Re: leczenie wzroku (Re: Terapia wzroku pana Artura Smutko)

From: Sabinka <s...@w...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: leczenie wzroku (Re: Terapia wzroku pana Artura Smutko)
Date: Tue, 15 Jul 2003 18:39:13 +0200

On Mon, 14 Jul 2003 20:50:30 +0200, "casus" <c...@g...pl> wrote:

>Siatkowke sie wlasnie ocenia patrzac w dno oka, bo ona tam jest.

No to pokrecilam :}
Mi chodzilo o teczowke ale teraz juz sama nie jestem pewna. Nie wazne
zreszta.

>Robert Ci juz odpowiedzial:-)

W ktorym poscie bo nie widze?
Widze za to ze to dla Ciebie trudny temat, ze nawet na "c" nie
potrafisz sie zdecydowac.

>Nie znajdziesz, bo takie cos nie istnieje. To sie nie cofa.

Dziwne, bo zdarza mi sie od osob starszych slyszec, ze im sie wzrok
poprawil, np. moja krotkowzroczna mama twierdzi ze okularow juz nie
potrzebuje bo widzi dobrze. Ale moze broni sie w ten sposob przed
noszeniem okularow.

>Zle rozumujesz, to zupelnie nie tak. Ale jakos nie bardzo mi sie chce robic
>kompletnego wykladu z optyki.

Nie o to mi chodzi. Wystarczy ze powiesz, ze stan naszego narzadu
wzroku nie zmienia sie bez roznicy czy jest uzywany (i w jakim
stopniu) czy nie.

No niech mi okulista odpowie bo ja juz nie wiem - czy czytajac ksiazke
(nie elektroniczna ;) ) w polmroku szkodze swoim oczom?

>No....jakos nie uczynila, bo to jest cos podobnego, jak to, ze komus urosla
>noga lub reka.

Dobra, ja myslalam o optyce jako nauce, Ty widocznie jako o prawach
rzadzacych m.in. wzrokiem. No ale nie powiesz chyba ze wiedza o
optyce nie ulegla zmianie? Sam w innym poscie piszesz, ze jakis lek
"kiedys byl uzywany w leczeniu krotkowzrocznosci".
A w bierzacym poscie piszesz:

>rzadze sie wiedza medyczna,
>ktora powstala przez szereg dziesiatek lat i ma swoje podstawy. Te zostaly
>stworzone wg doswiadczen, obserwacji, wynikow leczenia, oraz istnienia
>innych nauk. Te kanony sa niepodwazalne. Wiec nie mam co dyskutowac o jakis
>bzdurnych cwiczeniach

Te kanony byly tez pewnie niepodwazalne przed wynalezieniem leku (Di
troreL), wiec po co bylo o nim dyskutowac? Ktos jednak dyskutowal i
ludzie zaczeli sie nim leczyc. Pozniej pewnie znowu ktos to przemyslal
i z kims przedyskutowal skoro wg Twojej obecnej wiedzy ten lek nie
leczy tylko ma sprawiac takie wrazenie.

>Nie wiem, dlaczego filozofujesz i odwracasz kota ogonem. Pisalem o jednym
>dzialaniu a nie o innych sposobach osiagniecia cyfry 4.

Widac nie rozumiem po co wyciagales tu matematyke. Zrozumialam to w
ten sposob, ze jak 2*2=4 tak sposobem na krotkowzrocznosc sa szkla
korygujace. Ale 2*2=4 nie oznacza, ze 4 to tylko 2*2, tak wiec moze
sposoby na dobre widzenie krotkowidzow tez sa rozne.

--
Pozdrawiam, Sabina