łazienka - kabina prysznicowa

1. Data: 2010-01-11 09:36:36

Temat: łazienka - kabina prysznicowa
Od: anonim <a...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

Mam małe pomieszczenie które planuję przeznaczyć na łazienkę, problem
jest taki, że w żadnym rogu nie ma miejsca na umieszczenie kabiny
prysznicowej. Są dwie możliwości:
1. wybudowanie ścianki do której zainstalowana zostanie standardowa
kabina prysznicowa w rogu
2. kupienie kabiny prysznicowej do zainstalowania na jednej ścianie
(okrągła).

Kabiny do instalacji na jednej ścianie są dość mało popularne, więc
pytanie na co zwracać ewentualnie uwagę?
Które rozwiązanie byście polecili?

--
Krzysiek

2. Data: 2010-01-11 10:10:44

Temat: Re: łazienka - kabina prysznicowa
Od: Piotr <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 11 Sty, 10:36, anonim <a...@a...com> wrote:> 1. wybudowanie
> [...]
> (okrągła).
>
> Kabiny do instalacji na jednej ścianie są dość mało popularne, więc
> pytanie na co zwracać ewentualnie uwagę?

Odradzam kabinę, doradzam zasłonkę na drążku, dopasowanym do kształtu
brodzika albo dowolnym, jeśli zrobisz brodzik z płytek na poziomie
podłogi. Według mnie zasłonka ma w stosunku do kabiny same zalety
(kiedyś była o tym dyskusja).
Piotr

3. Data: 2010-01-11 10:18:35

Od: anonim <a...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

Piotr pisze:

> [...]
> brodzika albo dowolnym, jeśli zrobisz brodzik z płytek na poziomie
> podłogi. Według mnie zasłonka ma w stosunku do kabiny same zalety

hmmm... a to pierwsze słyszę.
Możesz podać linka do takiej dyskusji, lub w skrócie opisać wady kabin?
Jak dla mnie zasłonka na drążku to takie mało eleganckie i kojarzy mi
się prysznicami w akademikach. Może w rzeczywistości teraz to jakoś
inaczej wygląda niż to jakie mam o tym wyobrażenie?

--
Krzysiek

4. Data: 2010-01-11 10:22:04

Od: Jo'Asia <j...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

anonim wystukał:

> Jak dla mnie zasłonka na drążku to takie mało eleganckie i kojarzy mi
> się prysznicami w akademikach. Może w rzeczywistości teraz to jakoś
> inaczej wygląda niż to jakie mam o tym wyobrażenie?

Wygląd wyglądem, ale to draństwo zawsze się lepi do kąpiącego się
człowieka. Brrr.

Jo'Asia

--
__.-=-. -< Joanna Słupek >----------------------< http://esensja.pl/ >-
--<()> -< joasia @ hell . pl >------< http://bujold.fantastyka.net/ >-

5. Data: 2010-01-11 10:37:44

Od: Piotr <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 11 Sty, 11:18, anonim <a...@a...com> wrote:

> [...]
> się prysznicami w akademikach. Może w rzeczywistości teraz to jakoś
> inaczej wygląda niż to jakie mam o tym wyobrażenie?

Dyskusja była tu, poszukaj.
Wady kabin: są drogie, nie dają się utrzymać w czystości i zachodzą
kamieniem, pleśnią, brudem, chyba że myjesz i wycierasz po każdym
skorzystaniu. Po jakimś czasie uszczelki i łączenia przestają do
siebie idealnie pasować. Można w nie wyrżnąć łokciem (ale to już
zależy od techniki mycia :)

Zalety zasłonek: można je prać w pralce, więc łatwo je utrzymać w
czystości. Można wybrać dowolny kolor i wzór, a w razie czego zmienić,
jak się znudzi. Są tanie, nawet jeśli kupisz je za granicą na ebayu -
co doradzam, bo u nas jest mały wybór jeśli chodzi o rozmiary, trudno
kupić długie, takie powyżej 2m. Aha, drążek na wymiar możesz zamówić w
firmie produkującej takie drążki. Za drążek i zasłonkę zapłacisz
pewnie w sumie z 200 zł.
Wady zasłonek: niektórzy twierdzą, że oblepiają ciało (ale to zależy
od techniki mycia :) Niektórym kojarzą się z akademikiem albo hotelem
robotniczym (mnie akurat z akademikiem i hotelem kojarzą się kabiny,
więc to kwestia indywidualnych skojarzeń). Są niepopularne, bo
sprzedawcy wolą sprzedawać kabiny za 2000 zł niż drążki za 70 zł.
Piotr

6. Data: 2010-01-11 15:43:31

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr wrote:
> [...]
> brodzika albo dowolnym, jeśli zrobisz brodzik z płytek na poziomie
> podłogi. Według mnie zasłonka ma w stosunku do kabiny same zalety

tja same kurna zalety...

wygląd jak w tanim hotelu robotniczym to zasadnicza zaleta.

7. Data: 2010-01-11 15:45:09

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr wrote:
> [...]
> więc to kwestia indywidualnych skojarzeń). Są niepopularne, bo
> sprzedawcy wolą sprzedawać kabiny za 2000 zł niż drążki za 70 zł.

to tak jak z umywalkami zamiast misek emaliowanych, bateriami ściennymi
zamiast dzbanka z wodą i muszle klozetowe zamiast dziury w w podłodze.

8. Data: 2010-01-11 17:18:52

Od: Piotr <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 11 Sty, 16:43, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:
Które rozwiązanie byście polecili?

> tja same kurna zalety...
>
> wygląd jak w tanim hotelu robotniczym to zasadnicza zaleta.

http://shao.kelake.org/a/picts/shower.jpg
http://www.trendir.com/archives/agape-design-shower-
curtain-rail-cooper-curved.jpg
http://www.trendir.com/archives/agape-design-shower-
curtain-rail-cooper-corner.jpg
http://i.dom.wp.pl/2009_04/b648b526584efda09f4bdcca3
35adcb0.jpg
http://www.styleture.com/files/2009/09/shower-curtai
n.jpg
http://www.reidslinen.co.uk/shop_images/Plain%20Show
er%20Curtain.jpg

Masz może namiary na te tanie hotele robotnicze? :)

Ale estetyka to oczywiście rzecz dyskusyjna. Ja natomiast nie
widziałem jeszcze kabiny, która po roku normalnego użytkowania nie
byłaby trwale zabrudzona albo zapleśniała na łączeniach silkonowych.
Krótko mówiąc: wybieram czystość i wygodę, nie dla mnie luksusy z
hipermarketów :)

Co do Twojego drugiego posta: nie rozumiem, jaki postęp miałaby
stanowić kabina w stosunku do zasłonki, więc ten ciąg porównań do mnie
nie przamawia.

Pozdrawiam,
Piotr

9. Data: 2010-01-11 17:49:29

Od: Grzegorz Janoszka <G...@n...Janoszka.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 11-1-2010 11:18, anonim wrote:
> [...]
> się prysznicami w akademikach. Może w rzeczywistości teraz to jakoś
> inaczej wygląda niż to jakie mam o tym wyobrażenie?

Zależy jaka zasłonka. Rozważ też inne rozwiązanie - ani kabina, ani
zasłonka - ja tak mam już w drugiej łazience i jest super :)
Ewentualnie możesz postawić jedną ściankę z luksferów albo czegoś
podobnego i tam dać brodzik. Jak dobrze ustawisz prysznic, to przy
odrobinie zgrabności prawie nie nachlapiesz na podłogę. A jak
nachlapiesz troszkę... to w końcu łazienka jest, nie?

Jak zrobisz elegancką zasłonkę, nie jakieś najprostsze PCV, to będzie to
ciekawe. Z małymi ciężarkami u dołu nie będzie się to lepić do ciała.
Zasłonka ma ten plus, że ją odsłaniasz i łazienka wydaje się większa
optycznie o powierzchnie tego brodzika.

--
Grzegorz Janoszka

10. Data: 2010-01-11 21:50:28

Od: "Art" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jo'Asia" <j...@h...pl> napisał w wiadomości
> anonim wystukał:

> Wygląd wyglądem, ale to draństwo zawsze się lepi do kąpiącego się
> człowieka. Brrr.

W takim przypadku należy obciążyć zasłonkę w dolnej cześci

lodówka: LG, czy Whirplool?
Telewizor - prośba o doradzenie
Shadowbox
nawilzacz powietrza