maciej stuhr w fantastycznej formie

81. Data: 2010-03-07 18:06:57

Temat: Re: maciej stuhr w fantastycznej formie
Od: Qrczak <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2010-03-07 15:58, niebożę Chiron wychynęło i cichym głosikiem ryknęło:

http://digart.img.digart.pl/data/img/vol3/50/34/down
load/452663.jpg

Qra,

82. Data: 2010-03-07 18:11:58

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Fragile" <s...@o...pl> wrote in message

> Wiem, czym sa siarczyny :)

> Nie ma ich rowniez w _niektorych_ (bardzo nielicznych)
> winach bio. Co nie oznacza, ze osoba uczulona lub
> z nietolerancja innych substacji znajdujacych sie w winie,
> nie zareaguje na nie np. silnym bolem glowy.
>
> Pozdrawiam,
> F.

W zasadzie wina są słabymi alkoholami pitnymi i w procesie ich
wytwarzania używa się siarczynów do sterowania fermentacją. Wina siarkowane
a więc konserwowane dwutlenkiem siarki (szlachetne siarkowanie) lub w
tandecie dolewanie roztworów siarczynów (do win patykiem pisanych, a więc
niedojrzałych) należy przed spożyciem przewietrzyć poprzez zostawienie
otwartej butelki bądź przelanie np. do karafki - podczas wietrzenia i
przelewania dwutlenek siarki ulatuje do atmosfery.
Konserwuje się wina także poprzez alkoholizację - gdyż niektóre kraje
zakazały siarczynowania.

83. Data: 2010-03-07 18:33:31

Od: Qrczak <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2010-03-07 19:06, niebożę Vilar wychynęło i cichym głosikiem ryknęło:
> U?ytkownik "Qrczak"<q...@g...pl> napisa? w wiadomo?ci

> Dobra, za??my, ?e wszyscy mieli?cie....troch? w czubie :-))))))))))), MK

Wyrażam głośny a zdecydowany sprzeciw. Ciężko pracowałam cały wczorajszy
dzień. Łącznie z wieczorem.

Qra

84. Data: 2010-03-07 19:35:03

Od: medea <X...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Qrczak pisze:

> http://digart.img.digart.pl/data/img/vol3/50/34/down
load/452663.jpg

To pranie robiłaś, czy malowanie?

Ewa

85. Data: 2010-03-07 19:58:10

Od: Qrczak <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2010-03-07 20:35, niebożę medea wychynęło i cichym głosikiem ryknęło:

Najpierw malowanie, potem oczywiście.

Qra

86. Data: 2010-03-07 21:34:25

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 7 Mar 2010 18:57:47 +0100, Fragile napisał(a):

> [...]
> z nietolerancja innych substacji znajdujacych sie w winie,
> nie zareaguje na nie np. silnym bolem glowy.

Na przyklad na fuzle w winie.
--

Ikselka.

87. Data: 2010-03-07 21:38:23

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 7 Mar 2010 19:11:58 +0100, Panslavista napisał(a):

Słabymi roztworami alkoholu.

> [...]

> przelewania dwutlenek siarki ulatuje do atmosfery.
> Konserwuje się wina także poprzez alkoholizację - gdyż niektóre kraje

Wtedy to już nie jest wino, lecz napój alkoholizowany.
--

Ikselka.

88. Data: 2010-03-08 00:53:29

Od: "Chiron" <e...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Fragile" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> z nietolerancja innych substacji znajdujacych sie w winie,
> nie zareaguje na nie np. silnym bolem glowy.

Wiesz- siarczynami traktuje się wszystkie wina do (jak mi się zdaje) 200 zł.
Później- to już różnie. Należy jeszcze pamiętać, że beczki, w których jest
prowadzona fermentacja odkaża się dwutlenkiem siarki (antygrzybicznie).
Jeśli chodzi o wina domowe: Niestety- mam obecnie od prawie 5 lat bardzo
ciepłą piwnicę- czyli nie mam gdzie przechowywyać wina. Wino (to bardzo
różnie) ale te 3 lata to musi odstać. W przeciwnym razie- jeszcze właściwie
fermentuje (w przemyśle dodaje się do niego siarczynów, aby ten proces
zatrzymać, w domu- spirytusu)- jest więc nieprzerobione. Mnie od niego boli
głowa. Stare wino (powyżej 3 lat, miód powyżej 5, półtorak nawet10 letni)
jest ok.
Jednak ja preferuję czystą, robotniczą wódeczkę:-). Najlepsze są na naszym
rynku- Belveder oraz Orkisz. Pozostałe- na ogół albo podróby, albo "zepsute"
marki. Ponieważ jestem weganinem- po 2, 3 kieliszkach (25 ml) mam dość. Po
4- idę spać:-). Butelka starcza mi więc na dłużej:-).

--
Serdecznie pozdrawiam

Chiron

skarb.