Re: leczenie depresji

From: "michalek" <m...@g...com>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: leczenie depresji
Date: Fri, 27 Mar 2009 18:14:32 +0100

"ZAQ" <w...@b...com> wrote in message
news:gqiv44$825$1@achot.icm.edu.pl...
> najlepiej udać się odrazu do jakiejś poradni zdrowia psychicznego (NFZ),
> na ogół nie potrzeba żadnego skierowania, na konsultacje z psychiatrą i on
> ewentualnie odeśle też do psychologa i możliwe że da drobne leki na jakieś
> 3 miesiące. depresje można zdiagnozować spokojnie podczas jednej wizyty u
> psychiatry, taka wizyta powinna oczywiście trochę potrwać, by się
> przyjrzeć dokładnie objawom i określić mniej więcej ich źródło. co do
> nasilenia to wystarczy że staje się to uciążliwe dla człowieka, no bo
> jeśli np. 2-3x w tygodniu przez godzine człowiek czuje smutek i jest jakiś
> [...]

A przepraszam, że tak spytam się po prostu - znasz jakiegoś robotnika
z depresją? albo sprzątaczkę? Albo kogoś, kto wykonuje inną ciężką
pracę fizyczną zajmującą mu całą dniówkę albo i półtorej dniówki.
Bo odnoszę wrażenie (zaraz posypia sie tu na mnie pewnie gromy)
że ten problem dotyka głównie osób, które tak naprawdę nie mają
poważnych (obiektywnie) problemów życiowych.
Że gdyby popracowali od rana do wieczora w ogródku i zobaczyli
efekty swojej pracy, albo przez kilka dni popracowali przez kilka dni
pomagając np. osobom niepełnosprawnym i zobaczyli swoje
"problemy" na tle problemów innych osób to nabrali by ochoty
do życia takiego jakie mają a nawet do jego poprawienia.
A tak to prochy, albo psychoterapia gdzie to "inni" mają
znaleźć dla mnie rozwiązanie.