lazanie-przepis

1. Data: 2005-02-11 15:34:07

Temat: lazanie-przepis
Od: mirka <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie.
Może ktoś ma dobry przepis na lazanie z mięskiem.
Może być również inny makaron z mięskiem.
Z góry dzięki za przepisy

1. Data: 2005-02-11 17:40:12

Temat: Re: lazanie-przepis
Od: "flashi" <f...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mirka" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> Witajcie.
> Może ktoś ma dobry przepis na lazanie z mięskiem.
> Może być również inny makaron z mięskiem.
> Z góry dzięki za przepisy

Najprostszym przepisem jest :
kupic sos bolonese (wg mnie dobry jest gotowy z Knorra)
kupic miesko mielone (ostatnio odkrylem miesko na kielbasy- takie cholerstwo
2x drozsze od normalnego mielonego ale wlasciwie bez tluszczu- i poprosty
ekstra bez chrzastek i temu podobnych spraw spotykanych w miesie mielonym)
kupic makaron na lasagne
kupic litr mleka
kupic galkemuszkatalowa
pol kostki masla
oliwa z oliwek
sol
pieprz
bazylia
ser parmezan ew corregio (dodatkowo mozna normalny dobry ser zolty starty)

(hmmm mysle ze nic nie zapomnialem)

robisz sos bolonese wg przepisu
robisz sos beszamelowy wg : maslo rozpuszczasz w rondelku... oproszasz maka
aby stracilo plynnosc (taki powiedzmy budyn sie zrobil) dolewasz do tego
mleka i galki dosypujesz az uzyskasz konsystencje sosu...
makaronik lekko podgotowywujesz (czasami nie trzeba jesli beszamel i
bolonese jest plynne bardzo mocno albo dosc duzo tluszczu

foremke na lasagne (ja uzywam prostokatnej podluznej szklanej ...
wylewam na dno beszamel
sypiesz lekko serem startym
kladziesz na to makaronik ...na makaronik wykladasz sos bolonese ... na to
troche beszamelu ... i tak do gory...
ostatnia warstwa to sam beszamel i duzo wiecej sera ...
zapiekac najpiew w 150st ...tak z 40 min ... potem tak przez ok 20 min na
200 st aby sie ladnie gora zarumienila ale nic sie nie spalilo ...

to jest taki przepis na szybko :P (chociaz nie jestem pewien czy jest wloski
wg warstw bo czasami czytalem ze w przekladancy nie dawac beszamelu tylko
sam bolonese)

Przepis na dlugo ale tak prawdziwie "wloski" (tzn wloskie wykonywanie bo nie
jestem pewien czy same warstwy leagne sa wlasciwie) - przepraszam ze bez
spisu skladnikow :P

Najpierw sos bolonese :
Bierzesz pomidory tak z 2-3 kg ... kroisz na cwiartki... wkladasz do
wysokiego duzego garnka ... dodajesz troche oliwy z oliwek podlewasz troche
woda (mimo oliwy) dluuugo dusisz aby puscily soki oraz sie odparowaly(ale
bez przesady bo to ma byc jednak sos)... dodajesz z 10 zabkow czosnku
(przekroj na pol i policz ile wrzucasz do srodka...- lubie czosnek wiec jest
go duzo ... mozna mniej albo nawet bez) dodajesz do tego warzywka typu
marchew pietruszka seler...
lekko solisz lekko pieprzysz... dodajesz ziolka bazylie moze oregano
tymianek tak do smaku "wloskiego"
jak juz masz ladny sosik przelewasz go przez sito i odcedzasz ... warzywka
jak sie ladnie rozgotowaly mozesz zmiksowac i dodac do sosiku... (powstaje
neapoli)
Na patelni wykladasz miesko (dobre jest wieprzowo-wolowe bo sie cos z niego
wytapia) smazysz je z drobno posiekana cebulka... solisz(wazne ze wzgledow
estetyczno-zapachowych... niesolone mieso smierdzi mi w smazeniu :)
pieprzysz (chociaz niekoniecznie).
Jak juz sie ladnie wytopilo i jest powiedzmy zlote i suche zalewasz to sosem
pomidorowym i gotujesz tak przez 10 min...
Na koniec wlewasz tam wytrawne dosc dobre winko... (wyszedl wlasnie sos
bolonese)

Teraz beszamel identycznie jak wczesniej ... (ja robie z kostki masla i
litra mleka bo poprostu uwielbiam beszamel)
Trzesz ser na tarce mieszasz z parmezanem ew corregio.
makaronik podgotowywujesz lekko aby byl juz taki troche jasniejszy niz zolty
suchy...

i wykladasz na blache jak wczesniej ..
beszamel / makaron / bolonese /ser zolty starty / beszamel / makaron /
bolonese / ser zoty / beszamel / makaron (lubie wiele warst ale moga byc
2-3) / beszamel / zoty ser starty / beszamel ...
zapiekasz w piecu jak wczesniej.
dobre wyniki uzyskac mozna kiedy na te pierwsze 40 min przykryje sie
blaszke/szklo folia aluminiowa zeby nie wyschlo bardzo a makaroniki ladnie
zmiekly...
potem tylko zapieczenie od gory na zloto i mozna podawac na stol... uwaga
strasznie gorace jesli bardziej tluste...

Przepis nr jeden to 1.5 godziny i lasagne juz na stole...
Przy przepisie nr 2 to moga i 3 nie starczyc :) ale jednak sos bolonese
lepszy jest ...

pozdr Flashi ...

P.S. Ehhhh przez te pisanie to jutro ide do sklepu po pol produkty...

1. Data: 2005-02-11 17:56:25

Od: atq <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

mirka napisał(a):
> Witajcie.
> Może ktoś ma dobry przepis na lazanie z mięskiem.
> Może być również inny makaron z mięskiem.
> Z góry dzięki za przepisy

www.lubella.pl

pozdrawiam i smacznego

atq

1. Data: 2005-02-11 18:02:14

Od: "Bikej" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

przepis sprawdzony http://www.rysch.com/kuchnia/Lasagne.htm = rewelka :))

1. Data: 2005-02-11 18:22:29

Od: "flashi" <f...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bikej" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
> przepis sprawdzony http://www.rysch.com/kuchnia/Lasagne.htm = rewelka :))

2kg miesa na 4 osoby ?????? jezu...... to jest na pulk wojska ...

1. Data: 2005-02-11 18:29:19

Od: "flashi" <f...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bikej" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
> przepis sprawdzony http://www.rysch.com/kuchnia/Lasagne.htm = rewelka :))

ups sory ze jeszcze raz ...

nie przecze ze przepis moze wyjsc ... jednak maslo w celach nie spalenia ??
od kiedy ? raczej wlasnie po to zeby ladnie sie zrumienilo...
6 godzin ????? chyba z drzewa spadla :P a ja myslalem ze przepis wg ktorego
robie dlugi jest
no ale zle nie jest ...

1. Data: 2005-02-12 09:52:18

Od: "Bikej" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

ja przepis poleciłam kumpeli, bo nie wiedziała co zrobić na przyjęcie kilku
znajomych
z tych podanych ilości najadło się 6 dorosłych osób
ponadto ja tego nie robiłam tylko konsumowałam :)
także nie wiem ile czasu ta kobita na to poświęciła, ale było dobre :)

1. Data: 2005-02-12 21:47:35

Od: "Tomaso Burkaso" <t...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Może ktoś ma dobry przepis na lazanie z mięskiem.
> Może być również inny makaron z mięskiem.
> Z góry dzięki za przepisy

sos mięsny czyli ragu
mieszane wołowo-wieprzowe 0,6 kg można też zmieszac woła z indykiem. NIE
można kupic mięsa mielonego w super czy hiper markecie ponieważ sprzedają
tam mielony tłuszcz zamiast mięsa
puszka pomidorów bez skóry, a szczerze to 2 nie zaszkodzą
oliwa z oliwek
czosnek 1 ząbek duży
listek laurowy spory albo 2
pieprz czarny do 10 ziarenek
4-5 ziaren ziela angielskiego
rozmaryn ok 1 łyżki
sól

Oliwę rozgrzewamy porządnie. Na oliwę przyprawy + czosnek w plasterki chwilę
grzejemy +/- minutę. Następnie dostarczamy mięso. Mieszamy kiedy się smarzy
bezustannie, aż nie zmieni koloru z czerwonego na białawe i nie podzieli się
na małe grudki, granulki rzekłbym. Gdy zmieniło kolor i pogrudkowało się
dodajemy pomidory zmniejszamy ogień tak żeby pyrkotało raźno i przykrywamy,
od czasu do czasu mieszamy. Powinno pochodzic z godzinkę może trochę dłużej.
Najlepsze jest po 2-3 dniach codziennego gotowania. Robi się niemalże suche
ale smak niebiański posiada. Nadaje się do wszelkiego makaronu. Od spagetti
po canelloni. Bardzo lubię od czasu do czasu naostrzyc ragu 1 minipapryczką
peperoncino lub chilli. Czasami w trakcie gotowania rozmarynu dodaję żeby
bardziej rozmarynowe było.
Sos przekładamy tradycyjnie makaronem, a całośc z góry zalewamy beszamelem i
posypujemy parmezanem. Cyk do pieca na 220 aż się góra nie zarumieni. I
jest.

Pozdrawiam
Tomaso

1. Data: 2005-02-13 12:15:26

Od: "@nn" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mirka" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> Witajcie.
> Może ktoś ma dobry przepis na lazanie z mięskiem.
> Może być również inny makaron z mięskiem.
> Z góry dzięki za przepisy

Pisz tu: http://www.cerbermail.com/?Y8Pg93XYwQ
*********************
"Życie jest nie zdrowe, a sufity zawsze są gotowe żeby spaść na
głowę..."

ja się dołączę tu z moim pytaniem, co by nowego wątku nie tworzyć.
Czym nadziać Canneloni? Nie robiłam tego jeszcze a chciałam spróbować.
Myślałam że może na opakowaniu znajdę jakiś przepis, ale tam pisze
tylko żeby nadziać dowolnym nadzieniem.

Ania

1. Data: 2005-02-13 12:21:33

Od: "Tomaso Burkaso" <t...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Czym nadziać Canneloni? Nie robiłam tego jeszcze a chciałam spróbować.
> Myślałam że może na opakowaniu znajdę jakiś przepis, ale tam pisze tylko

przepis powyżej, ragu mięsny sosik, a na górę beszamel, należy oblac
dokładnie. Najlepiej 2 warstwy canelloni.

Tomaso

Co to jest?
Co to jest?
pomocy dkg pilne