marynowana fasolka szparagowa

1. Data: 2004-08-25 14:09:52

Temat: marynowana fasolka szparagowa
Od: "Ewusek" <e...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

witam !
chcialabym sie dowiedziec czy ktos z Was marynowal kiedys fasolke szparagowa
? Jak smakowala ?
Chodzi mi po glowie marynata (ocet, woda, ziele ang, listek laurowy, miod) i
zastanawiam sie czy to dobry pomysl, poradzcie

pozdr,
Ewa

1. Data: 2004-08-25 21:07:01

Temat: Re: marynowana fasolka szparagowa
Od: "Ania Ladorucka" <a...@n...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewusek" <e...@p...com> napisał w wiadomości
> [...]
> Chodzi mi po glowie marynata (ocet, woda, ziele ang, listek laurowy, miod)
> zastanawiam sie czy to dobry pomysl, poradzcie

Ja marynowalam. Byla bardzo smaczna, swietna przystawka do obiadow. Niestety
bylo to lata temu i nie pamietam szczegolow zalewy. Napewno w moim przypadku
nie byl to miod a cukier i dodawalam jeszcze kolendre oraz koper.

Pozdrawiam,
Ania

1. Data: 2004-08-26 07:11:52

Od: Ulka <ug_ulka@usun_to_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Byl niedawno watek o marynowaniu fasolki. Wklejam Ci post Magdy i wyjasniam, ze
chodzi o ocet 6%.
cyt. Magdaleny Bassett:
Marynowana fasolka szparagowa jest doskonala jako przystawka, dodatek do
Bloody Mary, pizzy domowej albo do sandwiczow.
Fasolke obrac z wlokien i przyciac troszke krocej, niz wysokosc sloikow, w
ktore bedzie (pionowo) pakowana. Wrzucic na kilka sekund do wrzatku, aby
sparzyc, odcedzic. Na dno kazdego sloika wlozyc obrany zabek czosnku i galazke
kopru. Wstawic fasole do sloikow, ciasno. Zagotowac garnek octu z woda w
proporcji 5 czesci octu, 1 czesc wody, na kazda szklanke octu dodac 1 lyzeczke
cukru i 1/2 lyzeczki soli. Zalac sloiki wrzacym octem prawie po brzegi.
Zakrecic, odstawic do gory nogami do wystygniecia. Za dwa tygodnie, zanim
fasolka calkiem przejdzie octem, tak, ze trzeba byc cierpliwym. Ja robie
sloiki mieszane, tzn. uzywam zoltej i zielonej fasoli w tym samym sloiku, zeby
ladnie wygladalo. Czasami dodaje czerwona papryke, pocieta w cienkie paski,
wtedy jeszcze ladniej wyglada. Czosnek z dna tez jest pyszny. Tak samo robi
sie sam marynowany czosnek w sloikach, tylko nie przelewa sie go wrzaca woda,
a uzywa sie obrany, surowy

1. Data: 2004-08-26 10:04:19

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ewusek wrote:

> [...]
> Chodzi mi po glowie marynata (ocet, woda, ziele ang, listek laurowy, miod) i
> zastanawiam sie czy to dobry pomysl, poradzcie

Marynuję co roku. W tym stoi już gotowa. Dosłodzenie zalewy miodem
zamiast cukrem podoba mi się. Ale przyprawy pachnące daję inne
- czosnek i koper, taki jak do ogórków. BTW, ten koper jakoś mi
do strączkowych pasuje, bób ugotowany z taką łodygą jest dużo lepszy.

choć nie będzie to pewnie myśl złota:
Najpiękniejszą muzyką przed snem

1. Data: 2004-08-26 15:34:10

Od: "Munia" <M...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

czy można poprosić o dokładny przepis, z góry dziękuję i pozdrawiam

1. Data: 2004-08-27 06:46:56

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Munia wrote:

> czy można poprosić o dokładny przepis, z góry dziękuję i pozdrawiam

Dokładnie to ja nie umiem, na oko robię :-)
Fasolkę ugotować na taką trochę twardą, włożyć do wyparzonych
słoików (najłatwiej pionowo). Do każdego słoika dołożyć duży
ząbek czosnku (albo dwa małe) i baldachę kopru.
Zalać gorącą zalewą, zakręcić i "postawić na głowie".
Zalewę robię lekko słodkawą, czyli zagotowuję ocet z wodą
i cukrem, a proporcje po prostu próbuję.

1. Data: 2004-09-23 13:13:20

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 26 Aug 2004 12:04:19 +0200, Krystyna Chiger
<k...@p...pl> wrote:

> [...]
>- czosnek i koper, taki jak do ogórków. BTW, ten koper jakoś mi
>do strączkowych pasuje, bób ugotowany z taką łodygą jest dużo lepszy.

Ta fasolka to jest zupelne cudo..udalo mi sie , w towarzystwie
drugiej takiej lasej, zjesc cala miche fasolki zanim donioslysmy
ja na stol...

Pierz
K.T. - starannie opakowana

polecam nalesnikozercom
pałeczki z kurczaka
chocolate chip cookies - watpliwosci z tlumaczeniem
Kuchnia Żydowska
Dzisiaj tort bezowy