mam ciasto francuskie

1. Data: 2003-05-14 10:07:20

Temat: mam ciasto francuskie
Od: "CLARIS" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

...wlasnie sie rozmraza. chce z niego zrobic cos smacznego - pomyslalam o
rogalikach albo ciasteczkach z jablkiem i budyniem w srodku. I teraz
pytanie: czy budyn powinnam ugotowac wg przepisu na opakowaniu torebki czy
tez uzyc polowe mniej mleka - tak jak sie robi do kremow? i czy wystarczy ze
jablko pokroje i zawine w to ciasto francuskie czy tez powinnam cos tam
jeszcze dodac? [cynamon? cukier? wanilie?]A na koncu czy te cistka przed
wstawieniem do pieca posmarowac jakims np. rozmaconym jajkiem?

to moj 'francuski' debiut wiec poprosze o pomoc,

pozdrawiam,
--
CLARIS /ona/ w pare minut po rozmowie o prace, ciagle rozemocjonowana
c...@w...pl

1. Data: 2003-05-14 10:42:12

Temat: Re: mam ciasto francuskie
Od: Netusia <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

CLARIS wrote:

> jablko pokroje i zawine w to ciasto francuskie czy tez powinnam cos tam
> jeszcze dodac? [cynamon? cukier? wanilie?]

A jak lubisz? Z cynamonem? cukrem? wanilia?

> A na koncu czy te cistka przed
> wstawieniem do pieca posmarowac jakims np. rozmaconym jajkiem?

Jak chcesz, zeby byly sliczne i blyszczace, to mozesz posmarowac - a
nawet posypac grubym cukrem.
Pozdrawiam
Aneta

1. Data: 2003-05-14 10:54:58

Od: "Kinga Macyszyn" <k...@b...box43.pl> szukaj wiadomości tego autora

Z masłem czekoladowym (jak jest za gęste to rozrzedzam cieplym mlekiem) albo
z powidłami śliwkowymi są przepycha po prostu.
Ja nie smaruję, jak robię kruche to tak, ale francuskich nie.

"Just one year of love
is better a lifetime alone" [Freddie Mercury]

1. Data: 2003-05-14 10:58:17

Od: "asia" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "CLARIS" <c...@w...pl> napisał w wiadomości
> ...wlasnie sie rozmraza.

a jakiej firmy masz ciasto? jeszcze nigdy nie kupowalam, zawsze tak chodze
na około i sie zastanawiam... ;)
czy sa jakies lepsze i gorsze?

Asia

1. Data: 2003-05-14 11:04:55

Od: "walkie!" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik CLARIS napisał:

> --
> CLARIS /ona/ w pare minut po rozmowie o prace, ciagle rozemocjonowana
> c...@w...pl
Ja tez wlasnie, mleko na siebie wylalam w domu :]
Jak poszlo? :)

------------------------------
walkie! - GG: 411958
w...@w...net.pl
http://walkie.cegla.art.pl
Nawet ząb bywa wstawiony

1. Data: 2003-05-14 11:12:58

Od: "CLARIS" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "walkie!" <w...@w...net.pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik CLARIS napisał:
> Ja tez wlasnie, mleko na siebie wylalam w domu :]
> Jak poszlo? :)

Poszlo dobrze - ale zawsze idzie dobrze a potem "niestety, wybralismy inna
kandydatke"...

a u Ciebie jak?

--
CLARIS /ona/ juz nieco ochlonieta :-)
c...@w...pl

1. Data: 2003-05-14 11:14:56

Od: "CLARIS" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "asia" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> a jakiej firmy masz ciasto? jeszcze nigdy nie kupowalam, zawsze tak chodze
> na około i sie zastanawiam... ;)
> czy sa jakies lepsze i gorsze?

moje jest firmy Priolimo, opakowanie 429g [czemu tak dziwnie?] - zaplacilam
za nie ok. 6,50 - ale kupilam pierwszy raz wiec nie wiem czy dobre czy nie -
niedlugo sie przekonam [jak sama nic nie sknoce]

--
CLARIS /ona/
c...@w...pl

1. Data: 2003-05-14 11:26:34

Od: "walkie!" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik CLARIS napisał:

> Poszlo dobrze - ale zawsze idzie dobrze a potem "niestety, wybralismy inna
> kandydatke"...
>
> a u Ciebie jak?

A dokladnie tak samo :) Ty tez z Wroclawia, prawda? :)

walkie! - GG: 411958
w...@w...net.pl
http://walkie.cegla.art.pl
Nawet ząb bywa wstawiony

1. Data: 2003-05-14 11:44:06

Temat: mam ciasto francuskie - już w piekarniku
Od: "CLARIS" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Netusia" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]

wyszło z :
kawalkami jablka
musem jablkowym
migdalami w platkach
rodzynkami
cynamonem
cukrem waniliowym [ociupinke]

zobaczymy co wyjdzie
teraz ide pilnowac, bo to podobno sie krotko piecze i latwo przypala.

--
CLARIS /ona/
c...@w...pl

1. Data: 2003-05-14 11:54:44

Od: maruda <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik CLARIS napisał:
> [...]
> za nie ok. 6,50 - ale kupilam pierwszy raz wiec nie wiem czy dobre czy nie -
> niedlugo sie przekonam [jak sama nic nie sknoce]

Z ciasta franuskiego lub kruchego można piec również quiche i tarty. Nie
muszą być na słodko. W skrajnym wypadku można użyć do tarty obłożonej
składnikami charakterystycznymi dla pizzy. Bardzo dobre, polecam.

mufiny
mule
pesto???
Chleba mi trzeba
przepis na zapiekanke w brytfance:))))))