lasagne - jak szybko zrobić?

1. Data: 2000-07-20 10:25:09

Temat: lasagne - jak szybko zrobić?
Od: "Leszek" <s...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Poszukuję nieskomplikowanego przepisu na pyszną lasagne. Najlepiej do
szybkiego przygotowania. I niech Garfield będzie z Wami...

1. Data: 2000-07-20 12:03:34

Temat: Odp: lasagne - jak szybko zrobić?
Od: "Kaliope" <b...@m...mw.gov.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Leszek <s...@p...wp.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych n
apisał:9sAd5.24258$p...@n...tpnet.pl...
> Poszukuję nieskomplikowanego przepisu na pyszną lasagne. Najlepiej do
> szybkiego przygotowania. I niech Garfield będzie z Wami...

]
Hejka,

Moj maz ma fiola na punkie wloskiej kuchni, weic czasami cos tam tworze, nie
wiem czy nie pomylilam proporcji, bo robie wiekszosc potraw "na oko"...

SOS
250 g mielonego miesa
1 cebula
duza puszka pomidorow (400 g lub 450g)
1/2 szklanki czerwonego wina
oliwa z oliwek,
maslo
sol,
pieprz,
ziola
Pokroić drobno cebulke, przyrumienić na oliwie , dodać zmielone mieso, posol
ić, dodać pieprz i smazyc. Wlac wino (niekoniecznie), odparowac, a następnie
dodać obrane pomidory z puszki (moze byc tez przecier pomidorowy). Poddusic
jeszcze troche, dodac jakies ziolka, najlepiej swieze, takie jakie lubisz. M
oja mama dodaje jeszcze smietane pod koniec duszenia (ok. pol szklanki)

Beszamel
50 gr. masla
50 gr. maki
3/4 litra mleka
sol,
pieprz.

W małym rondelku rozpuścić masło, dodać mąkę, dokładnie wymieszac, chwilke d
usic (hmmma moze smazyc, nie wiem jak nazwac ta czynnosc, w kazdym razie trz
ymac na ogniu i mieszac) nastepnie dodac gotujace sie mleko (po troszku). Po
solić, popieprzyć i gotowac na małym ogniu jeszcze troche (ok. 10 minut).
Ciasto lasagne kupuje, bo nie udalo mi sie jeszcze zrobic dobrego. Nalezy je
ugotowac w osolonej wodzie i uwazac, zeby sie nie rozwalil w czasie gotowani
a.
Zaroodporne naczynie posmarowac maslem, następnie przykryc dno częscią besza
melu, ulozyc jedna warstwę ciasta lasagnii, nastepnie troche sosu , beszame
l, posypac tartym serem parmezanem. No i powtarzamy to sobie kilka az do wyc
zerpania przygotowanych skladnikow, ostatnia wartswa ma byc lasagne z besza
melem. Całość solidnie posypujemy serem i dajemy troche masła, do piekarnik
a na ok. 25 minut.

Czasami wprowadzam jakies wariacje do tego sosu, dodaje pieczarki pokrojone
w kostke, albo jakies warzywka (marchewka, pietruszka, papryka), zalezy od z
awartosci lodowki i nastroju.Smacznego...

Pozdrawiam,

Kaliope

1. Data: 2000-07-20 12:09:47

Temat: Re: lasagne - jak szybko zrobić?
Od: "grogreg#news.tpnet.pl" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Leszek napisał(a) w wiadomości: <9sAd5.24258$pD2.498216@news.tpnet.pl>...
>Poszukuję nieskomplikowanego przepisu na pyszną lasagne. Najlepiej do
>szybkiego przygotowania. I niech Garfield będzie z Wami...

Kupujesz makaron do lasagne (mozesz srobyc, ale mialo być szybko), z
mielonego miesa (najlepiej wolowego), przecieru (moglbys uzyc pomidorow, ale
mialo nyc szybko), oliwy, czosnku i oregano (w zasadzie jest to sos do
spaghetti bolonese) robisz farsz. Przekladasz makaron farszem, na wirzch syr
zolty i do piekarnika.
Aha, przedtem makaron ugotoj tak do "polowy" twardosci.

grogreg

1. Data: 2000-07-20 12:37:20

Od: "Iwona M." <i...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Czy udało się Wam podzielić to danie na ładne części. Mnie się zawsze
"rozwala". Co robię nie tak??
Iwona

1. Data: 2000-07-20 14:28:49

Od: Dorota Szeliga <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kaliope wrote:

> Beszamel
> 50 gr. masla
> 50 gr. maki
> 3/4 litra mleka
> sol,
> pieprz.

Koniecznie szczypta gałki muszkatołowej do beszamelu!

> Ciasto lasagne kupuje, bo nie udalo mi sie jeszcze zrobic dobrego. Nalezy je
> ugotowac w osolonej wodzie i uwazac, zeby sie nie rozwalil w czasie gotowani
> a.

Ja kupuję Malmę i zapiekam bez wcześniejszego gotowania: 30 min w
piekarniku i jest dobre.

Polecam też lasagne wegetariańskie: fasolka szparagowa, pieczarki,
cebula, cukinia lub kabaczek. Fasolkę (w kawałkach) i cukinię (w
plastrach) się gotuje, potem dusi na patelni z pieczarkami i cebulą,
żeby powstała taka masa. Masą oraz beszamelem przekładać płaty lasagne,
posypywać żółtym serem i zapiekać. Pewnie dziwnie brzmi, ale naprawdę
smaczne.

Dorota

1. Data: 2000-07-21 12:06:15

Od: l...@i...uj.edu.pl (Leszek(Lechu) Marmon) szukaj wiadomości tego autora

"Iwona M." <i...@e...com.pl> wrote:

>Witam!
>Czy udało się Wam podzielić to danie na ładne części. Mnie się zawsze
>"rozwala". Co robię nie tak??

No nie wiem co Ty robisz nie tak ale mnie sie nigdy nie rozwala a kroje to
po wyjeciu z piekarnika za pomoca drewnianej deseczki (takiej jak do
odwracania np. nalsnikow). Rozdzielam zawsze dokladnie u podstawy (drewne
aby nie uszkodzic tego w czym jest potrawa). Potem podwazam za pomoca tej
samej deseczki i pomagajac sobie widelcem przekladam na talerz. W razie
czego druga osoba czeka z druga deseczka i jak sie okazuje, ze
nienajdokladniej rozdzielilem kawalki u nasady to osoba ta ratuje sytuacje
rozdzielajac na dobre.

Pozdrawiam.

Lechu

--
Leszek(Lechu) Marmon
E-Mail: l...@N...ZNOSZE.SPAMU.ii.uj.edu.pl

minced clams
piwo
Zupa sojowa - kto zna przepis???
[ cuisine.pl ] Nóż, widelec i... myszka !
Re: Bylo: Re: placki (pancakes?) jest: pelne zlosliwosci,, jadu, goryczy, wymadrzania sie, a nadto dluuugie