Data: 2008-10-15 23:14:06
Temat: Re: matematycy do tablicy
Od: vonBraun <i...@g...pl>
Pokaż wszystkie nagłówki
Redart wrote:
>
> Użytkownik "tren R" <t...@n...sieciowy> napisał w wiadomości
> news:gd5p72$ue0$6@news.onet.pl...
>
>> cbnet pisze:
>>
>>> 1. Czy liczba ma włączony 1-szy bit? T
>>> 2. Czy liczba ma włączony 2-gi bit? T
>>> 3. Czy liczba ma włączony 3-ci bit? T
>>> 4. Czy liczba ma włączony 4-y bit? T
>>>
>>> Jeśli nie kłamie to rozwiązaniem jest 15.
>>> Zakładam jednak że raz skłamał i rozwiązaniem jest liczba która
>>> ma trzy bity włączone oraz jeden wyłączony, czyli: 7, 11, 13 lub 14.
>>
>>
>> eureka!
>> zczaiłem!!!!
>>
>> to się stało nagle, jeszcze jak odpisywałem redartowi - w sumie ciemna
>> masa. teraz - nagle olśnienie. genialne!
>>
>> uczy pokory.
>
>
> :)))
> Bo generalnie, znajomość kodu dwójkowego nie jest tu potrzebna.
> Ważne jest to, by na początku wszystkie liczby powkładać
> do 4-ech zbiorów w taki sposób, by żadna z nich nie siedziała
> dokładnie w tych samych zbiorach-ciągach. Jak 0 nie ma w żadnym zbiorze,
> to nie ma drugiej takiej liczby, która by nigdzie nie była włożona.
> Jak 9 jest włożona do zbioru 1 i 2 to nie ma drugiej liczby,
> która by siedziała dokładnie w tych dwóch i żadnym innym.
Mnie się pierwsza faza zadania "imaginowała" jako połówkowanie,
połówkowanie połówek, połówkowanie połówek połowek itd. a potem
jako objęcie maksymalnie zróżnicowanym wzorcem zapytań pozostałych
jak np tu:
7 11 13 14 15
x x x o o
o x o x o
x x o o o
(co daje jeszcze jedna działającą końcówkę: hehe ale fajnie
5. Is the number in: 7, 11, 13?
No
6. Is the number in: 11, 14?
No
7. Is the number in: 7, 11?
No
Your guess was 15.
)
Ale na "bitach" o tym nie myślę :-(
vB
|