mały domek

41. Data: 2008-07-29 22:11:59

Temat: Re: mały domek
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 29 Jul 2008 16:01:59 +0200, Marek Kutyla napisał(a):

> Tego oto dnia 2008-07-29 14:26, Niejaki/a Ikselka bedac w stanie euforii
> nagryzmolil/a co nastepuje:

> Moze i szczery ale niezgodny z prawda - nigdy mi nie wyszly drozej
> oplaty w domu w porownaniu do kolegow ktorzy mieszkaja w bloku.

Ale nie wliczasz w koszty ogólne wkladu finansowego w kupno działki i
budowę?
:-)

> BTW jak do tej pory spotkalem tylko jednego czlowieka ktory szczerze
> przyznal sie dlaczego woli mieszkac w bloku. Cale reszta dorabia sobie
> tylko po prostu filozofie.

Ależ ja wierzę, że ktoś może woleć mieszkac w bloku. Powody mogą być różne.
Gdyby wszyscy woleli mieszkać w domach, to nie byłoby bloków. Więc skoro
one są, to chyba i sa powody do mieszkania w nich.
No, ale jakby nie brać, stare powiedzonko "Wolnoć Tomku w swoim domku" ma
głęboki sens.

"Jestem sam dla siebie bohaterem, ale jestem zbyt wielkim tchórzem, aby sam
sobie to przyznać."
M.A.S.H.

42. Data: 2008-07-29 22:18:07

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 29 Jul 2008 18:11:46 +0200, emarcin napisał(a):

> Nie każdy może mieć taki luksus - mieszkać i pracować z dala od miasta.
> Każde inne połączenie na dłuższą metę nie sprawdza się. Praca w mieście,
> mieszkanie poza nim - ok, ale na emeryturze. Spędzanie 2-3 godzin dziennie
> w drodze do i z pracy - mało zachęcające. A jeżeli są jeszcze nastoletnie
> dzieci, z zajęciami dodatkowymi (języki, basen, gimnastyka itp) - odpada.
> Przy organizacji ruchu większości miast nie jest to do zrealizowania.
> Ale być może macie inne podejście do tematu i inne doświadczenia ...
>
> Pozdrawiam emarcin

Jasne, że żyć z czegoś trzeba. I te zajęcia dzieci... My z mężem od tego
roku szkol... upsss - jak dla nas już akademickiego ;-PPP mamy już wolne od
wożenia i kursowania w te i wewte, czasem i trzykrotnie podwójny kurs do
miasta i z powrotem, plus przez 5 lat w niedzielę nauczycielka skrzypiec i
fortepianu dzieciom do domu i z domu. Ale staż mamy kursowaniu dobry - bite
17 lat, biorąc pod uwagę dużą różnicę wieku naszych córek. Rany, co też my
będziemy teraz robili???
:-D

43. Data: 2008-07-30 06:16:03

Od: "emarcin" <e...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> Jasne, że żyć z czegoś trzeba. I te zajęcia dzieci... My z mężem od tego
> roku szkol... upsss - jak dla nas już akademickiego ;-PPP mamy już wolne
> od
> wożenia i kursowania w te i wewte

Akademik czy własny środek lokomocji dla młodzieży? ;)

>, czasem i trzykrotnie podwójny kurs do
> miasta i z powrotem, plus przez 5 lat w niedzielę nauczycielka skrzypiec i
> fortepianu dzieciom do domu i z domu.

No, to tylko przy tzw wolnym zawodzie lub ewentualnie przy zaangażowaniu
dziadków.

> Ale staż mamy kursowaniu dobry - bite
> 17 lat, biorąc pod uwagę dużą różnicę wieku naszych córek. Rany, co też my
> będziemy teraz robili???

Należy założyć duży trawnik - trawka boiskowa z automatycznym nawadnianiem.
Przy obecnej pogodzie koszenie dwa razy w tygodniu (jak naprawdę duży -
dwudniowe)
i tony ściętej trawy do zagospodarowania.

Pozdrawiam emarcin

44. Data: 2008-07-30 07:03:49

Od: Marek Kutyla <S...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tego oto dnia 2008-07-29 18:11, Niejaki/a emarcin bedac w stanie euforii
nagryzmolil/a co nastepuje:

> Spędzanie 2-3 godzin dziennie
> w drodze do i z pracy - mało zachęcające.

Zmien prace ;-)
Ja jade do pracy 25min.

--
3M-cie sie czego chcecie !
Marek Kutyla vel zarki -- popraw ADRES w odpowiedzi --

Nieoficjalne FAQ grupy pl.comp.sieci: http://sierp.net/faq

45. Data: 2008-07-30 07:05:12

Od: Marek Kutyla <S...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tego oto dnia 2008-07-30 00:11, Niejaki/a Ikselka bedac w stanie euforii
nagryzmolil/a co nastepuje:

> Ale nie wliczasz w koszty ogólne wkladu finansowego w kupno działki i
> budowę?
> :-)

Myslisz ze gdybym nie wydal tych pieniedzy na nieruchomosc to by sobie
lezaly? Nie, wydalbym je na cos innego.

46. Data: 2008-07-30 07:06:29

Od: Marek Kutyla <S...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tego oto dnia 2008-07-30 00:18, Niejaki/a Ikselka bedac w stanie euforii
nagryzmolil/a co nastepuje:

> Rany, co też my
> będziemy teraz robili???
> :-D

nie smiem tego powiedziec, ale ...

;-)

47. Data: 2008-07-30 07:07:04

Od: Marek Kutyla <S...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tego oto dnia 2008-07-30 08:16, Niejaki/a emarcin bedac w stanie euforii
nagryzmolil/a co nastepuje:

> No, to tylko przy tzw wolnym zawodzie lub ewentualnie przy
zaangażowaniu
> dziadków.

E tam!

48. Data: 2008-07-30 08:42:14

Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> BTW jak do tej pory spotkalem tylko jednego czlowieka ktory szczerze
> przyznal sie dlaczego woli mieszkac w bloku. Cale reszta dorabia sobie
> tylko po prostu filozofie.

Nie każdy chce mieszkać w własnym domu.

Znam prezesa duuużej firmy który mieszka w bloku.Jako że moja mama g odobrze
zna kiedyś zapytała się go czemu nie kupi sobie domu (stac go na to).
Stwierdził że woli mieszkac w bloku bo tutaj ma komfort.
Nie musi martwić się o dach , ogrzewanie , odśnieżanie chodnika i dojazdu ,
o kanalizację i itd ...
Do tego dochodzi "bezpieczeństwo". W bloku są sąsiedzi którzy mogą rzucić
okiem na nasze mieszkanie podczas naszej nieobecności
Płaci i wymaga ...

A w przypadku domu musiałby się tym wszystkim sam zajmować ...

Ja chciałbym mieć domek z powodu tego że mimo że mieszkam w 65m2 mieszkaniu
chciałbym mieć większy metraż. Marzy mi się mały ogródek z placem zabaw dla
naszych maluchów , garaż dla naszego samochodu i całkowita "izolacja" przed
innymi ludźmi (możliwość rozpalenia grilla , spotkań przy głośnej muzyce ,
posiadanie psa (bo pies w bloku to jakieś nieporozumienie i głupota
właściela i całkowity brak szacunku dla innych mieszkańców).
Dodatkowo chciałbym móc sobie sam "zaprojektować" albo mieć wpływ na jego
całkowitą aranżację wnętrza (dobrać grzejniki takie jakie mi się podobają ,
okna takie jakie mi się podobają i itd ...)

49. Data: 2008-07-30 09:56:37

Od: Marek Kutyla <S...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tego oto dnia 2008-07-30 10:42, Niejaki/a /// Kaszpir /// bedac w stanie
> [...]

> zna kiedyś zapytała się go czemu nie kupi sobie domu (stac go na to).
> Stwierdził że woli mieszkac w bloku bo tutaj ma komfort.

No to prawie powiedzial prawde ;-)

> Nie musi martwić się o dach , ogrzewanie , odśnieżanie chodnika i dojazdu ,
> o kanalizację i itd ...

OOOOooooo! i prawie zblizyl sie do prawdy ;)

> Do tego dochodzi "bezpieczeństwo". W bloku są sąsiedzi którzy mogą rzucić
> okiem na nasze mieszkanie podczas naszej nieobecności

Ta akurat! To dziala tylko wtedy gdy masz w bloku osoby niepracujace lub
starsze ktore z braku innego zajecia zezuja caly czas dookola. Jesli
miszkancami twojej najblizszej okolicy sa ludzie pracujacy to nie bedzei
komu pilnowac.
Zeby nie bylo - w przypadku domow sytuacja wyglada identycznie. Tyle
tylko ze w przypadku bloku jest wieksza anonimowosc, latwiej mimo
wszystko wejsc/przemknac sie do klatki niz podjechac po posesje. Poza
tym, majac doswiadczenia z mieszkania i tu i tu wydaje mi sie ze osoby
mieszkajace w domach maja wieksze poczucie prywatnej wlasnosci i
bardziej ich obchodzi to co moze sie stac zlego u sasiada.

> Płaci i wymaga ...

To niech sprobuje wymienic sobie grzejnik w lazience ...
;-)

> A w przypadku domu musiałby się tym wszystkim sam zajmować ...

Bez przesady! To wszystko to sa wykrety zeby nie powiedziec wprost
prawdy. Chodzi o ta paranoje z odsnierzaniem dachu? Trzeba miec
wyjatkowego pecha zeby wystapila taka koniecznosc. Ogrzewanie - na
jesieni wlacza sie CO, na wiosne wylacza - tez mi robota. Odsniezanie -
tez przesada - nie matego az tak wiele, tak naprawde zdarza sie moze 1-2
w roku ze napad tyle sniegu zeby rano przez niego nie przejechac jak sie
czlowiek spieszy do pracy a i wtedy wystarczy pare machniec lopata i da
sie przejechac. Mozna odsniezac wieczorem poprzedniego dnia, wtedy rano
nie duzej warstwy sniegu, mozna po pracy tylko trzeba chciec.
Kanalizacja? Jaki to problem - samo leci do rury.
Preteksty panie, preteksty ...

> [...]
> całkowitą aranżację wnętrza (dobrać grzejniki takie jakie mi się podobają ,
> okna takie jakie mi się podobają i itd ...)

O! Madrze powiedziane. Zycze spelnienia marzen! :-)

50. Data: 2008-07-30 11:34:18

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 30 Jul 2008 09:06:29 +0200, Marek Kutyla napisał(a):

> Tego oto dnia 2008-07-30 00:18, Niejaki/a Ikselka bedac w stanie euforii
> nagryzmolil/a co nastepuje:

> nie smiem tego powiedziec, ale ...
>

> ;-)

No tak. Mąż mówi, że zdążylibyśmy jeszcze mieć to trzecie dziecko...
Ale mi się nie uśmiecha znowu to jeżdżenie :-D
"Jestem sam dla siebie bohaterem, ale jestem zbyt wielkim tchórzem, aby sam
sobie to przyznać."
M.A.S.H.

Zmywarka - kiedy otwierać drzwi po zakończeniu programu !?
jaki materac - lateks, pianka, sprężyny???
drzwi (i oscieznica) - wewnetrzne classen
Zmywarka. "Osiołkowi w żłoby dano".
nowa szafa- jak usunac nieprzyjemny zapach?