% masła w maśle

11. Data: 2009-07-23 18:33:37

Temat: Re: % masła w maśle
Od: jadrys <C...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Feahisim pisze:
> Użytkownik "jadrys" <C...@y...com> napisał w wiadomości

> A jakie jadasz na codzień? O ile jadasz...
>
> Feah

Fińskie. Choć niezbyt smaczne, to jednak najlepsze z wszystkich
dostępnych.. no i oczywiście od różnych margaryn.

12. Data: 2009-07-23 19:29:02

Od: mal <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 23 Lip, 16:35, "Feahisim" <h...@p...gazeta.pl> wrote:

> Który(rzy) z producentów masła powinien cieszyć się nawiększym zaufaniem?
> Innymi słowy które masło warto kupować a które obchodzić szerokim łukiem.

Właściwie to jestem tradycjonalistką przywiązaną do okolicznej
produkcji mleczarskiej. Kupuję masło Resmlecz i nigdy się na zawiodłam
na jakości.
Tę nieszczęsną kostkę z Łosic nabyłam z konieczności, bo w pobliskim
sklepie innego nie było.
Masło fińskie - owszem - kosztowałam, ale smakiem nie odstaje od tego
z podrzeszowskiego Trzebowniska. Za to cenę ma ok.40% wyższą.

mal

13. Data: 2009-07-23 19:39:21

Od: "Feahisim" <h...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mal" <m...@g...com> napisał w wiadomości
n.googlegroups.com...

> [...]
na jakości.

> ale smakiem nie odstaje od tego
z podrzeszowskiego Trzebowniska. Za to cenę ma ok.40% wyższą.

No ale żeby je (oba) jeszcze dowozili na Górny Śląsk...

Feah

14. Data: 2009-07-23 20:32:11

Od: mal <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 23 Lip, 21:39, "Feahisim" <h...@p...gazeta.pl> wrote:

> No ale żeby je (oba) jeszcze dowozili na Górny Śląsk...

Wciąż się chełpią, ci z mleczarni Trzebownisko, że ich masło zrobiło
'karierę'. Wygląda na to, że na G.Śląsk im za daleko, a bliżej mają
np.do Frankfurtu n.Menem :-)
Tak jak pisał wcześniej Panslavista - dziwnymi drogami krąży unijna
żywność i coraz mniej w maśle 'świeżej krowy', a dominuje mleko w
proszku.

mal

15. Data: 2009-07-23 22:10:38

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 23 Jul 2009 20:33:25 +0200, jadrys napisał(a):

> Nie znam, nigdy się nie spotkałem z takim masłem..

http://www.alma24.pl/pr_images/5740900400825.jpg

Produkowane jest też lekko solone
http://www.mojegotowanie.pl/var/self/storage/images/
media/images/aktualnosci/lurpak/203110-1-pol-PL/lurp
ak_popup.jpg

a także czosnkowe
http://www.gotujmy.pl/ai/2209_maslo-czosnkowe-lurpak
-na-grilla_0_2.jpg

Wszystkie bardzo dobre.

16. Data: 2009-07-24 05:31:22

Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dobre masło:
> "Masło Fińskie" - w granatowym papierku.
> "Lurpak" - w srebrnym (chyba, bo własnie wyrzuciłam papierek).

dodaj jeszcze ceny obydwu (wiem wiem, zaraz powiesz ze za dobre trzeba slono
zaplacic hehehe)
ja kupuje maslo "ekstra" (producenta nie pamietam) w TESCO i... sobie je
chwale :-) )
I po zamrozeniu, orwz pozniejszym odmrozeniu nic sie nie dzieje, i po
dluzszym staniu w cieple jest ok (no moze oprocz momentow kiedy za dlugo
stoi w cieple i jelczeje... ale to naturalne dla masla)

17. Data: 2009-07-24 05:32:53

Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Produkowane jest też lekko solone
> http://www.mojegotowanie.pl/var/self/storage/images/
media/images/aktualnosci/lurpak/203110-1-pol-PL/lurp

I wszystkie "zachraniczne" hehehe
Dinskie
Finskie
a Polskie maslo gdzie? heh

18. Data: 2009-07-24 05:34:47

Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mal" <m...@g...com> napisał w wiadomości
j.googlegroups.com...
> [...]

Tak jak pisał wcześniej Panslavista - dziwnymi drogami krąży unijna
żywność i coraz mniej w maśle 'świeżej krowy', a dominuje mleko w

I z tym (niestety) sie musze zgodzic.. Trudno jest aktualnie kupic dobre
maslo... (co nie znaczy ze nie da sie kupic dobrego Polskiego masla).

19. Data: 2009-07-24 05:51:12

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Misiek" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> dluzszym staniu w cieple jest ok (no moze oprocz momentow kiedy za dlugo
> stoi w cieple i jelczeje... ale to naturalne dla masla)

Masło Extra było robione dla przechowalnictwa - dlatego było płukane
dokładniej niż śmietankowe, a tym samym nie zawierało elementów
sprowadzących do szybkiego jełczenia oraz wody. Warto kupić je i zamrozić
sobie w domu, a jeżeli szybko schodzi, to lepiej kupić takie chińskie
blaszane emaliowane miseczki z plastikowymi pokrywkami (spakowany komplet
"jedna w drugiej") i ugniatać miękkie masło, na wierzch nalać wody z filtra
lub butelki, w upały posolić wodę, zmieniać dwa razy dziennie - masło będzie
świeże i smarujące się. Inna sprawa - warto kupic masło solone przez
producenta - wcześniej spróbować jak smakuje lub masło klarowane - oba do
kraszenia, gotowania, smażenia...

20. Data: 2009-07-24 05:52:46

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>

> I z tym (niestety) sie musze zgodzic.. Trudno jest aktualnie kupic dobre
> maslo... (co nie znaczy ze nie da sie kupic dobrego Polskiego masla).

Jest jeszcze masło gospodarcze w osełkach (sery też) - ale trzeba trafić na
dobrą gospodynię, która je dostarcza do sklepu.

Jakiś 'cichy' czajnik bezprzewodowy
PRECZ !!!
Czy aby sorowki sa tak zdrowe?
DO SYLI...
für elektro fahrrad, klappfahrrad com, 20 faltrad klapprad, mifa klappfahrräder, fahrrad mit hilfsmotor,