miesko na befsztyki

1. Data: 2003-01-18 23:26:13

Temat: Re: miesko na befsztyki
Od: dradam <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 10 Jan 2003 11:43:30 +0100, "walkie!" <w...@w...net.pl>
wrote:

> [...]

Najlepsza poledwice wolowa kupujemy w duzym hipermarkecie "COSTCO".
Mozna sobie zamowic w dowolnej ilosci, ksztalcie, zapakuja
hermetycznie i tylko sie odbiera. Za pol godziny lub na nastepny
dzien.

bialej pieczeni... i zrobimy sobie befsztyki po

Czyli tak zwane "medium". Inny wariant to "rare", w ktorych okolo 50 %
miesa jest surowa, zapieczona jest krew w srodku. Wymaga rzeczywiscie
patelni tytanowej, bo inne, przy zetknieciu z miesem stygna za szybko
i nie ma jak "zapiec" zawartosci.

wiem.

Yuup, ale mieso konskie jest znacznie slodsze od wolowiny. Nie kazdy
przepada. Inny rodzaj miesa to mieso bizonie. Bardzo smaczne i zdrowe.
Mozna czasami dostac u nas.

Zreszta kazde mieso z przezuwacza sie nadaje. Raczej jest to kwestia
odpowiedniego przyrzadzenia. A wiec na przyklad uzycia sosow (tak jak
do "steaks") .

Klasyczny befsztyk jednak jest zrobiony tylko na odrobinie smalcu (
patelnie pokryte teflonem znakomicie sie nadaja wlasnie dlatego, ze
mieso nie przywiera).

Z punktu widzenia dietetycznego mieso wolowe nalezy niewatpliwie do
najzdrowszych ( choc i obecnie wieprzowina, po udoskonaleniach
hodowlanych i wyhodowaniu "ras" nisko-cholesterolowych) tez niewiele
ustepuje.

Pozdrawiam

dradam

1. Data: 2003-01-18 23:29:30

Od: "Ewa \(siostra Ani\) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

"dradam" <x...@p...onet.pl> a écrit dans le message de news:
5...@4...com...
> On Thu, 9 Jan 2003 18:16:37 +0100, "Ewa \(siostra Ani\) N."
> <n...@y...com> wrote:
>

> PS. Sorry za uzywanie angielskiej pisowni na "steak", ale nie wiem jak
> to teraz po polsku.

Wg moich obserwacji przyjela sie pisownia "steki", fonetycznie...

Ale to moze "krajowi" potwierdza

Ewcia

--
Niesz !

1. Data: 2003-01-18 23:30:25

Od: dradam <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 19 Jan 2003 00:19:27 +0100, b...@i...com.pl (Barbara Czaplicka)
wrote:

>stek, Adasiu :-)
>Jakze milo Cie powitac :-)))
>Barbara

Rowniez !

>PS
>Twoje ksiazki maja sie dobrze, czyli nadal czekaja na moje pojscie na poczte :(
>przeprosiny wielkie...

W dyby Wacpania zakuje !

Pozdrowka

dradam

PS. Jak widac wszystkie drogi prowadza do Rzymu, czyli do kuchni. Choc
moj adres (w tym i pocztowy) znacznie sie zmienil.

1. Data: 2003-01-19 00:07:27

Od: "Ania Nieszkowska" <n...@n...fr> szukaj wiadomości tego autora

czyzby koledzy medycy tutaj zawitali??-)))))))))
a...@4...com...

1. Data: 2003-01-19 00:40:04

Od: dradam <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 19 Jan 2003 01:07:27 +0100, "Ania Nieszkowska"
<n...@n...fr> wrote:

>czyzby koledzy medycy tutaj zawitali??-)))))))))

Oczywiscie. Po to sie je, aby potem leczyc. Albo odwrotnie. Niektorzy
nawet twierdza, ze jedzenie tez leczy.

Pozdrawiam

dradam

1. Data: 2003-01-19 00:53:57

Od: b...@i...com.pl (Barbara Czaplicka) szukaj wiadomości tego autora

From: "Ania Nieszkowska" <n...@n...fr>

czyzby koledzy medycy tutaj zawitali??-)))))))))

+++++++++++++++++++++++++

Aniu, medycy to tez ludzie :-)
Malo tego, ludzie o duszach na ogol artystycznych
dosc wszechstronni w rozumieniu swiata
w tym na ogol lubiacy dobra kuchnie :-)
Pozdrowka :-)
Barbara

---

1. Data: 2003-01-19 00:57:21

Od: "Ania Nieszkowska" <n...@n...fr> szukaj wiadomości tego autora

a niech tam wam w kanadzie bawoly i krewetki i lososie dobrze rosna...
Ania (sioistra Ewy)
9...@4...com...

1. Data: 2003-01-19 01:57:46

Od: b...@i...com.pl (Barbara Czaplicka) szukaj wiadomości tego autora

From: "dradam" <x...@p...onet.pl>

> On 19 Jan 2003 00:19:27 +0100, b...@i...com.pl (Barbara Czaplicka)
> wrote:

Usiluje wyslac list na powyzszy adres [po wycieciu nospam] - ale wszystko mi wraca z
powrotem....
Prosze, napisz sam:
b...@i...com.pl
Pozdrowka :-)
Barbara

---

1. Data: 2003-01-19 10:22:20

Od: "Slavo" <S...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

> PS. Sorry za uzywanie angielskiej pisowni na "steak", ale nie wiem jak
> to teraz po polsku.

Ja znam takich co po pól roku juz nie rozumieja polskiego a akcent ! Ho ho,
sam Buszzzz junior z geba pelna
texanskich steków takiego nie ma;)

pozdro
Slavo

1. Data: 2003-01-19 13:55:19

Od: "Ewa \(siostra Ani\) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

"Ania Nieszkowska" <n...@n...fr> a écrit dans le message de news:
3e29f7f5$0$292$6...@n...free.fr...
> a niech tam wam w kanadzie bawoly i krewetki i lososie dobrze rosna...
> Ania (sioistra Ewy)

Dzien dobry, Aniu...

Ewcia

--