malowanie mieszkania a alergie

1. Data: 2002-08-15 09:01:59

Temat: malowanie mieszkania a alergie
Od: "Joanna" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie,
Jezdem alergikiem :( ale bede niedlugo (mam nadzieje) malowac wlasne M :).
No i pytanie brzmi czy mieliscie jakies zle doswiadczenia z farbami, czy
zdarzylo Wam sie pomalowac mieszkanie farba X firmy Y, a potem zdzierac ja w
pospiesznym tempie i zastepowac np. tapeta, jak to sie zdarzylo mojemu
koledze? Przypuszczam ze najbezpieczniej jak to mowia pobielic mieszkanie
wapnem, ale to juz troche stara technologia :). Czy sa moze jakies farby
specjalnie produkowane pod katem wlasnosci uczulajacych?

1. Data: 2002-08-15 11:34:58

Temat: Re: malowanie mieszkania a alergie
Od: "asmira" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wapnem, ale to juz troche stara technologia :). Czy sa moze jakies farby
> specjalnie produkowane pod katem wlasnosci uczulajacych?

Ano się zdarzyło.
W życiu bym się nie podejrzewała, że mogę być uczulona na farbę akrylową.
Dekorala w dodatku. Objawy u mnie prawie jak z choroby popromiennej.
Koszmar.

Asmira

1. Data: 2002-08-15 15:05:41

Temat: Odp: malowanie mieszkania a alergie
Od: "Joanna" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> W życiu bym się nie podejrzewała, że mogę być uczulona na farbę akrylową.
> Dekorala w dodatku. Objawy u mnie prawie jak z choroby popromiennej.

No tak, a co zastosowalas na sciane zamiast tej farby?

1. Data: 2002-08-15 17:21:25

Od: "asmira" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> No tak, a co zastosowalas na sciane zamiast tej farby?

Używałam jej do malowania drzwi, chciało mi się matowych i znajomy tak
doradził. Z tym, że objawy miałam w trakcie malowania i kilka dni po. Drzwi
zostały - po prostu ich nie oblizuję ;)
To musiał być jakiś składnik tej konkretnej farby, bo całkiem niedawno
malowałam szafkę - farbą Duluxa, i nie było problemu.

Asmira

1. Data: 2002-08-17 10:34:39

Od: "Andrzej" <i...@m...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

> koledze? Przypuszczam ze najbezpieczniej jak to mowia pobielic mieszkanie
> wapnem, ale to juz troche stara technologia :).

A jesteś tego pewien? Moje dziecko przez kilka lat miało nierozpoznane
alergie skórne i chorowało na drogi oddechowe a po kilku latach
dowiedzieliśmy się że to alergie i był już poprawnie leczony.
Występowały one w nowym bloku świeżo oddanym (lata 80/90) i tam ściany były
białkowane. Po zmyciu tego wodą z mydłem potapetowaniu i pomalowaniu farbą
emulsyjną objawy skórne znikły.

1. Data: 2002-08-18 21:00:07

Od: "Joanna" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Andrzej <i...@m...szczecin.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:ajl8p2$5i8$...@n...tpi.pl...

> [...]
były
> białkowane. Po zmyciu tego wodą z mydłem potapetowaniu i pomalowaniu farbą

To ciekwy wypadek, nie ma wiec zasady :( Ja osobiscie na wapno nie jestem
uczulona, w domu rodzicow sciany byly malowane wapnem i zawsze bylo ok.

Malowanie-kilka pytan
Meble drewniane - Wrocław, Poznań i okolice
Parkiet - dwa pytania
Sprzet Gorenje - prosze o opinie
Gdzie niedrogo kupic farbe do scian w Szczecinie?