margaryna-jaka do czego?

1. Data: 2003-04-14 08:32:55

Temat: margaryna-jaka do czego?
Od: "anet" <a...@t...net> szukaj wiadomości tego autora

Nurtuje mnie to od jakiegoś czasu. Do czego tak naprawdę ich używac skoro na
wszystkich jest podane-do smażenia, pieczenia i gotowania. A może to
wszystko jedno. Chodzi o margaryny Palma, zwykła i Mleczna. A może to
wszystko to to samo?

Anet

1. Data: 2003-04-14 11:25:24

Temat: Re: margaryna-jaka do czego?
Od: "Agata N." <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "anet" <a...@t...net> napisał w wiadomości
> [...]
> wszystkich jest podane-do smażenia, pieczenia i gotowania. A może to
> wszystko jedno. Chodzi o margaryny Palma, zwykła i Mleczna. A może to

Mniej wiecej to samo... Ogolnie rzecz biorac - swinstwo. Lepiej uzywac
dobrego oleju (a do smaku dodac odrobine masla, na koniec).
Pozdrawiam, Agata N.

1. Data: 2003-04-14 12:41:45

Od: maniek <z...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

popieram w 100% :) margaryna do najlepszych tluszczy nie nalezy - pelno
w niej roznych dziwnych dodatkow, ktore raczej zdrowiu nie sluza.
Lepiej uzywac masla lub jak radzi Agata dobre oleju (np. slonecznikowy
ExtraVergine) z maslem
Pozdrawiam
maniek

1. Data: 2003-04-14 15:23:58

Od: b...@i...com.pl (Barbara Czaplicka) szukaj wiadomości tego autora

From: "maniek" <z...@i...pl>
Subject: Re: margaryna-jaka do czego?

> [...]
> w niej roznych dziwnych dodatkow, ktore raczej zdrowiu nie sluza.
> Lepiej uzywac masla lub jak radzi Agata dobre oleju (np.

Maniek :-)
Intuicyjnie owiedzialabym, ze zwykla - to ta najzdrowsza, o ile w ogole mozna tak
mowic o margarynie.
To co naprawde mozna powiedziec na jej plus: bezsmakowa i bezzapachowa, twarda, czyli
nadaje sie jako baza do polew
Natomiast jesli chodzi o oelje. - nie pamietam gdzie czytama, ale, byc moze w
'mniammniam':
ExtraVergine uzywa sie wylacznie na surowo [ze wzgledu na cene!!!!]
kolejne tloczenia obnizaja cene a i zastosowanie :-) czyli kolejne tloczenia oliwy z
oliwek nadaja sie do smazenia :-)
Jesli sie myle, prosze o sprostowanie :-)
Barbara

---

1. Data: 2003-04-15 07:46:53

Od: maniek <z...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Basiu, :-)
zgadza sie ze kolejne tloczenie i rafinowanie olejow czy oliwy zwieksza
jego zastosowanie... choc nie wplywaja na smak i jakosc, i zawartosc
skladnikow sie w niej znajdujacych itd. choc pozwalaja na zastosowanie
np. do smazenia i moze pieczenia:)
ja osobiscie uzywalem do tej pory slonecznikowego extravergine, gdyz
takowy kupilem i jakosc mi nie pasowal do salatek sam, bardziej do jakis
sosikow lub wlasnie do pieczenie (chleby, ciasta itd.)
a co do margaryny pozwole sobie wkleic tekst z ksiazki - przekonal mnie
on o do niestosowania margaryny, no ale oczywiscie to wybor kazdego nas
z osobna :) (nie chce wywolywac burzy na liscie o stosowaniu margaryny
itd ...)

Cytat:
-------------
Z tłuszczów używać tylko masła, oleju /najbardziej wartościowy
produkowany kiedyś z konopi, smalcu, czystego łoju. Margaryna, jako
produkty o wysokim stopniu przetworzenia, robi szkody w ludzkim
organizmie. Pomyślcie tylko - jaki proces technologiczny musi przejść
olej naturalny, ile po drodze trzeba dodać do niego substancji
chemicznych /w tym i rakotwórczych, sztucznie produkowanego kwasu
masłowego /który prawdopodobnie niszczy śluzówkę, utrwalaczy i barwników
/gdyby nie pomarańczowa farbka margaryna byłaby trupio blada, aby
uzyskać postać efektownie zapakowanej kostki.

Nawiasem mówiąc, nie ma dotąd na świecie żadnej pracy naukowej, która
uzasadniałaby i potwierdzała zdrowotność spożywania margaryny.
--------------
Koniec cytatu
Zrodło: JAK ŻYĆ, CO JEŚĆ, wywiad z ojcem Grande

Pozdrawiam serdecznie i zycze przede wszystkim zdrowych i wesolych
maniek

Barbara Czaplicka napisał(a):

> [...]
z oliwek nadaja sie do smazenia :-)
> Jesli sie myle, prosze o sprostowanie :-)

ciasto na pizze ?
[req] cevapi - przepis
Gdzie jest Jola L-L?
Moje wyczyny z końca tygodnia.