licznik elektryczny - ciekawostka

1. Data: 2004-09-08 09:36:28

Temat: licznik elektryczny - ciekawostka
Od: Ormianin <o...@c...pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moj sasiad robi takie sobie sztuczki... w jakis sposob obciaza siec ze
potrafi licznik zatrzymac (ma trojfazowy) nie wiem jak to robi ten
spryciaz!
Jeżeli zatrzymywac licznik a pobierac niewielką moc, to chyba szkoda
zachodu i tych kilka złotych.
Jeżeli będzie sie pobieralo większą moc, licznik jest chyba tak
skonstruowany że będzie wydzielać się w nim ciepło. Nie znam się na tym i
nie jestem w stanie powiedzieć co nastąpi najpierw: uszkodzenie licznika
czy pożar.

Złodzieje prądu znani mi z okolic nigdy nie zadawali sobie trudu
żeby myśleć jak zatrzymywać licznik.
Zawsze kradną po najmniejszej linii oporu - podpinając się do
kabli przed licznikiem. Coś w tym chyba jest, w końcu to profesjonaliści.

1. Data: 2004-09-08 10:29:17

Temat: Re: licznik elektryczny - ciekawostka
Od: Sierp <N...@s...netwytnijcalosc> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 8 Sep 2004 11:36:28 +0200
Ormianin <o...@c...pf.pl> wrote:

> Moj sasiad robi takie sobie sztuczki... w jakis sposob obciaza siec ze
> potrafi licznik zatrzymac (ma trojfazowy) nie wiem jak to robi ten
> spryciaz!

ja tez - i nie sadze aby to byla prawda
widziales to?

mialem kilka wykladow na wydziale elektrycznym z budowy licznika
(dwufazowego) - i jakos nie widze mozliwosci...
kiedys byla taka mozliwosc - jak zaczeli robic pierwsze "energooszczedne"
zarowki, to ich energooszczednosc polegala na tym, ze licznik nie
nabijal zuzycia pradu (zabawa z indukcyjnoscia etc)

Sierp

1. Data: 2004-09-08 10:33:43

Od: PeJot <P...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sierp napisał(a):

> mialem kilka wykladow na wydziale elektrycznym z budowy licznika
> (dwufazowego) - i jakos nie widze mozliwosci...

Indukcyjny licznik energii elektrycznej jest głuchy na składową stałą.
Na szczęście ukraść niewiele się da.

--
P. Jankisz
trochę o rowerach:

1. Data: 2004-09-08 10:59:22

Od: Ormianin <o...@c...pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wed, 8 Sep 2004 12:29:17 +0200, na pl.rec.dom, Sierp napisał(a):

> ja tez - i nie sadze aby to byla prawda
> widziales to?

Sek w tym ze widzialem... wlaczyl facet na jedym gniazdku piec olejowy,
jakis silnik (duzy wentylator), kilka innych urzadzen i pokazal mi swoj
licznik, kolko stalo... ale ja sie na tym nie znam i nie wiem jak i co

1. Data: 2004-09-08 11:15:42

Od: Daniel Karasek <a...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Był 8 wrzesień (środa) gdy o godzinie 12:59 *Ormianin* napisał(a) :

> Sek w tym ze widzialem... wlaczyl facet na jedym gniazdku piec olejowy,
> jakis silnik (duzy wentylator), kilka innych urzadzen i pokazal mi swoj
> licznik, kolko stalo... ale ja sie na tym nie znam i nie wiem jak i co
ma uszkodzony licznik.
przyjdzie czas że w ramach renowacji sieci wymienią mu licznik i wszystko
wróci do normy ;)
maksymalny prąd jaki może pociągnąc z licznika jest ograniczony przez
bezpieczniki przed licznikiem, jak bedzie brał za dużo to spali bezpiecznik,
(czyli ma ograniczoną moc jaką może pobrać)
Jak spali, bedzie musiał wezwać ZE żeby wymienili i _zaplombowali_.
jak sytuacja powtórzy sie kilka razy to każą mu wymienić instalacje na nową
:)
--

Pozdrawiam Daniel (śląsk) Horyzont (203m2)
Precz z ZUSem -> http://www.zusdajnamluz.pl/ <-

1. Data: 2004-09-08 11:21:04

Od: "Tomasz Bogacz" <t...@q...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Zawsze kradną po najmniejszej linii oporu - podpinając się do
> kabli przed licznikiem. Coś w tym chyba jest, w końcu to profesjonaliści.

Nie da sie zatrzymac licznika bez jego uszkodzenia. Moze najwyzej pobierac
moc bierna, ktorej taki licznik nie jest w stanie mierzyc, podpinajac np.
jakis silnik asynchroniczny.
Niestety ZE ma po swojej stronie maja pomiar mocy biernej i jesli zaczna za
duzo wskazywac zaczna sledzic gdzie jest pobierana.

Licznik nie powinien sie spalic ani uszkodzic bo sa przed nim instalowane
zabezpieczenia.

TB

1. Data: 2004-09-08 11:23:13

Od: "Tomasz Bogacz" <t...@q...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Sek w tym ze widzialem... wlaczyl facet na jedym gniazdku piec olejowy,
> jakis silnik (duzy wentylator), kilka innych urzadzen i pokazal mi swoj
> licznik, kolko stalo... ale ja sie na tym nie znam i nie wiem jak i co

Ten silnik pobiera wiec moc bierna, uzyl go do skompensowania mocy czynnej
pobieranej przez piec.

TB

1. Data: 2004-09-08 11:54:27

Od: Ormianin <o...@c...pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wed, 8 Sep 2004 13:15:42 +0200, na pl.rec.dom, Daniel Karasek napisał(a):

> [...]
> Jak spali, bedzie musiał wezwać ZE żeby wymienili i _zaplombowali_.
> jak sytuacja powtórzy sie kilka razy to każą mu wymienić instalacje na nową

Byc moze :) Ale skoro moze sobe uzywac, wiec ma za darmo energie... moze
sie ogrzewac zima naprzyklad w ten sposob

1. Data: 2004-09-08 11:58:56

Od: "wojtusj" <w...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz Bogacz" <t...@q...com.pl> napisał w
wiadomości news:chmq45$ms1$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Ten silnik pobiera wiec moc bierna, uzyl go do skompensowania mocy czynnej
> pobieranej przez piec.

ROTFL

Wojtek

1. Data: 2004-09-08 12:22:29

Od: Sierp <N...@s...netwytnijcalosc> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 8 Sep 2004 13:21:04 +0200
"Tomasz Bogacz" <t...@q...com.pl> wrote:

> Niestety ZE ma po swojej stronie maja pomiar mocy biernej i jesli zaczna za
> duzo wskazywac zaczna sledzic gdzie jest pobierana.

dokladnie - zaklady dostaja limity jakie moga pobrac np.

Sierp

ogrzewanie elektryczne - warto?
zmywarka - czy warto najtanszy model
Banki
pralki electroluxa?
Płyta i pierkarnik Mastercook inox - jak to się sprawuje?