melon

1. Data: 2002-11-30 15:21:55

Temat: melon
Od: "ann" <k.piekarska[nie-spamuj]@wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak mam podać melona?

- dziękuję i pozdrawiam

1. Data: 2002-11-30 18:19:54

Temat: Re: melon
Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

ann wrote:

> Jak mam podać melona?
>
> - dziękuję i pozdrawiam

Mozesz pokroic w podluzne kawalki, kazdy owinac cienkim plastrem
prosciutto (szynki parmenskiej) zapiac wykalaczka i ulozyc na talerzu na
lisciu salaty. Albo pokroic w kostke, zmieszac z innymi owocami
pokrojonymi w podobnej wielkosci kostki, skropic wodka czy likierem,
posypac cukrem i podac na deser. Albo przeciac na pol, wydrazyc nasiona
i podac z lyzeczka jak jest.
MB

1. Data: 2002-11-30 21:07:42

Od: "ann" <k.piekarska[nie-spamuj]@wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

- dzięki za odpowiedź, ale jak rozkroiłam owoc w środku był zielonkawy i
dziwny w smaku.
Nie odważyłam się podać na stół.

- pozdrawiam Krystyna

1. Data: 2002-11-30 23:28:01

Od: Nikodem Kuźnik <n...@W...albatros.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

ann wrote:

> - dzięki za odpowiedź, ale jak rozkroiłam owoc w środku był zielonkawy i
> [...]
Myślę, że jeszcze nie był dojrzały.
Ja zostawiam na parę dni na parapecie taki melon, który właśnie kupiłem.
Kiedy już 'koncówki' melona, czyli miejsca, w których schodzą się prążki są
lekko miękkie i nabierają zapachu, to zabieram się do jedzenia. Wtedy jest
naprawdę pyszny - delikanty aromat i pełnia słodkości wprawia mnie w
upojenie...

Pozdrawiam,

Nik

1. Data: 2002-12-01 05:38:57

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

zalezy jaki to melon...

Trys
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-12-01 07:44:09

Od: "katarzyna" <k...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

"ann" <k.piekarska[nie-spamuj]@wp.pl> wrote in message
> - dzięki za odpowiedź, ale jak rozkroiłam owoc w środku był zielonkawy i
> dziwny w smaku.
> Nie odważyłam się podać na stół.<

niektore melony sa zielone jak dojrzeja, np moj ulubiony "honey dew" (nie
wiem czy jest polska nazwa), ale teraz to w ogole nie jest sezon na melony,
chyba, ze sa sprowadzane z bardzo daleka, a wiec prawdopodobnie niedojrzale.
Ja bym jednak nie kupowala o tej porze roku.
katarzyna

1. Data: 2002-12-01 10:31:46

Od: Nikodem Kuźnik <n...@W...albatros.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krysia Thompson wrote:

> zalezy jaki to melon...
>
> Trys
> K.T. - starannie opakowana

Oczywiscie. W ten sposób traktuje melonki galia i candelupe. Te wlasnie
najbardziej lubie.

Nik

1. Data: 2002-12-01 11:22:18

Od: walkie <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

ann wrote:
> - dzięki za odpowiedź, ale jak rozkroiłam owoc w środku był zielonkawy i
> dziwny w smaku.
> Nie odważyłam się podać na stół.

Zawsze przed kupnem obwachaj melona ;) mowie seryjnie, nauczylam sie
tego we Wloszech - dobry melon slicznie pachnie (wymagaj od niego
slodkiego zapachu, cos ala miod a cos ala zapach dojrzewajacych owocow
w sadzie). A druga sprawa to tak jak opukujesz arbuza tak opukaj melona
- jak wyda gluchy dzwiek znaczy ze jest dobry. I nie przejmuj sie
dziwnymi spojrzeniami ludzi jak zobacza ze wachasz melona. Ja kiedy sie
usmielam bo jak obwachiwalam w ktoryms z supermarketow to wszyscy sie na
mnie patrzyli nieco zdumieni a jak odeszlam to do melonow podeszla
grupka ludzi i dawaj - zaczeli wachac kazdy owoc. Ubaw przedni :)))

Pozdrawiam

Owocowa walkie!

1. Data: 2002-12-01 11:23:51

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 01 Dec 2002 12:22:18 +0100, walkie
<w...@w...net.pl> wrote:

> [...]
>mnie patrzyli nieco zdumieni a jak odeszlam to do melonow podeszla
>grupka ludzi i dawaj - zaczeli wachac kazdy owoc. Ubaw przedni :)))

i wachaj tam, gdzie mu, za przeproszeniem, ogonek wyrasta - z
drugiego konca pachnie mniej intesywnie....a moze odwrotnie ;))
wystarczy, ze go obwachasz z obu koncow.... nigdy nie ugniatac (a
juz najgorzej jest ugniatac palcem avocado...)

Trys, co tez obstukuje cala dlonia (tak jakby praskala po
gebie...) arbuzy i melony.

P.S. Wyrywanie wlosow z glowy ananasom w warunkach europejskich
zdaje sredni egzamin (to a propos sprawdzania dojrzalosci
ropznych rozlin)
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-12-01 19:12:58

Od: "zefirka" <z...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krysia Thompson" <K...@h...fsnet.co.uk> napisał w
wiadomości

[ciach]
> [...]
> wystarczy, ze go obwachasz z obu koncow.... nigdy nie ugniatac (a
> juz najgorzej jest ugniatac palcem avocado...)

A jesli nie ugniatanie..to czy jest jakis dobry sposob na sprawdzanie
dojrzalosci avocado?

jednogarnkowce.........
kokardki Grzesia chwale
Krem do dekorowania ciast?