mały domek

1. Data: 2008-07-24 20:37:05

Temat: mały domek
Od: " " <m...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie

Mysle ze temat byl juz poruszany na grupie, ale ja musze podjac decyzje w
bardzo krotkim czasie i mam ograniczony dostep do netu.
Stad prośba, do szanownych grupowiczow.
Zycie jest czasami okrutne i przewrotne. Znalazlem sie w takiej sytacji ze
musze sprzedac dom, w ktory wlozylem duzo serca i pracy. Kupilem go 8 lat
temu, wyremontowalem go w srodku itp, itd. Ale zycie zmusza mnie do sprzedazy

Przepraszam za te osobiste wycieczki ale chcialem nadac sprawie swiatlosci.

Teraz kluczowe pytanie, ile musze miec kasy aby zbudowac domek.

Powiedzmy ze mam juz dzialke, do ktorej trzeba doprowadzic wode i prad, mam pl
an na dom.

Powiedzcie jaki sa teraz koszty przylaczy, i innych formalnosci zwiazany z
budowa.

Domek jaki chce zbudowac to max 80 m2, jednopoziomowy, liczba pomieszczen 6, +
kotlownia , dach 2 spadowy.

Czy macie jais pomysl na tani funkcjonalny domek przy nie wielikich kosztach.

Pozdrawiam m

2. Data: 2008-07-24 21:07:50

Temat: Re: mały domek
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 24 Jul 2008 20:37:05 +0000 (UTC), m...@W...gazeta.pl
napisał(a):

> [...]
> kotlownia , dach 2 spadowy.
>
> Czy macie jais pomysl na tani funkcjonalny domek przy nie wielikich kosztach.

Tu masz sporo projektow, na pewno niedrogie, no i mała powierzchnia.
Przejrzyj w ogóle ten portal, bo jest tu duuuuzo przydatnych rzeczy.
http://projekty.muratordom.pl/search_results.htm?pow
ierzchnia_od=&powierzchnia_do=80&kondygnacja=par&naz
wa=&symbol=&x=35&y=8

3. Data: 2008-07-25 07:02:21

Od: "Tomek" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Teraz kluczowe pytanie, ile musze miec kasy aby zbudowac domek.

to trudne pytanie, duzo niewiadomych

> Powiedzcie jaki sa teraz koszty przylaczy, i innych formalnosci zwiazany z
> budowa.

ja zaplacilem za komplet papierow i wszystkie przylacza (bez gazu) prawie
10tys zl

> [...]
> 6, +
> kotlownia , dach 2 spadowy.
>
> Czy macie jais pomysl na tani funkcjonalny domek przy nie wielikich

pomysl to Ty juz masz. Parter, bez piwnic, prosty dach. Jesli chcesz ciac
koszty, dom musi byc jak najprostrzy. W rzucie prostokat, bez zadnych
wykuszy czy innych udziwnien. Do tego duzo pracy wlasnej, szczegolnie przy
wykanczaniu. I wtedy masz szanse wybudowac tanio. Jak dobrze pokombinujesz
to mysle ze zejdziesz do 200tys - dom bedzie wykonczony, moze nie do konca,
ale zamieszkac sie da.

--
Tomek

4. Data: 2008-07-25 14:18:04

Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wykanczaniu. I wtedy masz szanse wybudowac tanio. Jak dobrze pokombinujesz
> to mysle ze zejdziesz do 200tys - dom bedzie wykonczony, moze nie do

Ja tylko dodam, że małe domki wcale nie sa takie tanie w budowie jak sie
wydaje. Czasem za tylko ciut wieksze pieniądze można uzyskać dużą dodatkową
powierzchnię.

5. Data: 2008-07-25 21:40:34

Od: "Tomek" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja tylko dodam, że małe domki wcale nie sa takie tanie w budowie jak sie
> wydaje. Czasem za tylko ciut wieksze pieniądze można uzyskać dużą dodatkową
> powierzchnię.

Tylko po co ta powierzchnia? Chyba tylko do sprzątania. W domu 80% czasu spędza
sie w jednym z mniejszych pomieszczeń na meblu o powierzchni 1mx2m na osobę. Jak
ktoś lubi to może myć zamiast 6, 14 okien. Co jakiś, wcale nie za długi, okres
czasu zmieniać papę zamiast na 80 metrach kw, na 200 metrach. Mieszkam w
śródmieściu w 80 metrowym mieszkaniu. W życiu bym go nie zamienił na żaden domek
na zadupiu. Niby pierwsza strefa a w sklepach ceny niższe niż gdzie indziej. Bo
konkurencja duża. Za miastem jeden sklep i ceny dowolne. Dzieci do szkoły miały
blisko. Nie musiały wstawać półtorej godziny wcześniej i telepać się przez zaspy
do gimbusa. A najlepsze są teksty że dla dzieci się buduje. Dzieci jak dorosną
to chcą się wyrwać z domu żeby sobie pożyć bez gderania starych. Chyba że jakieś
nieudaczniki dzikie co cały czas grały w gry komputerowe. Ale takim to wszystko
jedno jaki duży dom czy pokój. 2 metry kwadratowe im wystarczą. Nikt normalny
nie przyprowadzi do domu żony żeby z teściową mieszkała. Widziałem w życiu parę
dużych domów w których dwie starsze osoby mieszkały. Brudno, bo nie m siły
sprzątać. W zimę ogrzewane ze dwa pomieszczenia, bo do innych i tak się nie
wchodzi a grzanie kosztuje. Żarówki pokręcane takie ze brudu nie widać. A jak
się spytać po co im taki duży dom to mówią że dla dzieci. Dzieci pochlają sie
już na stypie co jest czyje i co się komu należy. Sprzedadzą dorobek życia
rodziców ze stratą.Przyjedzie walec i wyrówna teren pod następny duży dom, bo to
dla dzieci będzie. Życie jest po to żeby pożyć sobie, bo krótkie jest, a nie
siedzieć w chałupie. Nawet jak na świeżym powietrzu, bo akurat miejscowi okien
nie pootwierali. Widzę jak znajomi z domami na wakacje jeżdżą. Siedzą na du. Bo
psu trzeba dać jeść, albo okradną. Przy dzisiejszych cenach paliwa dojazd do
pracy zaczyna kosztować o dużo za dużo. Auto szybko się niszczy i trzeba
naprawiać. Na wsi albo na obrzeżach to rolnicy i ogrodnicy mają mieszkać, bo
przyzwyczajeni i mają pracę na miejscu, a nie miastowi. Dalej chcesz duży dom?

6. Data: 2008-07-25 21:59:28

Od: Adam Foton <u...@g...comk> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przyzwyczajeni i mają pracę na miejscu, a nie miastowi. Dalej chcesz duży dom?

Niby masz racje.. mieszkajac w miescie doceniam to, ze sklepow do woli,
aptek kilka w promieniu 2 minut, do przychodni, kina, szkoly na
piechote, autobusy i tramwaje co 5 minut, nie utykam w korkach na
drogach wjazdowych, odsniezone drogi, skoszona trawa...

Ale z drugiej strony kusi wizja garazu lub po prostu WOLNEGO miejsca do
zaparkowania... wiesz ile razy w ciagu roku musze pamietac gdzie
zaparkowalem ? :) Drugie miejsca na skuter tez sie przyda.

Kusi kat warsztatowy, gdzie mozna wstawic maszyne, podlubac w drewnie,
cos pospawac, poskrecac, ciac pila bez obawy o sasiadow.

Kusi trawnik, na ktory dzieciaki moga wyjsc z domu kontynuowac zabawe,
zostawic zabawki, przyjsc na chwile przekraczajac tylko jeden prog...

No i wlasny pokoj z duza biblioteka, starym biurkiem, i garderoba,
dzieki ktorej w pokojach nie stoja wielkie szafy pelne pomietych ubran.

AF

7. Data: 2008-07-26 08:28:01

Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> domek
> na zadupiu. Niby pierwsza strefa a w sklepach ceny niższe niż gdzie
[cut]

A co to ma wspólnego z moim postem?

8. Data: 2008-07-26 16:37:52

Od: "wolim" <t...@n...pisz> szukaj wiadomości tego autora

Ale sam się wybudowałeś?

9. Data: 2008-07-26 18:28:30

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 25 Jul 2008 23:40:34 +0200, Tomek napisał(a):

> [...]
> przyzwyczajeni i mają pracę na miejscu, a nie miastowi. Dalej chcesz duży dom?

Był taki, co mieszkał w beczce, a inny (też znany) - siedział pod świętym
drzewem Bodhi przez 49 dni... Tyż można. Ty się zastanów, po co Ci takie
wielkie mieszkanie? - łaaaa, ja cie, 80 metrów, toż to jak stadion, a
sprzątania ile :-DDD

"Jestem sam dla siebie bohaterem, ale jestem zbyt wielkim tchórzem, aby sam
sobie to przyznać."
M.A.S.H.

10. Data: 2008-07-27 20:57:05

Od: Marek Kutyla <S...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tego oto dnia 2008-07-25 23:40, Niejaki/a Tomek bedac w stanie euforii
nagryzmolil/a co nastepuje:

> Tylko po co ta powierzchnia? Chyba tylko do sprzątania.

Panie jest XXI w., teraz sprzata sie samo ;-)

> W domu 80% czasu spędza
> sie w jednym z mniejszych pomieszczeń na meblu o powierzchni 1mx2m na osobę.

hehehehe Moj sasiad strasznie sie cieszy ze nie musi wracac do klatki w
bloku,
gdzie jedynym zajeciem bylo meczenie kciuka na wersalce.
BTW Wspolczuje Ci tej klatki w korej sie sam zamknales. Osiedle
ogrodzone a'la getto ?

> Jak
> ktoś lubi to może myć zamiast 6, 14 okien. Co jakiś, wcale nie za długi, okres
> czasu zmieniać papę zamiast na 80 metrach kw, na 200 metrach.

O czym ty bredzisz? Myslisz ze jak ktos sobie postawi dom to bedzie
naprawial dach rownie czesto jak w bloku?

> Mieszkam w
> śródmieściu w 80 metrowym mieszkaniu.

Wspolczuje, spaliny i gratis? ;-) A ja sobie wychodze na taras rano, z
kawka w reku, patrze na las do ktorego mam 200m i moge byc w samych
majtkach bo nikt mi nie bedzie zagladal z balkonu obok;-)

> W życiu bym go nie zamienił na żaden domek
> na zadupiu.

Domek nie musi byc na zadupiu ;-) I nie musi byc duzy, moze byc w sam raz.
Reszty mi sien iechce komentowac bo Tyi tak tego nie zrozumiesz - caly
czas mieszkach w tej betonowej pustyni i nawet nie wiesz co sie dzieje
dookolo :-(

--
3M-cie sie czego chcecie !
Marek Kutyla vel zarki -- popraw ADRES w odpowiedzi --

Nieoficjalne FAQ grupy pl.comp.sieci: http://sierp.net/faq

Zmywarka - kiedy otwierać drzwi po zakończeniu programu !?
jaki materac - lateks, pianka, sprężyny???
drzwi (i oscieznica) - wewnetrzne classen
Zmywarka. "Osiołkowi w żłoby dano".
nowa szafa- jak usunac nieprzyjemny zapach?