Re: maszynka do lodów

1. Data: 2004-04-19 10:19:09

Temat: Re: maszynka do lodów
Od: "Rafał Wylociński" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Użytkownik "Wladyslaw Los" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
news:20040419075704080+0200@news.onet.pl...
> In <c5voml$vao$1@topaz.icpnet.pl> Basiek wrote:
> Mam maszynKę do lodów Philipsa, tego typu jaki opisał Shrek. Bywają
> takie w sklepach AGD, a jak nie ma, to pewnie można zamówić.

I tu Cię zadziwię szanowny Władysławie. Mieszkam w wawie. Byłem w avansie,
euro agd i media markecie. Nigdzie nie ma maszynki do lodów. Co więcej nie
mają jej w katalogu i nie mogą sprowadzić na zamówienie, mimo że podawałem
konkretnego producenta i typ urządzenia:((
Witaj w Europie Polsko!

Życie jest jak gulasz. Nigdy nie wiesz na co trafisz.
Pozdrawiam
.Rafał

1. Data: 2004-04-19 10:30:56

Od: "Lenka" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>mają jej w katalogu i nie mogą sprowadzić na zamówienie, mimo że podawałem
>konkretnego producenta i typ urządzenia:((

Witam!
Po co Wam maszynka do lodów, skoro świetne lody można zrobić równie dobrze bez
niej? I jeszcze jedno - może na te lody z maszynki to jest jakiś specjalny
przepis, którego nie da się zrobić bez maszynki?
Pozdrawiam
Lenka
archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl

1. Data: 2004-04-19 12:00:36

Od: Shrek <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> niej? I jeszcze jedno - może na te lody z maszynki to jest jakiś specjalny
> przepis, którego nie da się zrobić bez maszynki?

Nie wiem, czy sie da, czy nie, ale wiem, ze te ktore robi maszynka moja
mamusia rodzicielka sa ....... rozmarzylem sie :D
Zaleta maszynki jest to, ze mozna dobic nia lody z cienkiej smietanki,
mozna robic sorbety, w zasadzie wszystkie rodzaje (choc najlepsze sa
smietankowe :D). Inna zaleta maszynki jest to, ze robisz lody w okolo
pol godziny.

Pozdr.,
Shrek

1. Data: 2004-04-19 12:04:37

Od: Shrek <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mają jej w katalogu i nie mogą sprowadzić na zamówienie, mimo że podawałem
> konkretnego producenta i typ urządzenia:((

Nie tak dawno rozmawialem w Media Markt na Ostrobramsmkiej na temat
robota kuchennego Kenwood'a i ew. dodatkow do niego, ktorych nie bylo w
sklepie. Nie bylo kwestii czy sie da, tylko kiedy i za ile.....

Mojego Phillipsa tez nie bylo w sklepie (lokalny sklepik AGD) i tez nie
bylo kwestii czy, tylko kiedy i za ile.

Po prostu trafilas na nie tego sprzedawce. Zmien sklep, lub zawezwij na
rozmowe kierownika.

Pozdr.,
Shrek

1. Data: 2004-04-19 17:07:27

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In <0...@p...pl> Lenka wrote:

> [...]
> dobrze bez niej? I jeszcze jedno - może na te lody z maszynki to jest
> jakiś specjalny przepis, którego nie da się zrobić bez maszynki?

Oczywiście, że można zrobić lody bez maszynki, ale w maszynce łatwiej.
Żeby zrobić lody należy marznącą masę cały czas intensywnie mieszać i to
najlepiej w zamkniętym naczyniu, by po wierzchu nie topniała; inaczej
woda zawarta w masie oddzieli się od tłuszczu, tworząc kryształy lodu.
Można odpowiednie urządzenie zapewne zaimprowizować używając jakiegoś
miksera, ale najprościej użyć specjalnej maszynki.

Władysław

1. Data: 2004-04-19 17:08:55

Od: "likaon" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Można odpowiednie urządzenie zapewne zaimprowizować używając jakiegoś
> miksera, ale najprościej użyć specjalnej maszynki.
Chyba tylko wtedy, gdy zamierza się konkurowac z np. "Zieloną Budką"
:-)
Dziś własnoręczne kręcenie lodów to anachronizm.
likaon

1. Data: 2004-04-20 04:38:01

Od: "Lenka" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Dziś własnoręczne kręcenie lodów to anachronizm.
>likaon

Anachronizm powiadasz... Cóż, jeśli chodzi o to, żeby było prościej i
szybciej, to najprościej pójść do sklepu. Jeśli natomiast chodzi o to, że w
maszynce lody można robić z "cieńszej" śmietany, żeby były "pulchne" i nie
oddzielała się woda i tłuszcz - to kwestia wprawy.
Nie mam zamiaru prowokować dyskusji co lepsze. Sądziłam poprostu, że na lody z
maszynki są specjalne przepisy.
W tej kwestii pozostanę anachroniczna i mogę mieć tylko nadzieję, że nikomu to
nie przeszkadza... A jeśli nawet...
Nie to ładne co ładne, tylko co się komu podoba... Prawda?

1. Data: 2004-04-20 18:33:23

Od: "likaon" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lenka" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> maszynce lody można robić z "cieńszej" śmietany, żeby były "pulchne" i nie
> oddzielała się woda i tłuszcz - to kwestia wprawy.
Pisząc o anachroniźmie miałem na myśli przede wszystkim zagrożenie
sanitarne. Lody dość często i szybko ulegają zarażeniu. Trudno sobie
wyobrazić robienie lodów z kilku jajek i kilku pojemniczków śmietany dla
kilku osób. To jednak muszą być większe ilości, aby te lody były lodami, a
nie tylko zmiksowaną zmarzliną.
Oczywiście można odwoływac się do tradycji dworów, gdzie kręcono lody, ale
to były wtedy przyjęcia. Nawet łosia w potrawce można było zjeść. Gdzie dziś
kupić mięso z prawdziwego łosia? Starego woła szybciej się trafi niż łosia.
> [...]
lody z
> maszynki są specjalne przepisy.
> W tej kwestii pozostanę anachroniczna i mogę mieć tylko nadzieję, że
Ależ to jest grupa dyskusyjna, a nie Plenum KC naszej Partii, gdzie
tow.Wiesław przedstawia jedynie słuszną ocenę rzeczywistości.
Każdy może mieć swoje racje.
likaon

1. Data: 2004-04-21 06:46:49

Od: "Lenka" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Trudno sobie
>wyobrazić robienie lodów z kilku jajek i kilku pojemniczków śmietany dla
>kilku osób.
Dlaczego trudno sobie wyobrazić? Maszynka mieści tak mało produktów? Dobrze,
że nie mam tych ograniczeń. Robię domowe lody zarówno dla 2-ch, jak i dla 30-
tu osób. Zawsze są takie jak być powinny. Nigdy nikogo też nie otrułam ani nie
podtrułam.

>To jednak muszą być większe ilości, aby te lody były lodami, a
>nie tylko zmiksowaną zmarzliną.
Co Ty jadałeś? Współczuję! A przy okazji obrażasz to czego nie widziałeś i nie
jadłeś. Nieładnie, nieładnie. Sądzisz, że próbowałeś już wszystkiego, czy że
znasz się na wszystkim najlepiej?

> [...]
>kupić mięso z prawdziwego łosia? Starego woła szybciej się trafi niż łosia.
Nie trzeba wracać do czasów dworskich. Sarnina czy dziczyzna z ogniska (z
malinową nalewką), nie ma sobie równych. W sklepie tego też raczej nie
kupisz...

A łosie są pod ścisłą ochroną. Powinieneś coś o tym wiedzieć...

>Ależ to jest grupa dyskusyjna, a nie Plenum KC naszej Partii, gdzie
>tow.Wiesław przedstawia jedynie słuszną ocenę rzeczywistości.
Całe szczęście, że to nie była moja partia.

1. Data: 2004-04-21 14:44:07

Od: s...@f...co.uk szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kilku osób. To jednak muszą być większe ilości, aby te lody były lodami, a

nie pieprz bzdur w sprawach o których nie masz pojęcia

Re: lody domowe..
Ciasto z kasza jaglana
Re: Chcica!
Re: Masa do andrutów