mechanizmy wpływu społecznego

11. Data: 2007-06-04 10:39:58

Temat: Re: mechanizmy wpływu społecznego
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Fragile" <e...@i...pl> wrote in message
news:1180951796.557714.237950@n4g2000hsb.googlegroup
s.com...
On 4 Cze, 11:54, "Panslavista" <p...@w...pl> wrote:
> "Fragile" <e...@i...pl> wrote in message

ps.com...
> [...]
RPG,

> Kody to faktycznie mogą być trudne (w sensie zapotrzebowania na czas do
ich
> "rozgryzienia") kulturowo też - niepolska, ale mechanizmy są wszędzie
takie
> same - zmienna jest jedynie ekperiencja w posługiwaniu się nimi...

Ok, jest ograniczona ilość mechanizmów. Każdy zna, doświadcza, czy
nawet używa niektórych z nich. Nie oznacza to jednak, że dana grupa
społeczna/internetowa (dla której niektóre z tychże mechanizmów
oznaczają być albo nie być) opisze dane mechanizmy i ich działanie
'intruzom'. To jest też właśnie jedna z cech charakterystycznych grupy
- nie wydać pewnych informacji 'obcym'.

--
Fragile

Nic co za kryte takim nie pozostanie - a ostracyzm nie zawsze jest
skuteczny - wtedy zaczynają się napady takich kundli grupowych jak Bluzgacz
czy iwanos lub na kompy - tych jest więcej i zmieniają nicki - gdyż sprawa
podpada pod paragrafy - większe niż przy bluzganiu.

12. Data: 2007-06-04 10:40:33

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"iwanos" <i...@6...pl> wrote in message

> to moze pytanie z innej beczki, jak zachęcić ludzi do konsumpcji stolca ?

Daj przykład, koprofagu.

13. Data: 2007-06-04 10:42:00

Od: Fragile <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 4 Cze, 12:13, Fragile <e...@i...pl> wrote:

> Jak najbardziej. Natomiast jakimi 'mechanizmami'/'trickami'
> [...]

Przepraszam, oczywiście miało być '[...] jakimi metodami/trickami
posługuje się [...]'

--
Fragile

14. Data: 2007-06-04 10:56:29

Od: Fragile <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 4 Cze, 12:39, "Panslavista" <p...@w...pl> wrote:
> [...]
> czy iwanos lub na kompy - tych jest więcej i zmieniają nicki - gdyż sprawa
> podpada pod paragrafy - większe niż przy bluzganiu.

W kwestii napadów na kompy nie będę się wypowiadać, ponieważ nic mi o
tym nie wiadomo, natomiast chyba wszyscy wiedzą, iż niektóre osoby
mają pewne 'role' do 'odegrania', za pomocą takich czy innych metod.
Segregacja 'nowych' odbywa się poniekąd poprzez ich reakcję i
tolerancję/akceptację (bądź jej brak) niektórych zachowań/metod
postępowania 'starych' grupowiczów, czy też 'leaderów' wraz z
pomocnikami. Najbardziej godny potępienia jest fakt, iż takie zagrywki/
manipulacje/prowokacje mają miejsce na grupie pl.sci.psychologia - o
ironio... I tu grupa się nie popisała ... ponieważ postępuje ...hmm...
nazwę to delikatnie - nagannie.

--
Fragile

15. Data: 2007-06-04 11:05:12

Od: "Vicky" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> leadership....hmmm ale czy to jedyny mechanizm?
> I jaki byłby najważniejszy twoim zdaniem?

Najbardziej znany podział to ten który ujął Cialdini w "Wywieranie wpływu na
ludzi".
Czyli reguły: wzajemności, kontrastu, niedostępności, społecznego dowodu
słuszności, lubienia i sympatii, autorytetu, zaangażowania i konsekwencji.
NIe wiem czy da się najważniejszy wyłonić z nich - w każdym przypadku inny
będzie najważniejszy.
Polecam tą książkę i np "Psychologię społeczną" Douglasa Kernicka.

Pozdrawiam
Vicky

16. Data: 2007-06-04 11:06:50

Od: "Vicky" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Oczywiście,
> podadzą Ci parę mechanizmów wpływu społecznego - na odczepnego.

Eee skąd!!
Napiszemy pracę za niego! - przyłączysz się? ;-)

Pozdrawiam
Vicky

17. Data: 2007-06-04 11:23:04

Od: Fragile <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 4 Cze, 13:06, "Vicky" <b...@p...onet.pl> wrote:

> Eee skąd!!
> Napiszemy pracę za niego! - przyłączysz się? ;-)

Co za zgrabna, wymijająca wypowiedź jednego z 'leaderów' ;)

--
Fragile

18. Data: 2007-06-04 11:46:45

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Fragile" <e...@i...pl> wrote in message
.com...

> Eee skąd!!
> Napiszemy pracę za niego! - przyłączysz się? ;-)

Co za zgrabna, wymijająca wypowiedź jednego z 'leaderów' ;)

--
Fragile

Ale jaka chętna - prawie jak ja...

19. Data: 2007-06-04 12:24:40