makaron

1. Data: 2004-05-20 05:51:50

Temat: makaron
Od: nenia <n...@g...abc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ma ktoś ciekawy przepis na podanie makaronu? Może jakaś zapiekanka,
brakuje mi pomysłów...

1. Data: 2004-05-20 06:20:36

Temat: Re: makaron
Od: "MonikA" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "nenia" > napisał w wiadomości

> Czy ma ktoś ciekawy przepis na podanie makaronu? Może jakaś zapiekanka,
> brakuje mi pomysłów...

Zapewne przepis mało oryginalny ale mój mąż to lubi...
Rozgrzewam tłuszcz na patelni ,kładę na nią mielone.Kiedy zaczyna sie
rumienić dodaje sól , pieprz czosnek ..Dodaje pomidory z puszki i doprawiam
przyprawa do kuchni wloskiej.
No i sa dwie wersje ...
1 tz w domu i degustacja natychmiast - no to poprostu klade to na ugotowany
makaron i posypuje zieleninka.
2 tz wroci w nocy wiec- ukladam na zaroodpornej brytfance warstwowo i gore
zasypuje serem, tak by w nocy jedynie odgrzać i podać "COS" ciepłego.

MJ.

1. Data: 2004-05-20 07:10:09

Od: nenia <n...@g...abc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik MonikA napisał:

> [...]
> 2 tz wroci w nocy wiec- ukladam na zaroodpornej brytfance warstwowo i gore
> zasypuje serem, tak by w nocy jedynie odgrzać i podać "COS" ciepłego.

Dzięki serdeczne :)

1. Data: 2004-05-20 07:36:59

Od: "Paul Urstein" <p...@b...ch> szukaj wiadomości tego autora

Witaj, masz kolosalne pole do popisu.
Trzeba tylko przestrzegac kilku zasad
1. Jesli makaron bedzie ugotowany na 100% przed zapieczeniem, po zapieczeniu
bedzie PRZEgotowany
2. Musi byc sporo plynu (mam na mysli sos) poniewaz piec suszy
niemilosiernie
(jseli robisz zapiekanke z miesem, sos od miesa wystarczy, jesli nie, zrob
lekki beszamel- przepisow jest sto)
3. Wszystko musi byc gotowe przed zapiekaniem ktorego celem jest tylko
stopienie sera i nadanie skorupce ladnego koloru

No a teraz wymysl sobie co chcesz z tym fantem zrobic!
na przyklad:

mise en place
podgotuj makaron al dente w slonej wodzie z dodatkiem lyzki oliwy
przelej go zimna woda i zatrzymaj
przygotuj mieso mielone jak do "Hachi Parmentier" (przepisow jest mnostwo)
dopraw do swojego smaku - czyli probuj chocby i dziesiec razy
pokroj cukinie i pomidor na plasterki
sol, pieprz,

danie
Na dno pojemnika ktory pojdzie do pieca wsyp polowe makaronu, mieso, druga
warstwe makaronu, przelej sosem z miesa, poloz fantazyjnie plasterki cukini
i pomidora, posyp serm i do pieca w ostatniej chwili.

Jesli danie nie bedzie mialo dokladnie tego smaku o ktorym myslales,
zastosuj zasade butow narciarskich :
but nigdy nie dostosuje sie do stopy, czyli stopa musi dostosowac sie do
buta....

--
Amicalement
Paul Urstein

1. Data: 2004-05-20 11:24:02

Od: "Beata" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

makaron ugotowany na polmiekko
tunczyk w oleju
śmietana
zioła (ja biore bazylie, zioła prowansalskie i pieprz ziołowy)

Olej z tuńczyka na patelnie do tego makaron podsmażyć, dodać zioła i
tuńczyka, wlać śmietanę, podgrzać. Posypać startym żółtym serem.

Makaron ze szpinakiem
makaron
szpinak
boczek wedzony
ser zółty

Boczek podsmażyc dodać szpinak doprawic do smaku. Ser pokroić w kostkę.
Makaron ugotować, odlać. wrucić szpinak i ser, mieszać energicznie do
rozpuszczenia sera.

1. Data: 2004-05-20 13:03:39

Od: "Paul Urstein" <p...@b...ch> szukaj wiadomości tego autora

albo zamiast szpinaku podsmazone pory!

--
Amicalement
Paul Urstein

1. Data: 2004-05-20 18:55:58

Od: Evunia <j...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

Thu, 20 May 2004 08:20:36 +0200, na pl.rec.kuchnia, MonikA napisał(a):

> Rozgrzewam tłuszcz na patelni ,kładę na nią mielone.

ale mielone co, kotlety, czy mięso surowe mielone ?
Wolę dopytać, bo czasami można dziwne rzeczy sobie dopowiadać z takich
niejasności, a ja mam ku temu talent ;)

--
Eva Sheers

1. Data: 2004-05-20 19:33:35

Od: tapta <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

nenia wrote:
> Czy ma ktoś ciekawy przepis na podanie makaronu? Może jakaś zapiekanka,
> brakuje mi pomysłów...

Jutro robię taka oto zapiekankę: do ugotowanego grubego makaronu
dorzucam surowy boczek pokrojony w kostkę i twaróg. Przyptrawiam w
zasadzie tylko solą i pieprzem i zapiekam az boczek się zrobi. oste i
smaczne.

tapta
GG:4082847

1. Data: 2004-05-21 11:21:23

Od: "Tomek Zalas" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Paul Urstein <p...@b...ch>, w poście:
40ac5fb1$3...@n...bluewin.ch napisał(-a) m.in.:

> Witaj, masz kolosalne pole do popisu.
> Trzeba tylko przestrzegac kilku zasad
> 1. Jesli makaron bedzie ugotowany na 100% przed zapieczeniem, po
> zapieczeniu bedzie PRZEgotowany
Ja wole w garnku PRZEgotować makaron a potem jeszcze w brytfance dolac
wody, wtedy robi się z makaronu prawie jednolita warstwa - tak
najbardziej lubię.

Slodkie ziemniaki, jamy, i tym podobne stwory
Nóż do sushi...
ciasto półfrancuskie
placuszki
młoda kapustka-mniam