miesko na befsztyki

1. Data: 2003-01-09 10:55:43

Temat: miesko na befsztyki
Od: "Kruszynka" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam specjalna patelnie na befsztyki (taka falowana, ciezka i bardzo plaska)
no i do "produkcji" uzywam rozbefu (a, nie bijcie, jesli zle). Chcialam sie
zapytac, jakiego jeszcze miesa mozna uzyc na befsztyki? Czesto zakupy robie
pod wieczor, po pracy, a wtedy ten rozbef wyglada raczej nieprzekonujaco.
Prega sie nadaje?
Dzieki z gory :-))

Kruszynka
--
"Primum non stresere..."

1. Data: 2003-01-09 17:16:37

Temat: Re: miesko na befsztyki
Od: "Ewa \(siostra Ani\) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

"Kruszynka" <l...@w...pl> a écrit dans le message de news:
avjkf3$gg9$...@n...tpi.pl...
> [...]
robie
> pod wieczor, po pracy, a wtedy ten rozbef wyglada raczej nieprzekonujaco.

Najlepsze sa po prostu z poledwicy.

We Francji najlepsze mieso na befsztyki sie rozpoznaje po cenie :-(
Ale nie wiem czy w Polsce jest podobnie.

Ewcia

--
Niesz !

1. Data: 2003-01-09 19:56:19

Od: "walkie!" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ewa (siostra Ani) N. wrote:

> Najlepsze sa po prostu z poledwicy.
>
> We Francji najlepsze mieso na befsztyki sie rozpoznaje po cenie :-(
> Ale nie wiem czy w Polsce jest podobnie.

> [...]
Niet! U nas syf tez drogi :(

/ walkie-talkie! GG:411958 \
/ w...@w...net.pl \
/ \
/ Nawet za;b bywa wstawiony! \

1. Data: 2003-01-09 21:52:17

Od: b...@i...com.pl (Barbara Czaplicka) szukaj wiadomości tego autora

From: "walkie!" <w...@w...net.pl>

> Niet! U nas syf tez drogi :(
> / walkie-talkie! GG:411958 \

Sloneczko Moje :-)
Nie jest tak zle, jak Ci sie wydaje.
Ty masz klopot, bo jestes w zasadzie skazana nu hipermarket.
Ja mam lepiej, bo kilka malych sklepikow w okolicy bezposredniej.
Moge zamowic kawalek poledwicy z prawdziwego zdarzenia lub, w ostatecznosci, tzw.
bialej pieczeni... i zrobimy sobie befsztyki po
angielsku, czyli z kropelka w srodku...
Mozna tez zrobic dobre befsztyki z poledwicy konskiej - i ponoc - wlasnie te sa
klasyczne!
Kiedys konine mozna bylo dostac we Wrocku w Hali Targowej. Jak jest dzisiaj - nie
wiem.
Juz widze, jak Ci slinka leci :-)
Barbara

---

1. Data: 2003-01-09 22:45:50

Od: "Ewa \(siostra Ani\) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

"walkie!" <w...@w...net.pl> a écrit dans le message de news:
avkk1v$el7$...@n...tpi.pl...

> Niet! U nas syf tez drogi :(
>
> --
> ===========================
> / walkie-talkie! GG:411958 \
> / w...@w...net.pl \
> / \
> / Nawet za;b bywa wstawiony! \
> ===========================

Nie o to mi chodzilo.
We Francji im mniejszy syf, tym cena wyzsza...
... wskaznik dosyc sprawdzony...

Ewcia

--
Niesz !

1. Data: 2003-01-10 10:18:10

Od: "Kruszynka" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Najlepsze sa po prostu z poledwicy.

O, poledwica, dzieki :))
Tylko, kurcze, poledwica jest drozsza.
Ale dzieki za rade. W niedziele na obiadku beda rodzice, a wiec bedzie i
poledwica. A z poledwicy tez sa takie krwiste i soczyste?

Kruszynka

--
"Primum non stresere..."

1. Data: 2003-01-10 10:43:30

Od: "walkie!" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Barbara Czaplicka wrote:

> [...]
klasyczne!
> Kiedys konine mozna bylo dostac we Wrocku w Hali Targowej. Jak jest dzisiaj - nie

Ty widzisz jak mi slinka leci a ja juz widze jak to jem :D

/ walkie-talkie! GG:411958 \
/ w...@w...net.pl \
/ \
/ Nawet za;b bywa wstawiony! \

1. Data: 2003-01-10 12:56:37

Od: t...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Niet! U nas syf tez drogi :(

Hej Dziewczyny!!!
Jezeli Wy mieso rozpoznajecie po cenie to czy wasi Panowie jeszcze zyja???
Nie wiem jak w Francji ale w Polsce mozna kupic super swiezutkie miesko bez
konserwantow za polowe ceny w Euro.Bewsztykow co prawda nie robie ale wszelkie
gatunki mies do innych potraw uzywam.A z pregi wolowej to najbardziej
zadowolona jest moja suczka "Funia" bo nie wyobrazam sobie steka z pregi
wolowej.

Pozdrawiam
Stanislaw z Gdanska

1. Data: 2003-01-18 23:17:04

Od: dradam <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 9 Jan 2003 18:16:37 +0100, "Ewa \(siostra Ani\) N."
<n...@y...com> wrote:

> [...]
>>

>Najlepsze sa po prostu z poledwicy.
>
>We Francji najlepsze mieso na befsztyki sie rozpoznaje po cenie :-(
>Ale nie wiem czy w Polsce jest podobnie.

Niestety to prawda. Najlepsza jest poledwica wolowa (moze byc tez tak
zwana "zydowska", a wiec "poledwiczka"). Ceny poledwicy poszty w gore
w Kanadzie, przez ostatnie 15 lat, prawie 4 krotnie. Podobnie jak ceny
watrobki oraz flakow (wolowych). Widac , ze Polakow i Chinczykow
przybywa, bo w obu tych kuchniach flakow sie uzywa.

Na patelni tytanowej (chyba o niej mowa) ,czesto pokrytej teflonem,
mozna wszakze zrobic wspanialy "stew" , ktory nie wymaga tak
doskonalego miesa jak poledwica wolowa.

Innym rodzajem steakow (bo befsztyki naleza do tej grupy) jest tak
zwany "T-bone steak" (czysto polnocno-amerykanska potrawa). Jezeli
jest duzy = to robi sie najlepiej na grilllu (sa takie do uzywania
wewnatrz domu, elektryczne).

Innym rodzajem steaka jest tak zwany "sandwich steak" , z kawalka
wolowiny , przysmazony na patelni, je sie to to miedzy dowma kawalkami
chleba. Stad nazwa.

Pozdrawiam

dradam

PS. Sorry za uzywanie angielskiej pisowni na "steak", ale nie wiem jak
to teraz po polsku.

1. Data: 2003-01-18 23:19:27

Od: b...@i...com.pl (Barbara Czaplicka) szukaj wiadomości tego autora

From: "dradam" <x...@p...onet.pl>

> PS. Sorry za uzywanie angielskiej pisowni na "steak", ale nie wiem jak
> to teraz po polsku.

stek, Adasiu :-)
Jakze milo Cie powitac :-)))
Barbara

PS
Twoje ksiazki maja sie dobrze, czyli nadal czekaja na moje pojscie na poczte :(
przeprosiny wielkie...

---

Wino z ryżu
Kurczak w miodzie