kwark

1. Data: 2000-12-07 21:14:31

Temat: kwark
Od: "Danka" <j...@z...nl> szukaj wiadomości tego autora

To znowu ja z moimi swiatecznymi problemami. Za wszelka cene chce upiec
jednak sernik. Czy moze ktos sie orientuje czy mozna sernik zrobic z serka
typu "kwark" ( quark )? Konsystencje ma podobna do homogenizowanego i
wychodza z niego pyszne serniki na zimno. Boje sie jednak "szalec". Moze
ktos z Waz ma jakies doswiadczenia w tej kwestii?

Pozdr.,
Danka

1. Data: 2000-12-07 22:51:39

Temat: Re: kwark
Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Danka" <j...@z...nl> napisał...
> [...]
> wychodza z niego pyszne serniki na zimno. Boje sie jednak "szalec". Moze
> ktos z Waz ma jakies doswiadczenia w tej kwestii?

Będę teraz improwizować, ale spróbuj to przeanalizować...
Jeśli taki serek jest konsystencji homogenizowanego, to znaczy że jest ciut
za rzadki. Może go trzeba jeszcze ciut oważyć? Podgrzać i zlać ciut
"serwatki"?
Spróbuj na małym opakowaniu, i sprawdź jaki smak ma to co otrzymałaś? Czy
bardziej przypomina biały ser?
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2000-12-08 11:12:05

Od: "Ana" <a...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Danka" <j...@z...nl> napisał w wiadomości
> To znowu ja z moimi swiatecznymi problemami. Za wszelka cene chce upiec
> jednak sernik.

A wypróbuj ten przepis:
(podałam go przed chwilą na stronę)

_______________
SKŁADNIKI
1 l mleka
1/2 l śmietany
4 jajka
1 kostka masła
1 szkl cukru pudru
rodzynki + ew zapach waniliowy
biszkopty
galaretka albo polewa na wierzch
ja dodaję też kubeczek homogenizowanego serka waniliowego, żeby było więcej
(;-) i pyszniej ...
____________
Zagotować litr mleka, na gorące wlać śmietanę wymieszaną z jajkami. Trzymać
chwilkę na niedużym ogniu, żeby się pięknie zsiadło. Odstawić na 15 min.
Przecedzić przez b.gęste sito a najlepiej gazę. Zostawić aż się b.dobrze
odsączy. Ja zostawiam na noc.
______________
Miękkie masło utrzeć z cukrem pudrem. Dodawać po łyżce masę twarogową i
rozcierać dalej. Ja na koniec dodaję tutaj serek waniliowy.
Dodać rodzynki i ew. zapach.
W tortownicy rozłożyć biszkopty, na to masę, na to polewę albo galaretkę.
Można dodać owoce albo co kto chce.
Wstawić do lodówki.
Mniam mniam.
_____________
Od razu się przyznam, że na początku masa mi się zawsze warzyła - tam gdzie
się miesza masło z cukrem i dodaje twaróg. Ale nawet taka zwarzona jest
pyszna i kto nie wie to sie nie pozna (Tzn goście ...).
Spróbujcie bo warto. Tylko kalorii ma z milion...
Pozdrawiam
Ania K.

1. Data: 2000-12-08 13:23:11

Od: "Danka" <j...@z...nl> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki o Pani! Brzmi faktycznie smakowicie i wydaje sie to dla mnie jakims
ratunkiem. I kto by sie w Swieta kaloriamii przejmowal? O to przeciez
chodzi, zeby sie najesc do bolu!:)
Pozdr.,
Danka

1. Data: 2000-12-10 01:45:35

Od: <i...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

> Dzieki o Pani! Brzmi faktycznie smakowicie i wydaje sie to dla mnie jakims
> ratunkiem.

pytanie: czy trzeba do tego kwasnej smietany?

ad.kwark, to pieklam sernik z niego w anglii i jest nie najgorszy, chociaz
nastepnym razem zastosowalabym sie do wczesniejszej rady o podgrzaniu i odlaniu
niepotrzebnej serwatki

musze jeszcze poeksperymentowac zanim odwaze sie podac przepis

tutaj mamy 98% fat-free wersje kwarku i trzeba dodac maslo, azeby nadrobic smak

iza

1. Data: 2000-12-11 13:39:35

Od: "Ana" <a...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

TAK
Śmietana kwaśna.
Ania K

1. Data: 2000-12-11 18:22:16

Od: <i...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

dzieki

iza

> TAK
> [...]

Re: Przepis na pierniczki poszukiwany :))
Ryba po grecku
pomozcie - strona
zimowe odswiezanie strany
Skad sledzie kiszone?