marmite?

1. Data: 2004-03-27 18:10:08

Temat: marmite?
Od: "rena" <r...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

wydaje mi sie, ze ktos go jakis czas temu szukal? widzialam dzis w wwie - w
delikatesach w promenadzie. nie za duzy sloiczek kosztowal 35 zl.

do czego sie tego uzywa?

1. Data: 2004-03-27 18:25:39

Temat: Re: marmite?
Od: "Misielin" <MichalSadowski@_NOSPAM_acn.waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

kiedyś była cała dyskusja na ten temat, a to definicja:

"...marmite to pasta drozdzowa, do ktorej wykorzystuje sie odpady
browarnicze.
jest bardzo SPECYFICZNA pod wzgledem smaku i zapachu. nietrudno zgadnac,
ze takie cos mogli wymyslic tylko brytyjczycy, u ktorych marmite nalezy do
kanonu narodowych przysmakow. ze wzgledu na bogactwo witamin marmite byl
przez wiele lat zalecany tam przez lekarzy dzieciom. w koncu zrezygnowano,
bo jednoczesnie jest bardzo slony. brytyjczycy smaruja sobie nim tosty,
dodaja do zup i sosow. nawet smaruja ogorki zamiast je posolic :-)

vegemite jest australijskim klonem marmite. nie zawiera witaminy b12 i
podobno jest mniej smaczny, tak przynajmniej mowia brytole :-)..."

1. Data: 2004-03-27 18:32:03

Od: "rena" <r...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Misielin" <MichalSadowski@_NOSPAM_acn.waw.pl> napisał w
wiadomości news:c44h03$tg3$1@mamut.aster.pl...

> vegemite jest australijskim klonem marmite. nie zawiera witaminy b12 i
> podobno jest mniej smaczny, tak przynajmniej mowia brytole :-)..."

eee, to ja tego nie kupilam, bo pani mnie zapewnila, ze to tylko do mies. i
na opakowaniu bylko napisane, ze skladniki sa calkowicie wegetarianskie.
czyli tym mozna smarowac kanapki w ilosci opdowiadajacej np. chrzanowi?

1. Data: 2004-03-27 18:35:19

Od: "Misielin" <MichalSadowski@_NOSPAM_acn.waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

anglicy smarują tym tosty.

pzdr.

1. Data: 2004-03-27 19:02:28

Od: "Hanna Burdon" <h...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"rena" <r...@a...pl> wrote in message
> czyli tym mozna smarowac kanapki w ilosci opdowiadajacej np. chrzanowi?
Marmite'u należy używać w ilościach jak najmniejszych. Smarować
cieniuteńko.
Na spróbowanie kup jak najmniejsze opakowanie - to jest naprawdę *bardzo*
specyficzny smak.
Hania

1. Data: 2004-03-27 19:44:09

Od: "rena" <r...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hanna Burdon" <h...@n...com> napisał w wiadomości

> Marmite'u należy używać w ilościach jak najmniejszych. Smarować
> cieniuteńko.
> Na spróbowanie kup jak najmniejsze opakowanie - to jest naprawdę *bardzo*
> specyficzny smak.

to jest bardzo trudno dostepne w polsce i drogie. byl tylko 1 sloiczek,
niezbyt duzy. skoro to TO marmite, to wroce sie po nie, bo uwielbiam
wszelkie nowinki:) a ty Haniu, jestes moze z UK?

1. Data: 2004-03-27 21:10:26

Od: "Hanna Burdon" <h...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"rena" <r...@a...pl> wrote in message
> a ty Haniu, jestes moze z UK?
Mieszkam w Anglii, ale to nie znaczy, że jadam marmite! :-) Próbowałam dwa
razy, ale nie da rady... Nawet reklamy marmite'a operują sloganem: "You
either love it, or you hate it"! :-)

Hania

1. Data: 2004-03-28 07:44:39

Od: "Link@" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Misielin napisał:

> anglicy smarują tym tosty.

Anglicy smarują tym nie tylko tosty, ale wszystko, co się da ;)
Poza tym marmite ma nie tylko bardzo specyficzny smak... zapach również!!
Próbowałam pare razy, ale mi zupełnie nie podchodzi...

powodzenia!! ;)
Linka

1. Data: 2004-03-28 11:53:01

Od: PatryCCCja <k...@s...TO_WYTNIJ.pl> szukaj wiadomości tego autora

rena wrote:
> [...]
> na opakowaniu bylko napisane, ze skladniki sa calkowicie wegetarianskie.
> czyli tym mozna smarowac kanapki w ilosci opdowiadajacej np. chrzanowi?

mi na kanapki wogole nie smakowalo. ale jako dodatek do inych potraw
(zamiast soli ;) bylo ok. straaaasznie dawno tego nie widzialam nigdzie.
za to vegemite (przywiezione poznajomosci, nie kupowane w pl) bardzo mi
smakowalo - i do kanapek i z warzywami. o wiele mniej slone bylo.
przynajmneij to, ktore ja jadlam.

pat
--
vege.pl http://www.vege.pl
PuszKKKa http://puszkkka.spinacz.pl

1. Data: 2004-03-29 08:10:01

Od: <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "PatryCCCja" <k...@s...TO_WYTNIJ.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> za to vegemite (przywiezione poznajomosci, nie kupowane w pl) bardzo mi
> smakowalo - i do kanapek i z warzywami. o wiele mniej slone bylo.

Witam
Kupilem Marmite jak bylem w Berlinie i odczucia mam takie:
Jesc sie tego nie da
zamienilem sos sojowy, ktory dodawalem do zupy na marmite efekt naprawde
super, wszystkie sosy po dodaniu marmite sa duzo lepsze, wg. mnie:)

Pozdrawiam
Piotr

gdzie w necie kupic herbate twinningsa?
resztki