Po goscinnych wystepach w PL

1. Data: 2002-05-11 12:54:17

Temat: Po goscinnych wystepach w PL
Od: <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Wracaja moj maz i cora. Maja w aucie lodowke, wiec zamowilam 2 kg bialej
kielbasy i butelke zurku. Mam zamiar go zrobic, choc nigdy tych egzotykow
nie posiadalam i nie mam pojecia od czego zaczac. No ale nie w tym problem,
schody zaczely sie kiedy slubny powiedzial, ze lodowka lodowka, ale ona
pracuje tylko kiedy samochod sie porusza. W nocy (zatrzymuja sie) bedzie
stala bez chlodzenia. Przykazalam, ze ma sie poswiecic i z 2 kg kielbasy
powedrowac do hotelu, zalatwic chlodzenie, i co najwazniejsze rano nie
zapomniec jej znowu zabrac i zapakowac do lodowki. Eeh, tyle do zapamietania
i tyle poswiecen. Jutro maja w domu zawitac, stawiam 10:1, ze przyjada bez
bialej kielbasy...

chlip, chlip
******
m-gosia
******

1. Data: 2002-05-11 14:14:05

Temat: Re: masz zurki trzy :)
Od: "Jola L-L" <j...@p...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
zapamietania
> i tyle poswiecen. Jutro maja w domu zawitac, stawiam 10:1, ze przyjada bez

na wypadek gdyby maz mial farta i niczego nie zostawil, to masz...

Zurek 1- robie go na Wielkanoc, od mojej przyjaciolki Marioli(
bardzo smaczny)
wloszczyzna
1 biala kielbasa
1 duza cebula
2 suszone grzybki
2 zabki czosnku
1/2 butelki zurku ( u mnie nazywa on sie "Kujawski"- 0,5 l)
listek bobkowy, ziele angielskie,sol, pieprz, majeranek
ziemniaki w kostke
jajko na twardo

Pogotowac troche wloszczyzne i grzybki, dodac przyprawy , nastepnie
podsmazona na zloto drobno pokrojona cebule i podsmazona biala kielbase
przedtem ja ponakluwac widelcem, bo skora pope( en)ka),dodac ziemniaki w
mniejsza kostke.
Wszystko pogotowac. Wyjac ugotowana wloszczyzne. Jak ziemniaki juz miekkie
(nie rozgotowane ) wyjac kielbase i pokroic w plastry, wrzucic spowrotem,
dodac rozgnieciony czosnek, majeranek ,zur, wylowic i pokroic grzybki. Ja
jeszcze dodaje rozgnieciona widelcem jedna marchewke , troszeczke pietruszki
i selera .Zagotowac.Do zurku na talerzu dodac jajko ugotowane na twardo
przekrojone na pol.
Jola L-L
--------------
Zurek 2 - z TV z "gotowania na ekranie"

1 litr wody + 1 zeberko wedzone + kawalek (1/2) zwyklej kielbasy pogotowac
troche . Nastepnie dodac podsmazona na zloto cebulke w kostke oraz
podsmazona 1 biala kielbase ( nakluc)oraz przyprawy( sol, pieprz, listek,
ziele angielskie). Pogotowac. Wyjac wedliny, pokroic w kostke , dodac do
zupy + ziemniaki w kostke + 2 zabki czosnku rozgniesc . Gotowac jeszcze 10
min- aby ziemniaki sie nie rozgotowaly. Na koniec dodac zur (1-1,5 szkl),
majeranek , troche smietanki 30%, jajka w kostke . Zagotowac .
---
Zurek 3- podawany przez Adasia Rolbieckiego na grupe

15 dag pieczarek,
7 dag marchwi,
3 dag pietruszki,
1/4 l żuru kwaszonego,
1 i 1/2 l wody,
50 dag boczku wędzonego,
10 dag szynki,
10 dag kiełbasy,
10 dag schabu pieczonego,
3 jajka,
12 dag śmietany,
sól, pieprz

Boczek zalać wodą, ugotować. Gdy będzie miękki wyjąć, a do wywaru włożyć
poszatkowane na tarce warzywa i pieczarki. Gdy warzywa będą miękkie,
wlać żur, śmietanę, zagotować, doprawić do smaku solą i pieprzem. Na
kilka minut przed podaniem włożyć pokrojony w paski boczek, schab,
szynkę i kiełbasę. Dodać pokrojone na ćwiartki jaja ugotowane na twardo.

A żur wlasny jak zrobic, jak ktos ma ambicje ? O tu:
10 dag mąki żytniej, razowej, pytlowej lub owsianej,
1/2 l wody,
czosnek

Mąkę zalać ciepłą, przegotowaną wodą, dokładnie wymieszać przelać do
kamiennego garnka, dodać czosnek i pozostawić na kilka dni w ciepłym
miejscu.
---------
Pozdrawiam Jola L-L

1. Data: 2002-05-11 14:51:29

Od: "Bożena" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

m-gosiu, nie smuc sie i chlipaj, badz mezczyzna! ;o)

> Zurek 1- robie go na Wielkanoc, od mojej przyjaciolki Marioli(
> bardzo smaczny)

Tak, tak, tak!!! Ten Wielkanocny zurek Joli L-L jest bardzo dobry. To
byl pierwszy zrobiony przeze mnie zurek ;o) i nawet sie udal ;o)) Wiec
z czystym sumieniem go polecam.

Bozenka z Wilna ;o)
ICQ 81838200 http://bozena.samorzad.pw.edu.pl
www i FAQ grupy: http://kuchenna.host.sk/

1. Data: 2002-05-11 18:40:33

Temat: Re: Az 3 zurki !- slicznie dziekuje
Od: <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Pozdrawiam Jola L-L
>

> Nawet niet wiecie dziewczyny jak sie juz na zapas ciesze. Dziekuje Jola,
ze pogrzebalas w spizarni dla mnie. Jak dowioza (jesli dowioza) to zrobie i
zdam relacje.....mmmmm

******
m-gosia
******
Zuid-Holland, gdzie do premierow strzelaja.

1. Data: 2002-05-11 19:00:24

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 11 May 2002 18:40:33 GMT, <m...@h...com> wrote:

> [...]
>m-gosia
>******
>Zuid-Holland, gdzie do premierow strzelaja.

a ja tam trzymam kciuki,z e dowiaza Ci skarby, Malgos...a
zatelefononononowac nie mozesz?

Krysia

K.T. - starannie opakowana

http://www.newsgroups.com The #1 Newsgroup Service in the World!
-----= Over 100,000 Newsgroups - Ulimited Fast Downloads - 19 Servers =-----

1. Data: 2002-05-11 19:14:59

Od: waldemar z domu <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

premierem jeszcze nie był, ale podobno miał szansę. Mimo wszystko paranoja.

wracajmy do garów. U nas dzisiaj na obiad inspekcja lodówki: mrożone warzywa
meksykańskie wzbogacone o marchewkę i podsmażone cycki indycze z curry i
sosem sojowym do kartofli.

Waldek

1. Data: 2002-05-11 19:20:16

Od: <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

> a ja tam trzymam kciuki,z e dowiaza Ci skarby, Malgos...a
> zatelefononononowac nie mozesz?
>
> Krysia

Wlasnie sami dzwonili, ze do hotelu dojechali.
- Kielbase masz?
- No jasne, ze mam
- No to lec szukac lodowki, bo sie zepsuje
- Nie zepsuje sie, bo jest wedzona
- !!!!!!!!!! To ty nie masz bialej kielbasy ?
- Bialej? No przeciez Babcia powiedziala, ze nie to niebezpiecznie tak z
surowa w droge i nie pozwolila wziac

Juz nie napisze co bylo
j...;-(((

******
m-gosia
******
Zuid-Holland

1. Data: 2002-05-11 19:35:12

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>wracajmy do garów. U nas dzisiaj na obiad inspekcja lodówki: mro?one warzywa
>meksyka?skie wzbogacone o marchewk? i podsma?one cycki indycze z curry i
>sosem sojowym do kartofli.
>
>Waldek

a ja spalilam patelnie, siatkowa przykrywke i mieso na
niej..zostala marynata....kolacja byla zaslupia, ja jadlam mega
salate a w domu smierdzi jakims truchlem mysim labo czym..chyba
pojde spac

1. Data: 2002-05-11 19:35:46

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>- !!!!!!!!!! To ty nie masz bialej kielbasy ?
>- Bialej? No przeciez Babcia powiedziala, ze nie to niebezpiecznie tak z

skad ja to znam....

1. Data: 2002-05-13 13:24:00

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 13 May 2002 15:35:37 +0200, "Jerzy" <0...@m...pl>
wrote:

>No i o co ten raban?
>Biala kielbase, mozna zrobic wszedzie, przeciez podawalem przepis. To
>latwe, problemem moga byc jedynie flaki ale i to sie da przeskoczyc.
>;-)

no wlasnie te flaki...jakas jestem wrazliwa na tym punkcie. jak
juz je kto napcha to moge patrzec ;)

Dlaczego biszkopt sie zapada?
mam treme
hot wings