Re: mamutowiec

From: s...@s...pl (Tadeusz Smal)
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: mamutowiec
Date: 18 Jun 2003 00:05:52 +0200

From: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu) >

> Zyzna, wilgotna gleba (moze byc podmokla, chociaz nie az taka, w jakiej
> cyprysnik blotny moze rosnac, czyli wprost w wodzie).
> Jedno z internetowych zrodel podaje jednak, ze moze rosnac w plytkiej,
> stojacej wodzie.
> Potrzebne jest tez troche szczescia - tj. dobry rok (bez poznych
> przymrozkow, wilgotny i cieply).
> Odnosnie pH nie ma specjalnych wymagan. Moze rosnac nawet na bardzo
kwasnych
> glebach.
> Podobno, jezeli gleba nie jest wystarczajaco wilgotna, predkosc wzrostu
> [...]
:)
w przyszlosci bedzie to bardzo wilgotne miejsce
pare metrow obok beda polozone weze
ktorymi bede odprowadzal wode z przydomowej oczyszczalni
:)
metasekwoje posadzilem na granicy
gdzie piachy przechodza w gline
a poziom wod gruntowych w tym miejscu aktualnie okolo 2 metrow
:)
gleba zanim ja kupilem byla solidnie nawieziona wapnem
ale pozostalo w obrebie moich "hektarow"
na pryzmie ze 2-3 przyczepy i moge nawiesc
jesli bedzie jemu lepiej
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe