mechanizmy wpływu społecznego

1. Data: 2007-06-04 07:38:03

Temat: mechanizmy wpływu społecznego
Od: "Tommy" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie,

Mam następną zagwostkę (-: którą trudno mi pokonać. Nie jestem, ani
psychologiem, ani socjologiem więc może dacie mi jakieś wskazówki na temat
takiego zagadnienia.
Mianowicie jakie mechanizmy wpływu społecznego byście wskazali, które możemy
zaobserwować w internecie?

Będe bardzo wdźięczny za każdą rzeczową wypowiedź

--
"If you live each day as if it was your last, someday you'll most certainly
be right"

2. Data: 2007-06-04 08:02:52

Temat: Re: mechanizmy wpływu społecznego
Od: "Vicky" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tommy" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> możemy zaobserwować w internecie?
>
> Będe bardzo wdźięczny za każdą rzeczową wypowiedź

Żeby mógł mieć miejsce jakiś wpływ społeczny musi istnieć jakaś grupa ludzi.
W internecie są grupy: np grupy dyskusyjne, grupy ludzi grających w RPG,
grupy ludzi IRC'ujących, itd....
Każda z tych grup ma swoją "kulturę" i w każdej grupie jest inny wpływ
społeczny. Zapewne jest on dużo mniejszy niż w realu i najbardziej narażeni
na ten wpływ są młodzi ludzie w wieku adolescencji.
Przykładowo - wśród grających w RPG duży wpływ na pozostałych członków
będzie miałą osoba która jest liderem, bo jest najlepszy wśród tej
społeczności, czyli może być jakimś autorytetem dla innych.
Na IRC'u wpływ na innych może mieć albo OP albo jakaś laska przez którą
większośc facetów zasuwa na irc-party :)
Itd...

Pozdrawiam
Vicky

3. Data: 2007-06-04 08:23:10

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Vicky" <b...@p...onet.pl> wrote in message

> Na IRC'u wpływ na innych może mieć albo OP albo jakaś laska przez którą
> większośc facetów zasuwa na irc-party :)

Coś mi to przypomina...

4. Data: 2007-06-04 09:13:39

Od: "Tommy" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Na IRC'u wpływ na innych może mieć albo OP albo jakaś laska przez którą
> większośc facetów zasuwa na irc-party :)

Dzięiki Vicki za odpowiedź. Podobno jest wiele mechanizmów wpływu
społecznego w internecie.
Niestety jestem zielony ((-: w tym temacie. Jakbyś nazwała te mechanizmy i
który byś uznała za najważniejszy?
To co napisałaś co mechanizmów wpływu na jakąś grupę osób poprzez
leadership....hmmm ale czy to jedyny mechanizm?
I jaki byłby najważniejszy twoim zdaniem?

5. Data: 2007-06-04 09:51:24

Od: Fragile <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 4 Cze, 11:13, "Tommy" <t...@w...pl> wrote:

> [...]
> leadership....hmmm ale czy to jedyny mechanizm?
> I jaki byłby najważniejszy twoim zdaniem?

O najważniejszych mechanizmach na TEJ grupie się nie dowiesz, ponieważ
ta grupa, jak żadna inna genialnie sama je stosuje.
Tak więc z własnej woli nikt Ci ich nie poda, nie bądź naiwny (grupa
ludzi, posługująca się własnymi mechanizmami, posiadająca własną
'kulturę' i własny 'kod' 'intruzom' prawdy nie wyda, choć stwarzała
będzie wrażenie chęci udzielenia Ci pomocy i informacji). Oczywiście,
podadzą Ci parę mechanizmów wpływu społecznego - na odczepnego.

Fragile

6. Data: 2007-06-04 09:54:20

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Fragile" <e...@i...pl> wrote in message
ps.com...

> [...]

będzie wrażenie chęci udzielenia Ci pomocy i informacji). Oczywiście,
podadzą Ci parę mechanizmów wpływu społecznego - na odczepnego.

Kody to faktycznie mogą być trudne (w sensie zapotrzebowania na czas do ich
"rozgryzienia") kulturowo też - niepolska, ale mechanizmy są wszędzie takie
same - zmienna jest jedynie ekperiencja w posługiwaniu się nimi...

7. Data: 2007-06-04 10:08:32

Od: "Tommy" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]

Ale chyba można stwierdzić że jednym z najważniejszych mechanizmów wpływania
na daną społeczność w internecie (grupy dyskusyjne, fora) jest wpływ poprzez
leadera
danej społeczności? Podobnie jak w życiu realnym, tyle że tutaj leader
wirtualny wcale nie musi być
leaderem realnym, może być "stworzony" na użytek ludzi, którzy chcą mieć
jakiś wpływ na innych w
danej społeczności internetowej.

Czy mam rację?

8. Data: 2007-06-04 10:09:56

Od: Fragile <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 4 Cze, 11:54, "Panslavista" <p...@w...pl> wrote:
> [...]
> "rozgryzienia") kulturowo też - niepolska, ale mechanizmy są wszędzie takie
> same - zmienna jest jedynie ekperiencja w posługiwaniu się nimi...

Ok, jest ograniczona ilość mechanizmów. Każdy zna, doświadcza, czy
nawet używa niektórych z nich. Nie oznacza to jednak, że dana grupa
społeczna/internetowa (dla której niektóre z tychże mechanizmów
oznaczają być albo nie być) opisze dane mechanizmy i ich działanie
'intruzom'. To jest też właśnie jedna z cech charakterystycznych grupy
- nie wydać pewnych informacji 'obcym'.

--
Fragile

9. Data: 2007-06-04 10:13:42

Od: Fragile <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 4 Cze, 12:08, "Tommy" <t...@w...pl> wrote:
> [...]
> wirtualny wcale nie musi być
> leaderem realnym, może być "stworzony" na użytek ludzi, którzy chcą mieć

Jak najbardziej. Natomiast jakimi 'mechanizmami'/'trickami' posługuje
się leader wraz ze swoimi 'pomocnikami' - tego się nie dowiesz. To
znaczy nikt tego nie powie Ci wprost.

--
Fragile

10. Data: 2007-06-04 10:36:18

Od: "iwanos" <i...@6...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Żeby mógł mieć miejsce jakiś wpływ społeczny musi istnieć jakaś grupa
> ludzi.

to moze pytanie z innej beczki, jak zachęcić ludzi do konsumpcji stolca ?

Szpital psychiatryczny
KSIEZNICZKA ARYJKA
Z hipokryzji GazWybu
Europo WYPIERDALAJ!!!!!!!!!!!!! !