malowanie pisanek

1. Data: 2008-03-14 11:46:06

Temat: malowanie pisanek
Od: "akiloni" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktoś wie z czego robi się farby do zanurzenia pisanki malowanej woskiem,
kiedyś to widziałem na filmie ale nie podawali z czego farbki
az

2. Data: 2008-03-14 15:11:48

Temat: Re: malowanie pisanek
Od: "Krzysztof Tabaczynski" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "akiloni" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Czy ktoś wie z czego robi się farby do zanurzenia pisanki malowanej
> woskiem, kiedyś to widziałem na filmie ale nie podawali z czego farbki
> az

brunatny - liście herbaty, łupiny orzecha włoskiego, fusy kawy
żółty - marchewka pokrojona w talarki
pomarańczowy - łupiny od cebuli (przez 25 minut)
żółto-złoty - curry, szczypta szafranu, skórki od jabłek
purpura - obierki lub sok z buraka
fioletowy - jagody, jagody bzu
zielony - szpinak
Żółty - liście brzozy i olchy, kora szakłaka i młodej jabłoni, drewno morwy,
suszone kwiaty jaskrów polnych, majówka błotna, trzcina i rumianek, łuski
zwykłej cebuli oraz igły modrzewiowe.
Czerwony - marzanna, kora kruszyny i dębu, olchowe szyszki, owoce czarnego
bzu, suszone jagody, cebula.
Pomarańczowy - marchwi i dyni oraz z połączenia czerwonego i żółtego
Brąz - łupiny i korzenie orzecha oraz igliwie jodły.
Bardzo ciemny brązowy - dębu i olchy.
Złoty - Przez połączenie brązowego z żółtym
Niebieski - owoce tarniny
Fiolet - płatki ciemnej malwy, i mieszanie koloru czerwonego i niebieskiego
Zieleń - niektóre trawy, zioła, w tym głównie pokrzywa, liście barwnika,
młode żyto
Czerń - wygotowane olchowe szyszki.

Uwaga - jajka gotują się w wodzie przez 10 minut, następnie leżakują około
15 minut. Po wyjęciu i osuszeniu nabłyszczyć szmatką naoliwioną.

Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

3. Data: 2008-03-14 15:14:22

Od: "akiloni" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysztof Tabaczynski" <k...@p...onet.pl>
napisał w wiadomości news:fre4jv$ec2$1@news.onet.pl
> [...]
>
> Uwaga - jajka gotują się w wodzie przez 10 minut, następnie leżakują
> około 15 minut. Po wyjęciu i osuszeniu nabłyszczyć szmatką naoliwioną.

no dobrze ale co z woskiem, przeciez w gorącej wodzie rozpuści się wzór
az

4. Data: 2008-03-14 17:10:27

Od: "Krzysztof Tabaczynski" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> no dobrze ale co z woskiem, przeciez w gorącej wodzie rozpuści się wzór
> az

Ja o wosku przecież nic nie pisałem...
...możesz drapać...

Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

5. Data: 2008-03-14 18:56:14

Od: "akiloni" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

napisał w wiadomości news:frebii$8gg$1@news.onet.pl
> Użytkownik "akiloni" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Ja o wosku przecież nic nie pisałem...
> ...możesz drapać...

to już nie będą pisanki :)
tylko kraszanki
az

6. Data: 2008-03-14 19:43:24

Od: "Krzysztof Tabaczynski" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> to już nie będą pisanki :)
> tylko kraszanki
> az

To już trudno... pozostają Ci syntetyczne barwniki...
...ale one też są jadalne...

Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

7. Data: 2008-03-15 07:44:44

Od: stefandora <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof Tabaczynski wrote:

[ciach]

> To juĹź trudno... pozostajÄ? Ci syntetyczne barwniki...
> ...ale one teĹź sÄ? jadalne...

Mam prośbę, czy możecie ciąć wypowiedzi i zostawiać tylko te cytaty, na
które bezpośrednio odpowiadacie? Będzie bardziej czytelne...

Dziękuję,
Dorota

8. Data: 2008-03-15 07:48:08

Od: stefandora <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof Tabaczynski wrote:

[ciach]

> To ju̟ trudno... pozostaj�� Ci syntetyczne barwniki...
> ...ale one te̟ s�� jadalne...

Mam prosbe, czy mozecie ciac wypowiedzi i zostawiac tylko te cytaty, na
ktore bezposrednio odpowiadacie? Bedzie bardziej czytelne...

Dziekuje,
Dorota

9. Data: 2008-03-15 08:08:35

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "stefandora" <d...@g...pl> napisał w wiadomości

> Mam prosbe, czy mozecie ciac wypowiedzi i zostawiac tylko te cytaty, na
> ktore bezposrednio odpowiadacie? Bedzie bardziej czytelne...

Nie da się. Niejaki Panslavista cytaje zawsze całe listy, bo mu się klawisz delete
zaciął, a nowej klawiatury w nieporęcie nie ma.

10. Data: 2008-03-15 10:05:38

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> dobrze

Oczywiście