luszczyca w poznym wieku

1. Data: 2001-12-06 06:20:50

Temat: luszczyca w poznym wieku
Od: piotr <p...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam.

mam pytanie. czy łuszczyca może objawić się w późniejszym wieku. to
znaczy tak około 50 lat.
moja mama nigdy nie chorowała na łuszczycę a teraz pojawiły się na jej
ciele (szczególnie w okolicach łokci) duże plamy łuszczącej się skury
(strupy). próbowała smarować już wieloma maściami, ale niestety nie
przynosi to skutku.
czy możecie poradzić czego ewentualnie użyć, żeby móc spodziewać się
poprawy?

2. Data: 2001-12-06 06:53:57

Temat: Re: luszczyca w poznym wieku
Od: piotr <p...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 06 Dec 2001 07:20:50 +0100, piotr <p...@h...pl> wrote:

> [...]
>przynosi to skutku.
>czy możecie poradzić czego ewentualnie użyć, żeby móc spodziewać się

proszę Was jeszcze o podanie stron gdzie można się dowiedzieć więcej o
sposobach leczenia, przyczynach i tak dalej.

dziękuję.

3. Data: 2001-12-06 12:43:28

Od: "Virge" <k...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Zerknij na:
http://republika.pl/psoriasis/index1.htm
http://atwpro.pol.pl/medycyna/luszczyc.htm
http://www.schering.pl/der_dermatologia_luszczyca.ph
http://www.cnl.pl/Zdrowie/luszczyc.htm

Virge

4. Data: 2001-12-06 12:43:28

Od: "Virge" <k...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Zerknij na:

5. Data: 2001-12-06 13:47:42

Od: "Jacenty" <j...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "piotr" <p...@h...pl> napisał w wiadomości

Ciekawy jest adres: http://www.vipsogal.silesianet.pl/opis.html

Co do maści to byłbym ostrożny i wcale nie wiem czy to taka rewelacja. Bez
lekarza nie polecam, ale ciekawe jest podejście do diety. Niech mama będzie
bardzo ostrożna z lekarzami. Mam znajomą, która została przez nasza medycynę
doprowadzona do stanu wręcz tragicznego. (sorry lekarze, nie uogólniam,
zakładam, że miała pecha). Łuszczyca leczy się bardzo ciężko, a wielu
twierdzi, że wogóle nie da się całkiem wyleczyć (może to ci uczciwi). Samemu
nie ma co się bawić w leczenie, ale nie można bezkrytycznie podchodzić do
zaleceń. Np moje żona (łuszczyca skóry głowy), przez 2 lata była leczona
przez wziętego lekarza na łojotokowe zapalenie skóry, a to była klasyczna
łuszczyca. Z kolei różne cudowne maści ze sterydami (np chyba Vipsogal) dają
cudowne efekty, ale nawroty są przykre i jeszcze silniejsze.
Nie martw się, można z tym żyć, chociaż to nic przyjemnego.
Jacenty

6. Data: 2001-12-06 18:47:55

Od: "Yacool" <m...@p...multinet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam luszczyce od prawie 6 lat i musze cos powiedziec na ten temat. Wiec
lekarz jest tu najwazniejsza sprawa, bylem ostatnio w szpitalu przy okazjik
czegostam i spotkalem jedna laske ktora tez to ma i mimo ze leczy sie od
kilku lat(byla nawet wlasnie po to w szpitalu wiedziala tylko tyle ze nie
mozna jesc ciemnej czekolady!!! A jesli chodzi o djete to niemozna
baaaaaaardzo wielu rzeczy). Ja mam dobrego lekarza w Poznaniu i w koncu
jestem prawie zdrowy. Prawie bo jeszcze czasem wyskoczy jedna maluska
plamka, ale po 1 dniu znika. A mialem tego sporo.Masci pomagaja,ale tylko
jesli sie zachowuje umiar w jedzeniu niektorych rzeczy (nic tlustego itp.)
Jesli chodzi o mnie to cudownym srodkiem okazala sie witaminka B12 w
zastrzykach ( 10 zastrzykow, 2 razy w tuygodniu), ale nie gwarantuje ze
podziala to na kazdego bo cos mi sie wydaje ze u mnie cos nie dziala jak
nalezy z wontrobkom i w tym lezy problem. Jak by ktos mial jakies pytania or
smth to niech pisze. Pozdroofka

7. Data: 2001-12-07 07:23:53

Od: piotr <p...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 6 Dec 2001 14:47:42 +0100, "Jacenty" <j...@r...pl> wrote:

> [...]
>cudowne efekty, ale nawroty są przykre i jeszcze silniejsze.
> Nie martw się, można z tym żyć, chociaż to nic przyjemnego.

dzienks za podpowiedż.
problem w tym, że mama ma bardzo duże obszary na skurze pokryte
łuszczycą. na łokciach ma place o średnicy 5 cm. na nogach mniejsze w
różnych miejscach.
wydaje mi się, że w jej przypadku jest złe i nieregularne odżywianie -
co zresztą jej mówiłem.
je raz na jakiś czas i jeszcze byle co. najważniejsza jest dla niej
praca.
po dobroci nie przetłumaczysz.

dzięki jeszcze raz za odpowiedzi.

8. Data: 2001-12-07 14:03:43

Od: "Jacenty" <j...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

>najważniejsza jest dla niej
> praca.
> po dobroci nie przetłumaczysz.

Stres też powoduje nawroty,
Jacenty

Melatonina
TVP1 program o kanibalizmie : ludzie moga przezyc bez jedzenia 50-60 dni ?
Wodogłowie
dolegliwosci pooperacyjne - pomocy
Gdzie najwięcej cynku?