od ilości osób, które będą jadły, np. dla 4
osób wystarczy 1/2 kg pszenicy, 25 dag maku oraz bakalii wg uznania,
podobnie z wodą w zależności od upodobań to różnie wygląda. Niektórzy
zamiast wody dodają mleko lub słodką śmietankę, ale ja za tą wersją nie
przepadam, jest zbyt tłusta i bardzo zapychająca.

Piernik - pytanie
BBS czyli `Baza Bubli Spożywczych'
"Super" ciasto na Swieta
Pizza i pieczywo do gyrosa