lodówki inox - czy łatwo je obić?

1. Data: 2003-10-01 10:13:09

Temat: lodówki inox - czy łatwo je obić?
Od: "Marcin Cichy" <m...@U...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zastanawiam się nad kupieniem lodówki inox i umieszczeniem jej przy wejściu
do kuchni. Martwi mnie tylko jedna rzecz - widziałem taką lodówkę u
znajomego, która po dwóch latach używania wyglądała potwornie - była
strasznie poobijana. Wgniecenia na inoxie, choćby delikatne, są bardzo
widoczne, bo załamują płaszczyznę odbijającą światło.
Czy wasze inoxy też są poobijane? Czy nadal wyglądają jak w dniu zakupu?

Pozdrawiam
MCichy

1. Data: 2003-10-02 08:22:06

Temat: Re: lodówki inox - czy łatwo je obić?
Od: "GlennBp" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> widoczne, bo załamują płaszczyznę odbijającą światło.
> Czy wasze inoxy też są poobijane? Czy nadal wyglądają jak w dniu zakupu?

czy chodzi ci o inox (ceny lodowek od okolo 5-6 tys) czy o lodowki wykonane z
blachy plastyfikowanej imitujacej inox? np. Amica, Gorenje (pinifarina) i inne.

> Pozdrawiam
> MCichy

Pozdrawiam
Lukasz

1. Data: 2003-10-02 11:10:36

Od: "Marcin Cichy" <m...@U...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> czy chodzi ci o inox (ceny lodowek od okolo 5-6 tys) czy o lodowki
wykonane z
> blachy plastyfikowanej imitujacej inox? np. Amica, Gorenje (pinifarina) i
inne.

A to niespodzianka dla mnie...
Czyli lodówki za ok. 3000 - 4000 zł to podróbka inoxa? I czy to właśnie je
łatwo uszkodzić? Czym w użytkowaniu i wyglądzie różnią się oba typy lodówek?
Chętnie o tym przeczytam, więc bardzo proszę o rozwinięcie tematu.

Pozdrawiam
Marcin Cichy

1. Data: 2003-10-02 12:05:34

Od: "GlennBp" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> łatwo uszkodzić? Czym w użytkowaniu i wyglądzie różnią się oba typy lodówek?
> Chętnie o tym przeczytam, więc bardzo proszę o rozwinięcie tematu.

ok, a wiec tak z tego co pamietam jedyne firmy ktore sprzedaja w polsce lodowki
robione z prawdziwego inoxu to AEG i Liebherr ich koszt jest cokolwiek wysoki
przynajmniej te 6 tysiecy, natomiast lodowki kosztujace do okolo 3 tysiecy sa
robione wlasnie z blachy ocynkowanej ktora to blacha niejest lakierowana
specjalnym lakierem zwanym colaminat, a powlekana folia PCV o grubosci okolo
140 mikronow( w zaleznosci od firmy ktora ja, blache produkuje, a sa takie
firmy 4 na swiecie) generalnie jesli chodzi o estetyke inox wygrywa, jesli
chodzi o komfort uzytkowania czyszczenie odpornosc a pozniej "widocznosc" urazu
np. po uderzeniu to jednak wygrywa blacha plastyfikowana. Pozatym inox jest
okolo 3-4 razy drozszy nizli jego podrobka.
aha falszywy inox oczywiscie ma wszelkie atesty dopuszczajace ja do kontaktu z
zywnoscia.
P.S sprobuj zmyc flamaster spirytusowy z Inoxu :) bedzie ciezko z falszywki
schodzi bez klopotu.

mam nadzieje ze nie namieszalem :)

1. Data: 2003-10-02 17:48:46

Od: "Marcin Cichy" <m...@U...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
kontaktu z
> zywnoscia.
> P.S sprobuj zmyc flamaster spirytusowy z Inoxu :) bedzie ciezko z

Ależ skąd, bardzo dziękuję za wyczerpującą odpowiedź.
Ale nadal ciekawi mnie, czy te tańsze ala-inoxy, w miarę ładne na wystawach
sklepowych, są tak samo ładne po 2-4 latach, czy wyglądają jak poobijane i
potłuczone blaszaki.

1. Data: 2003-10-02 17:54:13

Od: "GlennBp" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

<kat>
> [...]
> sklepowych, są tak samo ładne po 2-4 latach, czy wyglądają jak poobijane i

hmm trudno powiedziec, ja sam kupilem lodowke zrobiona z takiej blachy, gorenje
pinifarine, a poniewaz glebiej siedze w temacie tych materialow, jestem sklonny
twierdzic, ze sa one bardziej przyjazne uzytkownikowi nizli te inoxowe, i tym,
samym neibeda sie jakos dramatycznei zuzywac, zreszta material te ejst z
powodzeniem stosowany w windach a tam jak wiadomo musi byc " wandaloodporny",
BTW dzis widzialem jeszcze siemensa z inoxu..za 16 tys:)
Pozdrawiam
lukasz

Cykliniarz Slask poszukiwany.
umywalka łazienkowa z szafką
Piekarnik AMICA do zabudowy
Balustrada schodowa - Lublin
Jak wywabic ta plame - naprawde trudne pytanie !!!