leczenie depresji

1. Data: 2009-03-27 11:10:45

Temat: leczenie depresji
Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Witam,

gdzie należy się udać, żeby uzyskać pomoc w depresji? Czy trzeba się
zgłosić najpierw do lekarza rodzinnego, czy raczej do poradni zdrowia
psychicznego? Czy potrzebne są jakieś skierowania, czy trzeba mieć
zwykłą książeczkę zdrowia? Jak wygląda sprawa w przypadku zamieszkania
z dala od miejsca zameldowania i wybranego lekarza rodzinnego?
Czy depresja zawsze jest leczona farmakologicznie?
Jak bardzo nasilone powinny być objawy depresji, żeby zwrócić się o
pomoc do lekarza?
Jak wygląda proces diagnozowania depresji i czy konieczne są częste
wizyty kontrolne?

Będę bardzo wdzięczna za odpowiedź
Pozdrawiam
M.

2. Data: 2009-03-27 11:21:48

Temat: Re: leczenie depresji
Od: Makro <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

m...@g...com pisze:
> [...]
> pomoc do lekarza?
> Jak wygląda proces diagnozowania depresji i czy konieczne są częste

Całą listę pytań zadałaś, więc wypracowanie jest tutaj konieczne.
Możesz iść do rodzinnego, który teoretycznie powinien znać podstawy
leczenia depresji. Oczywiście pewnie lepiej pójść do Poradni Zdrowia
Psychicznego, nie potrzebujesz skierowania. Nasilenie objawów depresji
należy do lekarza, nie do ciebie. Diagnozowanie depresji odbywa się
poprzez badanie psychiatryczne, niekiedy testy psychologiczne.
Leki często są zalecane, ale czasami możesz mieć zaleconą psychoterapię
(jeżeli lekarz uzna, że to zaburzenie o niewielkim nasileniu lub
istnieją przeciwwskazania do leków - niezwykle rzadko).
Wizyty na początku powinny być dość częste - optymalnie co 2 tygodnie.

Makro

--
http://www.mam-efke.pl Portal i forum o psychiatrii
http://psychiatra.miasta.pl Blog o Zakręcie

3. Data: 2009-03-27 11:34:24

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

m...@g...com wrote:

> Jak wygląda proces diagnozowania depresji

w Polsce? Dostajesz psychotropy i do widzenia, nikt nie wnika skąd ta
depresja mogła się wziąć.

Z ciekawostek, parę schorzeń czy niedomagań, które mogą wywołać silną
depresję (błyskawicznie mijającą po zlikwidowaniu przyczyny):

- niedobory witaminy D
- niedobory omega 3, który jest wręcz budulcem fragmentów mózgu
odpowiedzialnych za nastrój (a konkretnie błędy dietetyczne, które powodują
że organizm nie jest w stanie omega 3 wykorzystać)
- niedoczynność tarczycy
- niedobory cynku
- przewlekłe choroby bakteryjne, czy ogólnie wszelkie przewlekłe stany
zapalne, także np te w chorobach autoimmunologicznych czy alergiach

Konia z rzędem temu, kto trafi na lekarza który spróbuje wykluczyć chociaż
jedną z powyższych przyczyn, zanim przepisze drogie, uzależniające
psychotropy.

4. Data: 2009-03-27 12:33:07

Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

On 27 Mar, 12:21, Makro <m...@g...pl> wrote:

> [...]
> istnieją przeciwwskazania do leków - niezwykle rzadko).
> Wizyty na początku powinny być dość częste - optymalnie co 2 tygodnie.

Pytań faktycznie sporo zadałam, a mam jeszcze dużo dużo więcej, ale
wystarczy mi odpowiedź na te podstawowe.
Nie trzeba mieć skierowania do poradni zdrowia psychicznego, ale czy
to znaczy, że mogę iść do obojętnie której z podpisaną umową z NFZ?
O nasilenie objawów pytam, bo zastanawiam się czy nie usłyszę od
lekarza, że marnuje jego czas, zwłaszcza że tak na prawdę nie zdarzyło
się nic co mogłoby depresję wywołać - żadnych nagłych zmian na gorsze.
Czy jest jakaś granica po przekroczeniu której lepiej iść do lekarza?
np. kiedy rano ciężko wstać z łóżka to jeszcze jest ok i można
poczekać z leczeniem, a kiedy wzięcie prysznica rano jest już ponad
siły to lepiej szukać pomocy?

5. Data: 2009-03-27 13:07:17

Od: Szczepan Białek <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <m...@g...com> napisał w wiadomości
.googlegroups.com...
> [...]

z dala od miejsca zameldowania i wybranego lekarza rodzinnego?
Czy depresja zawsze jest leczona farmakologicznie?

Trzeba zacząć od dziurawca. Może wystarczy.
http://www.resmedica.pl/zdart100013.html
S*

6. Data: 2009-03-27 15:36:21

Od: "Pawel W." <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

tomek wilicki wrote:

> [...]
> - przewlekłe choroby bakteryjne, czy ogólnie wszelkie przewlekłe stany
> zapalne, także np te w chorobach autoimmunologicznych czy alergiach

Niedokrwistość.

Pozdrawiam,
Paweł W.
--
Padł mi dysk i wszystkie moje sygnaturki poszły do cyfrowego raju :(((

7. Data: 2009-03-27 16:33:09

Od: "ZAQ" <w...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

najlepiej udać się odrazu do jakiejś poradni zdrowia psychicznego (NFZ), na
ogół nie potrzeba żadnego skierowania, na konsultacje z psychiatrą i on
ewentualnie odeśle też do psychologa i możliwe że da drobne leki na jakieś 3
miesiące. depresje można zdiagnozować spokojnie podczas jednej wizyty u
psychiatry, taka wizyta powinna oczywiście trochę potrwać, by się przyjrzeć
dokładnie objawom i określić mniej więcej ich źródło. co do nasilenia to
wystarczy że staje się to uciążliwe dla człowieka, no bo jeśli np. 2-3x w
tygodniu przez godzine człowiek czuje smutek i jest jakiś przybity itp. to
nie ma o czym mówić, problem jest kiedy codziennie lub mniej więcej co drugi
dzień człowieka dopada jakiś dół który trwa przez większą część dnia,
problem staje się naprawdę poważny kiedy człowiek pod wpływem owej depresji
np. przestaje wychodzić z domu, porzuca kompletnie swoje dotychczasowe
zajęcia, nie jest w stanie sprostać codziennym obowiązkom - praca, szkoła.
itd. wtedy sytuacja staję się dosyć poważna i to już jest typowa depresja z
objawami na dosyć wysokim poziomie.

w Warszawie jest pełno ośrodków, sporo informacji jest na tej stronie:
http://depresja.vel.pl/

8. Data: 2009-03-27 16:34:55

Od: "ZAQ" <w...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

> Trzeba zacząć od dziurawca. Może wystarczy.
> http://www.resmedica.pl/zdart100013.html
> S*

nigdy nie wystarcza, to śmiechu warty specyfik.
czytałem badania na ten temat, śmiech na sali.
to jest dobre dla moherowej babci co się w windzie zestresuje
a nie na depresje.

9. Data: 2009-03-27 16:38:50

Od: "ZAQ" <w...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

> w Polsce? Dostajesz psychotropy i do widzenia, nikt nie wnika skąd ta
> depresja mogła się wziąć.

no ale to normalne, bo NFZ nie ma na to kasy.
psychotropy się dostaje by dość szybko pozbyć się najsilniejszych objawów w
depresji - tak by móc w miare ok. funkcjonować.
potem trzeba podjąć psychoterapię o którą nie jest ostatnio tak łatwo,
psycholodzy odchodzą do prywatnych placówek i nie ma miejsc w ośrodkach na
leczenie, więc albo trzeba płacić albo czekać 3-6 miesięcy na terapię albo w
ogóle sobie darować zabawę.

ja obecnie do psychiatry czekam już 2 miesiąc, a na psychoterapię już 5
miesiąc czekam, fajnie.

10. Data: 2009-03-27 17:14:32

Od: "michalek" <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

"ZAQ" <w...@b...com> wrote in message
> [...]
> to już jest typowa depresja z objawami na dosyć wysokim poziomie.
>
> w Warszawie jest pełno ośrodków, sporo informacji jest na tej stronie:

A przepraszam, że tak spytam się po prostu - znasz jakiegoś robotnika
z depresją? albo sprzątaczkę? Albo kogoś, kto wykonuje inną ciężką
pracę fizyczną zajmującą mu całą dniówkę albo i półtorej dniówki.
Bo odnoszę wrażenie (zaraz posypia sie tu na mnie pewnie gromy)
że ten problem dotyka głównie osób, które tak naprawdę nie mają
poważnych (obiektywnie) problemów życiowych.
Że gdyby popracowali od rana do wieczora w ogródku i zobaczyli
efekty swojej pracy, albo przez kilka dni popracowali przez kilka dni
pomagając np. osobom niepełnosprawnym i zobaczyli swoje
"problemy" na tle problemów innych osób to nabrali by ochoty
do życia takiego jakie mają a nawet do jego poprawienia.
A tak to prochy, albo psychoterapia gdzie to "inni" mają
znaleźć dla mnie rozwiązanie.

podwyższony cukier
Leki na nadciśnienie, co z dodatkową suplementacją potasem?
Dodatkowe skurcze/arytmia czy coś innego?
Kiedy pojawiają się pierwsze wspomnienia?
zespół jelita drażliwego