lcd

11. Data: 2008-02-07 20:08:10

Temat: Re: lcd
Od: Sebcio <s...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof pisze:

> i to bezapelacyjna co do mitu że wszyscy nadają w 720P Bzdura!!!! W stanach
> gdzie istnieje już ponad 60 kanałów HDTV tylko 6 jest nadawanych w półHD
> czyli 720P pozostałe to 1080i Między bajki można włożyć że telewizor HDready
> o rozdzielczości 1360/768 kiedykolwiek wygeneruje wam obraz w formacie 1080i
> bo tego nie zrobi z braku wystarczającej ilości pikseli na matrycy.

Autor tego posta pominął jedną istotną kwestię, chyba nie będąc do
końca świadom tego co pisze. W praktyce wygląda to bowiem tak, że na
jeden obraz w systemie 720P przypada 720 linii, w przypadku jednego
obrazu 1080i przypada... 540 linii. Docelowe 1080 linii powstaje po
złożeniu dwóch kolejno nadawanych obrazów (zwanych zresztą półobrazami)
- dla szybkich scen w filmach akcji ("Ja proszę pana jestem reżyserem
kina akcji") powoduje to nieprzyjemny efekt utraty ostrości obrazu. W
praktyce okazuje się więc że 720p oferuje lepszą jakość obrazu.

Tak więc wszystko co ma literkę "p" wyświetla 50 pełnych obrazów na
sekundę, z literką "i" wyświetla 25 pełnych obrazów na sekundę. Ponieważ
TV to przede wszystkim ruch, toteż istotna jest nie tylko rozdzielczość
ale przede wszystkim zdolność zachowania jakości dla scen ruchomych.
Systemy z przeplotem (interlacing) nie zachowują tego warunku.

Natomiast w pełni zgodzić się należy z twierdzeniem, że na dziś dzień
nie warto kupować telewizora HDTV o rozdzielczości matrycy innej niż
1920 x 1080. Na to też warto zwrócić uwagę, bo można głupio wpaść
sugerując się tym że TV potrafi odbierać sygnał 1080p... skalując go
później do rozdzielczości natywnej matrycy np. 1366 x 768.

Sebcio

12. Data: 2008-02-07 20:14:15

Od: Sebcio <s...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof pisze:

> Zdac sobie sprawe jaki ma sie sygnal w domu bo analogowy np wyswietlany
> jest lepiej przez tv konwencjonalne

To akurat jest mit bez podstaw. Wszystko zależy - od rozdzielczości
matrycy, od wielkości plamki kineskopu, od sposobu przetwarzania sygnału
itd. Tak więc nie ma reguły, przy czym LCD waży ułamek tego co
równoważny przekątną CRT. Plusem tego ostatniego jest praktyczna
niemożność wywrócenia na ziemię przez dzieci :)

> LCD maja wiecej zalet w stosunku do plazmy

Niby jakich ? LCD są tańsze, w praktyce oba mają taką samą żywotność za
to plazma ma kontrast o którym LCD może tylko pomarzyć. Podobnie zresztą
ze zdolnością odwzorowania barw - tu LCD zostaje w tyle wobec podobnej
cenowo plazmy i sporo tańszego dziś CRT.

Sebcio

13. Data: 2008-02-08 12:06:44

Od: "Chris" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Internauta Sebcio (s...@n...com) w wiadomości
news:fofop3$unt$1@node2.news.atman.pl nabazgrał(a):

> [...]
> itd. Tak więc nie ma reguły, przy czym LCD waży ułamek tego co równoważny
> przekątną CRT. Plusem tego ostatniego jest praktyczna niemożność

Mam 2 x CRT + 1 x LCD w domu i jakość za kablówki (ASTER) zdecydowanie jest
lepsza na odbiornikach CRT niż na LCD.
LCD ma ziarno które mnie denerwuje + ma słabe odwzorowanie czerni co akurat
jest normalne.
LCD 40" też swoje waży i nikt mi nie powie że to piórka :)
Plusem LCD jest nie możliwość wywrócenia przez dzici jak się go przykręci do
ściany :)

> [...]
> zdolnością odwzorowania barw - tu LCD zostaje w tyle wobec podobnej cenowo

Powiem inaczej LCD nadaje siędo odbioru programów z jakością HD do
żródełanalogowych w tym kablówka lepsza jest Plazma.

--
"Dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat i ludzka głupota.
I nie jestem pewien, co do wszechświata." - Albert Einstein.

Panele a deska barlinecka
Dynaminczne glowice grzejnika.
mocowanie umywalki
lodowka: zamrazalnik dziala, chlodziarka nie :(
meble do salonu Conti - warto?