magnolia

31. Data: 2004-02-27 01:05:19

Temat: Re: magnolia
Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Bogusław Radzimierski" <r...@o...pl> wrote in message
news:AEELLCFPEPACHFAEFIBEEEBFFGAA.radzimierski@ogrod
-botaniczny.pl...

> Może niezbyt precyzyjnie sie wysłowiłem, chodzi o kolor kwiatów :-)

Tak tez myslalem :)

> Magnolia 'Elizabeth' i M.'Yellov River'

Moze to wplyw M. acuminata opoznia tak kwitnienie?? W kazdym razie mieszance
zakwitaja zwykle dosc szybko.
Znasz jakas odmiane z tej grupy, ktora osiaga podobne do M. acuminata
rozmiary, a kwitnie podobnie jak te, o ktorych piszesz?

Pozdrawiam,
Bpjea

32. Data: 2004-02-27 01:32:15

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Gusiek" <a...@p...onet.pl> wrote in message

> Zgoda, choć nie do końca. Bezprzewodnikowe magnolie to piękna rzecz :)

Te przewodnikowe, gdy juz w podeszlym wieku, przewaznie zatracaja przewodnik
i faktycznie sa piekne.
Przewodnikowe latwiej sie jednak prowadzi (jesli ktos chce ;) i przynajmniej
teoretycznie moga byc odporniejsze na wylamywanie galezi (np. przez snieg).

> Czemu nie? Przecież fast garden, trawniki z rolki i drzewa gotowe do
> posadzenia to nagminne. W naszym świecie mnóstwo jest skrajności.

Trawnik z rolki? - to nie dla mnie :(
Podobnie nie kupilbym drzewa wstepnie uformowanego lub wyprowadzonego, bo
stracilbym przyjemnosc zajecia sie jego prowadzeniem osobiscie.

> Zgadzam się.
> Potulny ze mnie czlowiek

Dobrze, ze sie ze mna zgadzasz ;)

Pozdrawiam,
Bpjea

33. Data: 2004-02-27 01:36:04

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Bogusław Radzimierski" <r...@o...pl> wrote in message
-botaniczny.pl...

> Choćby Magnolia tripetala, wcale mi nie zależy na jej kwiatach, zresztą
> cuchnących, ale liście, to jest to...

Akurat magnolia parasolowata jest wyjatkiem jezeli chodzi o zapach kwiatow.
M. hypoleuca podobno przyjemnie pachnie. M. officinalis takze.
M. macrophylla - nie wiem.

Pozdrawiam,
Bpjea

34. Data: 2004-02-27 03:13:18

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Jacek Kaliszan" <s...@i...pl> wrote in message
> Jednak z nasion jest ciekawiej , ........... i się doczekałem.
> http://ogrod.mm.com.pl/foto/magnolia.htm

Ale niestety taki kwiatek magnolii pokryty lodem nastepnego dnie juz
nie doczeka :-(

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

35. Data: 2004-02-27 06:38:47

Od: r...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Bpjea

> [...]

> Znasz jakas odmiane z tej grupy, ktora osiaga podobne do M. acuminata
> rozmiary, a kwitnie podobnie jak te, o ktorych piszesz?

Mam jeszcze w ogrodzie Magnolię 'Yellow Bird', też zakwitnie w tym roku ,
około 15 pąków kwiatowych.
Pozdrawiam, Bogusław
http://www.hort.net/gallery/view/mag/magyb/

36. Data: 2004-02-27 16:38:49

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Jacek Kaliszan" <s...@i...pl> wrote in message
> Jednak z nasion jest ciekawiej , ........... i się doczekałem.
> http://ogrod.mm.com.pl/foto/magnolia.htm

Moje gratulacje! :)
Nasiona zebrales z magnolii posredniej?
Opatentowales juz ta nowa odmiane? Kwiat ladny, nieco inny niz zwykle
spotykane (tak na pierwszy rzut oka).

Pozdrawiam,
Bpjea

37. Data: 2004-02-27 17:58:22

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Bogusław Radzimierski" <r...@o...pl> wrote in message
-botaniczny.pl...

> Mam jeszcze w ogrodzie Magnolię 'Yellow Bird', też zakwitnie w tym roku ,
> około 15 pąków kwiatowych.

Czytalem kiedys o odmianie, ktora miala cos wspolnego z maslem (Butter...
moze Buttercup?) Teraz nie pamietam, jaka to byla odmiana.

> http://www.hort.net/gallery/view/mag/magyb/

Dawno nie szukalem magnolii w internecie, dlatego tych zdjec jeszcze nie
widzialem. Dziekuje za link :)

Pozdrawiam,
Bpjea

PS: znalazlem nazwe tej odmiany - chodzilo mi o M. acuminata 'Butterflies'
Zato jezeli chodzi o m. 'Elizabeth' to namierzylem w sieci dwie odmiany o
tej samej nazwie, co do ktorych podaja rozne wymiary. Gdy bedziesz mial
nasiona z Twoich egzemplarzy zoltokwitnacych, bede mogl liczyc na kilka?
A czy rosnie u Ciebie tez M. acuminata w formie dzikiej?

38. Data: 2004-02-28 07:07:44

Od: r...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> nasiona z Twoich egzemplarzy zoltokwitnacych, bede mogl liczyc na kilka?
> A czy rosnie u Ciebie tez M. acuminata w formie dzikiej?

Nie ma sprawy, nasiona zbiorę, M.acuminaty nie posiadam, mam jeszcze
M.stellata, ale ona rośnie u mnie źle..
Pozdrawiam, Bogusław
Ogróg bez kwitnących Magnolii to nie ogród..

39. Data: 2004-02-28 10:04:35

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bogusław Radzimierski" <r...@o...pl>
napisał w wiadomości
-botaniczny.pl...

M.acuminaty nie posiadam, mam jeszcze
> M.stellata, ale ona rośnie u mnie źle..
> Pozdrawiam, Bogusław
> Ogróg bez kwitnących Magnolii to nie ogród..

Ty to jednak jesteś człekiem nieustraszonym, skoro mi się tak narażasz:-)
Nie mam winorośli, nie mam storczyków, nie mam magnolii. Mam -
chwastowisko/badziewnik?

Pozdrawiam, Basia.

40. Data: 2004-02-28 10:29:50

Temat: Odp: magnolia
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Basia Kulesz <b...@i...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:c1ppbr$1rk$...@a...news.tpi.pl...

> Ty to jednak jesteś człekiem nieustraszonym, skoro mi się tak narażasz:-)
> Nie mam winorośli, nie mam storczyków, nie mam magnolii. Mam -
> chwastowisko/badziewnik?

No przecież w winoroślach błąd życiowy naprawiasz :-)))
Pozdrawiam :-)
Janusz
PS
A storczyki i magnolie i tak się nie liczą... :-)
J.

Kocham frezje
Jaka to roślina ? Pomóżcie...
analiza gleby