lodówka - rozmrażanie

1. Data: 2003-08-31 21:39:29

Temat: lodówka - rozmrażanie
Od: "Marcin Szumilas" <s...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzień dobry!

Planuję kupić lodówkę i zbieram informacje.
Jak to jest z tym samorozmrażaniem, słyszałem, że większość lodówek
sama rozmraża tylko jedną część, chłodziarkę, a zamrażarkę i tak
trzeba rozmrażać ręcznie. To jest prawda? Więc jak często to się robi?

Pozdrawiam,
MSz

1. Data: 2003-08-31 23:08:01

Temat: Re: lodówka - rozmrażanie
Od: Shield <s...@p...onet.usun.anty.spam.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> sama rozmraża tylko jedną część, chłodziarkę, a zamrażarkę i tak
> trzeba rozmrażać ręcznie. To jest prawda? Więc jak często to się robi?

Witam.

A jak sobie wyobrazasz samoczynne rozmrazanie zamrazarki? Toc cale
zgromadzone tam bogactwo by bylo do wyrzucenia ;)
A wracajac do tematu, to rzeczywiscie masz racje. Indesit i Electrolux
zalecaja rozmrazanie zamrazarki raz w roku i z reguly rzeczywiscie jest
taka potrzeba wlasnie raz do roku (po prostu zbiera sie juz dosyc
pokazna warstwa lodu) - ale wszystko zalezy jeszcze od sposobu
eksploatacji (jesli raz ja napakujesz i bedziesz otwieral raz na miesiac
to wytrzyma dluzej bez rozmrazania niz taka otwierana kilka razy
dziennie). Najlepiej przed rozmrozeniem wyjesc wszystko z chlodziarki,
zamrozic zamrazarke na maxa i przed rozmrazaniem przelozyc wszystko z
zamrazarki do chlodziarki. Spokojnie wytrzyma caly proces bez
rozmrozenia zywnosci (zreszta zwykle tak zalecaja producenci).

Pzdr.
Shield.

1. Data: 2003-08-31 23:19:49

Od: "Marcin Szumilas" <s...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Shield" <s...@p...onet.usun.anty.spam.pl> napisał w
wiadomości news:bitv4g$vpn$1@walker.pcmedia.com.pl

> A jak sobie wyobrazasz samoczynne rozmrazanie zamrazarki? Toc cale
> zgromadzone tam bogactwo by bylo do wyrzucenia ;)

No ja się właśnie pytam. :)
Chłodziarka sobie jakoś radzi... podobno...

> [...]
> przelozyc wszystko z zamrazarki do chlodziarki. Spokojnie wytrzyma
> caly proces bez rozmrozenia zywnosci (zreszta zwykle tak zalecaja

A osobna regulacja dla chłodziarki i zamrażarki to standard? (jeszcze
nie chodziłem po sklepach).
Czy za 1600zł kupię jakąś w miarę dobrą lodówkę ok. 180cm?

Dzięki, pozdrawiam,
MSz

1. Data: 2003-09-01 06:02:06

Od: Piotr Jankisz <p...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marcin Szumilas napisał(a):

> Jak to jest z tym samorozmrażaniem, słyszałem, że większość lodówek
> sama rozmraża tylko jedną część, chłodziarkę, a zamrażarkę i tak
> trzeba rozmrażać ręcznie. To jest prawda?

Tak.

> Więc jak często to się robi?

U Whirpoola raz na pół roku.

--
Piotr Jankisz

Małe co nieco o rowerach:
http://www.widzew.net/~bladteth/pj.html

1. Data: 2003-09-01 06:27:12

Od: "mer" <b...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zamrazarki do chlodziarki. Spokojnie wytrzyma caly proces bez
> rozmrozenia zywnosci (zreszta zwykle tak zalecaja producenci).

Najlepiej to robić to w środku zimy w czasie mrozów i wtedy balkon sie przydaje
bardzo.

mer

1. Data: 2003-09-01 11:12:57

Od: "ania" <a...@e...pl_#@!%> szukaj wiadomości tego autora

> A jak sobie wyobrazasz samoczynne rozmrazanie zamrazarki? Toc cale
> zgromadzone tam bogactwo by bylo do wyrzucenia ;)

sa lodowki ktore same odszraniaja zamarazarke, z tego co doczytalam kiedys w
instrukcji - maja grzalke i wlacza sie ona gdy jest zamrazarka zaszroniona,
dziala calkiem dobrze, bo od 2,5 roku nie odmrazalam zamrazarki a bardzo
czesto ja otwieram
z tego co widzialam to napewno raz sie odmrazala (bo wtedy sie wlasnie
wystraszylam ze cos sie popsulo:-)))

zamrazarka nie ma nigdzie nawisow lodu szronu ani tym podonbych rzeczy

ania
www.aem.pl
Krakuf
osiolek F650 CS
143 kucyki pod czerwona sukienka

1. Data: 2003-09-01 20:43:24

Od: Shield <s...@p...onet.usun.anty.spam.pl> szukaj wiadomości tego autora

> No ja się właśnie pytam. :)
> Chłodziarka sobie jakoś radzi... podobno...

Bo w chlodziarce masz temperatury oscylujace w poblizu 0-6-8 stopni,
wiec nie ma problemu z rozmrozeniem tego co osadzi sie na tylnej sciance
- wystarczy ze podniesie sie temperature do np. 6 stopni i wszystko
splynie. W zamrazarce jest temperatura rzedu -18 i nizej, wiec
podgrzanie powyzej 0 jest poniekad trudne.

> A osobna regulacja dla chłodziarki i zamrażarki to standard? (jeszcze
> nie chodziłem po sklepach).
> Czy za 1600zł kupię jakąś w miarę dobrą lodówkę ok. 180cm?

Osobna regulacja nie jest standardem, ale raczej czesto spotykana. Sa
modele z jednym agregatem i dwoma osobnymi regulatorami (dzieki temu
mozesz wylaczyc chlodziarke jak na dluzej wyjezdzasz i nic w niej nie
zostawiasz jednoczesnie zostawiajac wlaczona zamrazarke, co nie jest
mozliwe w przypadku sterowania jednym regulatorem), jak tez z dwoma
agregatami (w tym przypadku mozna autonomicznie wlaczac i wylaczac
zamrazarke i chlodziarke).

Pzdr.
Shield.

wersalki