Re: mam problem z zoladkiem.....

Data: 2009-10-12 19:56:17
Temat: Re: mam problem z zoladkiem.....
Od: "Fragile Maja" <s...@o...pl>

Użytkownik "Gosia18" <g...@g...com> napisał w wiadomości
news:6b4b06a7-ae10-4a43-8ab7-b930cd9380c4@l34g2000vb
a.googlegroups.com...
>mimo ze lekarz widzial to tyle razy to rozumiem i malo mnie to
>obchodzi ... bardziej boje sie o wlasna psychike i o to nieszczesne
>badanie ..

Najważniejsza jest prawidłowa diagnoza. Jest masa duuuużo
gorszych badań... :(
A spokój i komfort psychiczny po badaniu, gdy już wiadomo,
że wszytsko jest ok (czego z całego serca życzę) jest nieoceniony :)

>wiadomo kazdy ma inny orgarnizm ale slyszalam ze kazdy
>wymiotuje... nie ma wyjatku jedni przy wkladaniu rurki a inny po
>wyjeciu :(((

Muszę Cię rozczarować. Nie każdy wymiotuje :)
Miałam gastroskopie trzy razy. Co prawda raz w
płytkim znieczuleniu ogólnym (czyli sobie spałam i nic nie
czułam :), ponieważ oprócz gastroskopii miałam robione
jednocześnie jeszcze inne badanie, do którego chciałam
być całkiem znieczulona.
Pozostałe dwa razy miałam znieczulenie miejscowe.
Badanie było robione bez "usypiania". Nigdy nie
wymiotowałam. Należy tylko stosować się do wskazówek
lekarza i pielęgniarki (głęboko i spokojnie oddychać, nie
denerwować się i nie wpadać w panikę). Mimo, że strrraaasznie
bałam się badania, to w trakcie byłam bardzo pozytywnie
zaskoczona, że to nic takiego. Strach ma wielkie oczy :)
Oczywiście ogromne znaczenie ma podejście oraz
doświadczenie i wprawa lekarza.
Osobiście nie znam osoby, która wymiotowała podczas
badania. A znam takich osób kilka.

>mozna byc uspionym w trakcie gastroskopii?? moze tak byloby
>lepiej ..??

Można. Jeśli pacjent sobie życzy, i jeśli nie ma przeciwskazań do
płytkiego znieczulenia ogólnego, to można. To oczywiście kosztuje,
jak każde tego typu znieczulenie, ale jest świetnym rozwiązaniem
w niektórych przypadkach.

>Sroda sie zbliza wiec moja wizyta okaze sie tym sadnym dniem ... ale
>jestem przekonana ze ta pani doktor zaleci mi zrobienie gastroskopii w
>99.999999999999% ...

To będzie dobrze o niej świadczyło :)
To badanie jest jednym z kluczowych w celu postawienia prawidłowej
diagnozy i zastosowania odpowiedniego leczenia.

Pozdrawiam i życzę zdrowia :)
Maja