menopauza

1. Data: 2006-11-27 17:25:22

Temat: menopauza
Od: "szama" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam pytanie: a mianowicie chciałabym się dowiedzieć ile czasu po zakończonym
okresie nie można się kochać? (tzn. skończył się 5 lat temu)

2. Data: 2006-11-27 18:11:23

Temat: Re: menopauza
Od: Alkmina <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

szama napisał(a):
> Mam pytanie: a mianowicie chciałabym się dowiedzieć ile czasu po zakończonym
> okresie nie można się kochać? (tzn. skończył się 5 lat temu)

Witam.

Regularne kontakty seksualne w okresie menopauzy utrzymują narząd
płciowy w dobrej kondycji. Jeśli seks sprawia Ci przyjemność to nie
rezygnuj z niego, a jeżeli srom i pochwa stają się suche to można użyć
specjalnych maści dostępnych w aptekach. Zaprzestanie seksu tylko
zwiększy suchość i zmniejszy elastyczność narządów płciowych. To tak,
jak z gimnastyką, która utrzymuje mięśnie w dobrej formie.

Pozdrawiam
Alkmina

3. Data: 2006-11-29 23:19:20

Od: "szama" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dokładniej mówiąc, słyszałam że okres może pojawić się po roku przerwy
podczas menopauzy i czy można jeszcze wtedy zajść w ciążę? Moja znajoma tak
miała i urodziła dziecko w późnym wieku. Ja mam 56 lat i trochę się obawiam.
Jaga

4. Data: 2006-11-30 20:06:40

Od: Alkmina <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

szama napisał(a):
> [...]
> miała i urodziła dziecko w późnym wieku. Ja mam 56 lat i trochę się obawiam.

Musiałabyś zbadać poziom hormonu FSH. Być może twoje jajniki nie są już
zdolne do owulacji. Inaczej odpowiedzieć nie potrafię. Musiałby się na
ten temat wypowiedzieć ginekolog.

Alkmina
> Użytkownik "Alkmina" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

Srodki dopingujące???
tablice ISHIHARA
kokarboksylaza a wit B1
Kłopot z wypróżnianiem si
Stwarnienie rozsiane i interpretacja wynikow