metody laporoskowe lepsze od tradycyjnych?

1. Data: 2004-02-21 20:15:42

Temat: metody laporoskowe lepsze od tradycyjnych?
Od: "milek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

czy operacje laporoskowe sa bezpieczniejsze od operacji tradycyjnych?

2. Data: 2004-02-21 20:38:04

Temat: Re: metody laporoskowe lepsze od tradycyjnych?
Od: "Mosley Hicks" <m...@g...NOSPAM.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "milek" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> czy operacje laporoskowe sa bezpieczniejsze od operacji tradycyjnych?

dla doswiadczonego chirurga operatora na pewno. Jezeli chodzi o watrobe i
pecherzyk to w moim miescie chirurg uszkodzil laparoskopem zyle wrotna i
kobieta zmarla.

3. Data: 2004-02-21 21:30:40

Od: "kffiat" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Laparoskopia to przede wszytkim mniejsza "inwazyjnośc i mniejsze rany po
operacji. Nie stosuje sie tradyzyjnego cięcia, a po zabiegu pozostaja
"jedynie 2-3 dziurki" Gojenie sie tez na ogól wyglada lepiej, niz przy
tradycyjnej metodzie. Najczesciej przed samym zabiegiem lekarz ocenia, czy
dana operację mozna przeprowadzic przy uzyciu laparoskopu. Czasem jest to
niemożliwe do wykonania. Wszystko zalezy od rodzaju i rozległości
informacji.

Pozdrawiam

kfffiat

4. Data: 2004-02-21 21:34:40

Od: "kffiat" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kffiat" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Pozdrawiam
>
> kfffiat
Wszystko zalezy od rodzaju i rozległości
operacji - oczywiście "strzelilam byka". Przerpaszam

5. Data: 2004-02-22 00:34:29

Od: "pestifer" <p...@C...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "milek" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> czy operacje laporoskowe sa bezpieczniejsze od operacji tradycyjnych?

moim zdaniem nie
mniejsze ciecia, ktorych suma jest nieco mniejsza niz ciecia tradycyjnego co
ma niewielki wplyw na bezpieczenstwo operacji za to jest znacznie glebsze
znieczulenie i zwiotczenie
poza tym
w zwiazku z mniejszym urazem krotsza hospitalizacja, mniejsze dolegliwosci i
szybszy powrot do normalnej aktywnosci
w nastepstwie laparoskopii znacznie bardziej nasilona choroba zrostowa
efekt koncowy operacji zalezny od jej rodzaju

6. Data: 2004-02-22 03:20:05

Od: "NoMad" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

"milek" <m...@o...pl> wrote in message
> czy operacje laporoskowe sa bezpieczniejsze od operacji tradycyjnych?
Kiedys jak sie pochwalilem oddajac krew ze mam miec operacje Pani
spytala czy laporoskopowo. Wyjasnila mi, ze:
- po zwyklej operacji ---> nie wolno oddawac krwi przez pol roku
- po laporoskopowej ---> nie wolno przez rok ?

Dlaczego ?

NoMad

7. Data: 2004-02-22 14:39:01

Od: "K" <konrad-w(usunto)@hot.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "milek" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> czy operacje laporoskowe sa bezpieczniejsze od operacji tradycyjnych?

jak mawia chirurg z ktorym mam cwiczenia: nie jest to lepsza metoda - ale
alternatywna - wyrazenie "bezpieczniejsze"

K,

oparzenie
Re: cisnienie ?
pod okiem jęczmień?
szczur
Szukam dobrego ginekologa w Zielonej Gorze