Nóż do sushi...

1. Data: 2004-05-19 21:08:16

Temat: Nóż do sushi...
Od: "Altus" <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Może ktoś wie gdzie w Warszawie można kupić nóż do sushi (a najlepiej do
sashimi) za rozsądne pieniądze (poniżej 200PLN) ?

Z góry dziękuję za wskazówki,

Altus

1. Data: 2004-05-20 09:29:29

Temat: Re: Nóż do sushi...
Od: wiku <s...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Altus wrote:

> Witam,
>
> Może ktoś wie gdzie w Warszawie można kupić nóż do sushi (a najlepiej do
> sashimi) za rozsądne pieniądze (poniżej 200PLN) ?

widzialem w sklepie internetowym:
http://tinyurl.com/2fswm
tyle, ze jest nieco drozszy - bo kosztuje 210 pln

pozdro
wiku

1. Data: 2004-05-20 10:18:43

Od: "Paul Urstein" <p...@b...ch> szukaj wiadomości tego autora

Przelecialem po net w poszukiwaniu nozy....ceny ze mozna sie przewrocic...
od 100 euro w gore. Czego ty wymagasz od noza do sushi? Jesli ci chodzi o to
aby byl ostry tylko z jednej strony i bardzo plaski, znajdziesz o wiele
taniej nie podkreslajac ze chodzi o noz do sushi....

--
Amicalement
Paul Urstein

1. Data: 2004-05-20 13:28:47

Od: "Altus" <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

"Paul Urstein" wrote:
> [...]
> aby byl ostry tylko z jednej strony i bardzo plaski, znajdziesz o wiele
> taniej nie podkreslajac ze chodzi o noz do sushi....

No, w necie można znaleźć takie już za ok. 25USD. Jakoś w Warszawie nie mogę
trafić na nóż _bardzo_ ostry jednostronnie i jednocześnie mający odpowiednią
grubość, długość i szerokość. Te do filetowania są ostre ale za wąskie, a te
zbliżone kształtem z kolei nie są dostatecznie ostre. Nie muszę mieć noża z
wygrawerowanym napisem "do sushi" na szpan, tylko taki który się naprawdę
nadaje.

Pozdrawiam,

Altus

1. Data: 2004-05-20 19:11:16

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In <c8ibvb$sd8$1@nemesis.news.tpi.pl> Altus wrote:
> [...]
> dostatecznie ostre. Nie muszę mieć noża z wygrawerowanym napisem "do
> sushi" na szpan, tylko taki który się naprawdę nadaje.

Powiedzcie mi, co się kraje takimi nożami? Przecież suszi to gotowany
wystygły ryż?

Władysław

1. Data: 2004-05-20 19:40:37

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los wrote:

> Powiedzcie mi, co się kraje takimi nożami? Przecież suszi to gotowany
> wystygły ryż?
>
> Władysław

Jezeli tak twierdzisz, to raczej nie masz pojecia o sushi. Ryz jest tylko
nosnikiem, wypelniaczem, a cala reszta skladnikow jak najbardziej wymaga
krojenia, i to takiego, zeby w zadnym wypadku nie zgniesc tego, co sie
tnie, wiec noz musi byc ostry, cienki, odpowiednio szeroki, elastyczny,
tak, zeby przy najlzejszym dotknieciu cial wszystko, poczynajac od suchych
morszczynow, przez surowa rybe do wielu warzyw, ktore moga byc bardzo
twarde, jak np. marynowana marchew.
MB

1. Data: 2004-05-20 20:37:55

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2004-05-20 20:41:10

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jezeli tak twierdzisz, to raczej nie masz pojecia o sushi.

Ja tam się na japońskiej kuchni nie zanm, ale wiem, że mamy tu wielu
jej znakomitych znawców. ;-)
> Ryz jest
> tylko nosnikiem, wypelniaczem,

A ja zawsze sądziłem, że zimny ryż to podstawa suszi.

> a cala reszta skladnikow jak
> najbardziej wymaga krojenia, i to takiego, zeby w zadnym wypadku nie
> zgniesc tego, co sie tnie, wiec noz musi byc ostry, cienki,
> odpowiednio szeroki,

I od $200 w górę?

> elastyczny, tak, zeby przy najlzejszym dotknieciu
> cial wszystko, poczynajac od suchych morszczynow, przez surowa rybe do
> wielu warzyw, ktore moga byc bardzo twarde, jak np. marynowana marchew.

A właściwie dlaczego ma się to wszystko krajać jednym nożem?

Władysław

1. Data: 2004-05-20 21:17:24

Od: wiku <s...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los wrote:

> A właściwie dlaczego ma się to wszystko krajać jednym nożem?

bo jak juz zrolujesz wszystko, to musisz pociac taki rulon na kwalki, a
ciezko to zrobic uzywajac wielu nozy na raz ;)

wiku

1. Data: 2004-05-20 21:23:26

Od: "Hanna Burdon" <h...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

In news:40AD09B5.BA8DCEE5@olypen.com, Magdalena Bassett wrote:
> [...]
Tak, generalnie rzecz biorąc jest to gotowany ryż z octem. Jeden z
rodzajów sushi to makizushi, ryż zawinięty w suszone wodorosty.
Prawdopodobnie nóż służy do krojenia takiego rulonu. Im ładniej się
przekroi, tym ładniej wygląda. :-)
http://www.rit.edu/~wri8858/741/project3/maki.html

Hania

ciasto półfrancuskie