listopadowe ognisko

11. Data: 2007-11-23 19:10:07

Temat: Re: listopadowe ognisko
Od: "Bluzgacz" <p...@w...org> szukaj wiadomości tego autora

"Panslavista" <p...@p...onet.pl> wrote in message
news:fi5pj8$d2g$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Aroniowe skończyło się - teraz piję gronowe...

Jabolowa ofiara, jabol punk.
--

Bluzgacz
bluzgacz(at)gmail.com

12. Data: 2007-11-24 08:23:22

Od: "magaton" <magaton@ .pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "BBjk" <b...@q...pl> napisał w wiadomości
> Można nawet piec małe rybki na patykach, ale to zabawa dla amatorów, no i
> ktoś wczesniej musiałby je złowić.

Nawet!

Klajne Fisze!?

Ajajajajajajajajaajaj!

Ale po co łapać klajne Fisze?

jm

13. Data: 2007-11-24 17:51:25

Od: BBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

magaton pisze:

> Nawet!
> Klajne Fisze!?
> Ajajajajajajajajaajaj!
> Ale po co łapać klajne Fisze?

Bo grube fisze nadają się na Gefilte Fisch, a tego to na ognisku nie
upieczesz, jak wiesz.
--
BBjk

14. Data: 2007-11-24 20:09:08

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

BBjk pisze:

> Bo grube fisze nadają się na Gefilte Fisch, a tego to na ognisku nie
> upieczesz, jak wiesz.

Się mylisz, można co innego zrobić, np. w soli kłodawskiej krystalicznej
po skropieniu cytryną zapiekasz i są super.
pozdr. szabasowo Jerzy
--
Co dzisiaj piątek czy sobota?

15. Data: 2007-11-24 20:27:00

Od: BBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy Nowak pisze:

> Się mylisz, można co innego zrobić, np. w soli kłodawskiej krystalicznej
> po skropieniu cytryną zapiekasz i są super.

Do ogniska można ją zawinąć w warstwę gliny, a wcześniej w miejsce
wnętrzności napakować ziółek i ćwiartki cytryny i tak upiec.
A na deser jakiś cymes, np. jabłka pieczone na patykach, z migdałkiem
czy orzechem otoczonym cynamonem z cukrem zamiast gniazda nasiennego.
--
BBjk

16. Data: 2007-11-24 20:58:26

Od: "Bluzgacz" <p...@w...org> szukaj wiadomości tego autora

"Jerzy Nowak" <0...@m...pl> wrote in message

> pozdr. szabasowo Jerzy

Slonce juz dawno zaszlo....

17. Data: 2007-11-24 21:02:49

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

BBjk pisze:

> [...]
> A na deser jakiś cymes, np. jabłka pieczone na patykach, z migdałkiem
> czy orzechem otoczonym cynamonem z cukrem zamiast gniazda nasiennego.

Ryba obtoczona gliną? Owszem, ale zanim to zrobisz zawiń ją np. w liście
dzikiego chrzanu.
Reszta się zgadza.
pozdr. ogniskowo Jerzy

18. Data: 2007-11-25 00:04:38

Od: "fuksa" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "fuksa"

dzięki wszystkim za porady

poszłam minimalistycznie, jeśli chodzi o obróbkę na miejscu - jaja w cebuli
i warzywka wg Lii-> calkowita porażka :D
wilgoć i chłod pozwoliły jako tako upiec to, co nad ogniem, natomiast żar
gasł w oczach :)
najgorsze ognisko, jakie pamiętam; na jakiś tydzień mam zapiekanke warzywną
:)

i kilka dni pozbywania się zapachu dymu i wędzenia :)

Ola

do wiosny tylko gotowane na parze ;)

19. Data: 2007-11-25 00:43:46

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

fuksa napisał(a):
> [...]
> warzywną :)
>
> i kilka dni pozbywania się zapachu dymu i wędzenia :)

Dlatego nie ma to, jak tradycyjne i spradzone przepisy "ogniskowe" -
warto rozpalić ognisko na tyle wcześnie przed przybyciem gości, aby było
się "czym rządzić".

--
XL wiosenna

"Ci, którym natura każe się trzymać z dala od wspólnoty ... , nie
potrzebują też obrony, bo brak zrozumienia nie może ich ugodzić, są
bowiem poza kręgiem światła, a miłość znajdzie ich wszędzie. Nie
potrzebują też pokrzepienia, bo jeśli chcą pozostawać prawdziwi, mogą
czerpać tylko z siebie, zatem nie można im pomóc, przedtem
nie zaszkodziwszy." Franz Kafka

20. Data: 2007-11-25 06:11:20

Od: BBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy Nowak pisze:

> Ryba obtoczona gliną? Owszem, ale zanim to zrobisz zawiń ją np. w liście
> dzikiego chrzanu.

Ta glina stwardnieje na cegłę i obtłukując taką skorupę ceramiczną z
ryby równocześnie usunie się łuski, skrzela i ogon, co oszczędza
papraniny wczesniejszej. Zresztą podobnie piecze sie kurę, wg tradycji
cygańskiej. Wypatroszoną, ale w piórach.
Nie próbowałam z kurą, mam pewne wątpliwości, czy taka zapiekanka z piór
nie przyda dodatkowego aromatu. No nie miałam przy ogniskach czorny kury.
--
BBjk

Potrawy Świąteczne
garnek rzymski - przepisy